Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Kone bil?.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.

EMNE: BMW Kone bil?.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 9 måneder siden #1878

• jacobniell
Hej Kenn

Afgiften på bilen tror jeg ikke er helt ved siden af.

Det bliver da sjovt at se om du kan få både større skærm OG head up display i den

Det er da et projekt som bliver sjovt at følge...

Tid til at oprettet e 1´er forum
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af .

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 9 måneder siden #1885

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu er der bestilt en prøvetur i den listede BMW E87 altså 1 serie. Jeg har tænkt mig at have et par ekstrakort på hånden, hvis ikke den lever op til det forventede. Der er et par kilometer ned til bilen så det ville være surt ikke at have nogen alternativer med.

Det bliver meget spændende at se om min søde kone kan lide at køre i bilen. Ellers må den jo køre som kundebil i firmaet. Eller sættes til salg igen, det bliver nok ikke svært at komme af med den da den har en vild udstyrspakke monteret fra BMW fabrikken i forhold til dem der er til salg herhjemme i Danmark lige nu.

Som det første skal den have opdateret softwaren i alle styremodulerne, inden der monteres BMW CIC navigation i den.

Jeg ved at der findes et godt forum for BMW 1 serien, så det bliver der nok ikke tale om, men selvfølgelig skal vi have lavet nogle billeder af de monteringer der skal laves på bilen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 9 måneder siden #1887

• jacobniell
Hej Kenn

Lyder spændende hvornår drager du afsted?

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 9 måneder siden #1907

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Jacob

Den kommende weekend skulle gerne være tiden for at køre ned og se og prøve bilen. Så det bliver spændende at se om den lever op til forventningerne.

Men har efterhånden brugt tiden på at se efter andre BMW 1ere og der er ikke mange der har denne udstyrspakke i sig. Så det eneste jeg ikke synes lever op til mine forventninger, er de blå stofsæder, men de er nok de billigste at skifte ud i forhold til det de andre mangler… men nu er det som skrevet ikke en bil jeg selv skal køre i til hverdag. Og min søde kone vil gerne have stofsæder i stedet for læder. Men nu er det jo ikke altid de mener hvad de siger.

Men først står der en BMW E92 og skal have CIC med Combox og Logic7 monteret, så det vil jeg bruge min søndag på.

Så god solskins søndag herfra.
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 9 måneder siden #1965

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Så nærmer projekt indkøb af BMW konebil sig sin afslutning. Afslutning er måske så meget sagt da det der nærmer sig sin afslutning er valget og indkøbet af bilen. Lørdag drager turen mod Tyskland for at komme ned og se den BMW med de blå sæder som er vist i tidligere indlæg.

Jeg er stadigvæk meget spændt på om min ellers søde kone beholder smilet på når hun får lov til for første gang at prøve en tur i sin BMW konebil. Det er nemlig det der er problemet ved at (bare) hente en bil, for når den er hentet i Tyskland er den købt og betalt.

Skulle det vise sig at det ikke falder i god jord, at jeg her vælger en BMW konebil for hende, bliver den enten nye kundebil (udlejningsbil) i firmaet, eller bliver sat til salg så en anden kan få sig en BMW konebil.

Billeder af bilen kommer senere. (Hvis den er som beskrevet af sælger) og kommer med hjem til Danmark.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 9 måneder siden #1983

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Kone bil er ikke helt slut endnu.

Meget tidligt i morges, havde jeg lavet en aftale med Holtzmann om at vi skulle køre sammen til Hamburg og se den (berømte) BMW E87 som skulle være hustandens nye lille BMW.

Efter en hyggelig færgeoverfart med morgenmad som er en fornøjelse, når man er med tideligt om morgen for så er der ikke ret mange andre biler eller mennesker med for den sags skyld.

Vi ankommer til Hamburg kl. 9 og der er forhandleren ikke mødt endnu. Forhandleren ligger i et område hvor der er flere autoforhandlere der er samlet, og efter at have gået en tur for at slå ventetiden ihjel, kan vi hurtigt se at det er noget rigtig gammelt L… de fleste forhandlere har stående, men heldigvis er den forhandler der har bilen stående, ham der har de fineste biler stående.

Turen udenfor var rimelig hurtig overstået for det var rigtigt koldt, og gå at kikke på biler. For det sner faktisk lidt og blæser en halv pelikan. Efter lidt snak og drøftelse om hvor smart det nyere CIC system som også er monteret i Holtzmanns BMW, kommer forhandleren.

Jeg går op til forhandlerens lille kontor som består af en pavillon som fungere som salgssted, og han åbner sin taske og hælder et tons nøgler ud af den, til alle de biler han havde stående på pladsen.

Jeg får en slidt nøgle til den lille BMW og går ud og trykker på knappen til centrallåsen og intet sker. Jeg prøver så at åbne føredøren med nøglen og den åbner. Da jeg åbner døren kommer der mig en lugt i hovedet af det samme, som man i gamle dage kunne lugte når man gik forbi en barber forretningen, eller som en latino Boy sikkert bruger i håret idag.

Prøver at starte den og den er helt død og altså tom for strøm. Ind til forhandleren og få ham til at komme med en booster så vi kunne få noget strøm på bilen. Vi åbnede fronthjelmen og der så bilen faktisk rigtig pæn ud. Dog kunne man se på bilens stelklemme som sidder i motorrummet at det ikke var første gang den skulle bruges til at give bilen strøm.

Der var nemlig mærker på efter at de tidligere havde haft monteret en stelklemme som ikke havde haft rigtig forbindelse. Så kommer der nemlig mærker i metalet som ligner en svejsning. Nå forhandleren gik ind i en anden pavillon og kom med nogle nøgler til de biler som holdet parkeret ved siden af den lille BMW. Så skulle vi have bilen startet.

Det foregik ved at han rykkede rundt på nogle biler og kørte en til, som fik monteret startkabler. Bilen starter og så kommer der en masse fejl i bilens Kombiinstrument. Nå pyt nu kører vi en tur og så kommer der lidt strøm på og så kan vi lige starte bilen igen, så vi er sikre på at de fejl ikke er der fordi den manglede strøm. For så kommer der jo altid fejl på en BMW.

Ind til forhandleren og vise mit kørekort og så fik vi monteret nogle prøveplader på bilen, forhandleren beholdte mit kørekort og skulle jeg blive stoppet af det Tyske Politi skulle jeg bare ringe efter ham. Tager på rattet og det er noget klamt fedtet hårbalsam det var fyldt med, men pyt det kan vaskes af mine fingere og af rattet senere. Sætter bilen i D og kører ud af pladsen.

Jeg har ikke kørt mange meter før der kommer en høj rumlen fra baghjulene. Drejer så lidt senere og blinker armen slår ikke blinkeren tilbage. Nå TOP ZUSTAND er åbenbart et misbrugt ord, i Tyskland også. Vi kører lidt og holder ind på en parkeringsplads. Slukker bilen for at starte den igen, og desværre fejlene kommer tilbage igen.

Vi kører tilbage til forhandleren og jeg har selvfølgelig taget en computer med så jeg kan tjekke de fejl bilen har. Sætter computeren på og sletter fejl, og kører så en diagnose på bilen. Forhandleren kommer farende og siger vi skal skynde os da motorkontoret lukker kl. 11 hvis vi skal nå at have prøveplader til bilen, så vi kan køre den til Danmark. På dette tidspunkt er jeg ret usikker på denne BMW for diagnosen fortæller mig at vandpumpen ikke er iorden og DSC er defekt og så er der problemer med gløderør 1 og 4.

Ind til forhandleren og fortælle ham, at jeg ikke vil give den pris for bilen som han forlanger, han lægger ud med at komme med en højere pris end den han har skrevet til mig og tilbyder mig bilen til den pris som han har skrevet på mail til mig. Vi snakker lidt frem og tilbage, og den pris han kalder hans sidste pris. vil jeg ikke betale for en bil, som jeg ved jeg i Danmark skal bruge omkring 15 000 kr. på for at kan få den igennem syn. Og så er grunden til at jeg ville have sådan en BMW jo at jeg ikke gider skal have den på værksted i tide og utide, for normalt er de super velholdt dernede.

Efter lidt snak med forhandleren og Holtzmann vælger jeg at komme med et sidste bud, og det kan vi ikke blive enige om, så jeg siger tak for kikket.

Vi kører hjemad og på vejen besøger vi et par andre forhandlere, men ingen af dem har noget brugbart stående, det vil sige det har BMW Hamburg, men det er til nogle helt andre priser. Dog kan man få en BMW F11 for kr. 210 tusinde..

Det blev til en tur i Bauhaus og lidt toldfri på vejen hjem, men det var absolut ikke en forgæves tur, for den var super hyggelig, dog er jeg bekymret for næste gang jeg siger til min kone, jeg smutter lige i Bauhaus. for den i Tyskland er bare fyldt med mange varer man ikke kan købe herhjemme.

Så er nu igang igen med at lede efter en anden BMW E87 og denne gang har jeg spurgt om den kommer med nogle fejl, når man starter den eller kører i den..

så mere senere.
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 0.32 sekunder