Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk.

Sv: BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk. 13 år, 1 måned siden #1367

• jacobniell
Hejsa
Jeg skiftede til vinterdæk her i sidste weekend (conti vinterdæk på 17" fælge) Sommerdækkende var i 18" men har lige købt nye 19" CSL fælge som kommer på til næste år, kan ikke vente til foråret men sådan er det jo når man får nyt Jeg er godt klar over den bliver hårdere med 19" men jeg er sikker på jeg kan leve med det da bilen jo ab fabrik leveres med 19" så mon ikke det går, og så ser det jo bare bedre ud...
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af .

Sv: BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk. 13 år siden #1538

• Bimse
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Ja. Så fik jeg også vinterhjulene på.
Jeg fik et godt tilbud fra BMW i Aalborg, med originale fælge og run flat tyre til en god pris.
Jeg er (næsten) sikker på de hedder 17" 225/45 Michelin og fælgen hedder vist Style 168. De føles faktisk blødere at køre på, en de sommerhjul der sad på vognen, da jeg købte den.

Holsen Per
IMG_0170.JPG
BMW E91 320D LCI 2008 / BMW Z3 2,0 1999

BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk. 13 år siden #1539

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Jeg skifter til vinterdæk når dagstemperaturen er under 5-8 grader. Det er på dette tidspunkt at dækfabrikanterne anbefaler at man skifter.

Jeg kører med 215/45/17 Bridgestone Blizzard LM 25, som er et Run Flat. Jeg synes det er et udemærket dæk - og jeg har haft god glæde at Run Flat delen, da jeg sidste år kørte et søm i dækket. Så er det rart at kunne fortsætte turen med 80 km/t.
At dækket har den ekstra kasse, gør at dækket er hårdere end et alm. dæk. Jeg kan dog godt leve med det, idet jeg tæller sikkerheden højere end ulempen ved at rode med et reperations-kit en is kold vinterdag.

8x17 BMW Style 159 Sternspeiche her efter at de er blevet klargjort med 3 lag voks, så de kan holde hele vinteren - hvor der er lidt længere mellem hver håndvask.
ImageUploadedByTapatalk1354994893.313592.jpg

Jeg kører på 17" af den simple årsag, at det er den mindste størrelse jeg kan køre med, pga. størrelsen af bremsekaliberne.

Jeg har derudover den fordel, i forhold til mange af andre bmw'ejere, at have træk på alle 4 hjul. Det tager lidt af dynamikken om sommeren, men er uundværligt om vinteren.

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder