Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk.

BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk. 13 år, 2 måneder siden #1324

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk.

Nu fik jeg skiftet mine sommerdæk til vinterdæk i dag og hvornår skifter i andre jeres sommerdæk til vinterdæk?

Jeg har købt de originale BMW M5 Style 166 som er 19x53x275 og dem er jeg nu ikke ret sikker på bliver monteret på bilen igen. De er hårde som i en racerbil og det er ikke dårlige dæk der sidder på da det er Continental så der er ikke meget dækstøj.

Men mine 17 T vinterdæk med Dunlop på er en fornøjelse at køre på, gammel måske men efterhånden betyder det mere for mig at beholde min kørekomfort end at bilen ser mega flot ud for det er de M5 fælge som lige er blevet afmonteret.

Hvilke størrelser køre i med som sommerdæk? Og hvornår skifter i dem henholdsvis fra vinterdæk til sommerdæk og sommerdæk til vinterdæk?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk. 13 år, 2 måneder siden #1328

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Køre på 16" OEM BMW fælge style 138 ( mener jeg de hedder ) , og de er monteret med 225/55x16".

Skifter til vinterdæk omk. 1 st.Oktober og tilbage igen til sommerdæk omkr. 1 st.April , alt efter om "salten" er af vejene

Køre også på Conti som sommerdæk , og dem kan jeg kun anbelfale ( og nej , jeg har ingen relationer til dem , kun flere års god erfarring )
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af BenAnd.

Sv: BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk. 13 år, 2 måneder siden #1329

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hejsa

Kan godt følge dig Kenn. Jeg har selv 18" på som sommerdæk, naturligvis med Conti. dæk da de efter min bedste overbevisning er de bedste.

Jeg regner med at skift omkring 1. nov, med mindre de fortsætter med de lave temperaturer, så bliver det tidligere.

Mine vinterdæk er 16", og de er klart mere komfortable at køre med i forhold til 18", jeg har for længe siden taget beslutningen, aldrig større fælge end 18" så er de for hårde at køre på.
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk. 13 år, 2 måneder siden #1332

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
hej Kenn

jeg har næsten også lige skiftet til mine ny indkøbte Bmw style 122 vinter fælge med 225-55-17 de er skam rigtig fine, og køre dejligt!
Men jeg er jo lidt af en "sucker" for 19" da jeg synes de klæder vores biler så flot (de skal på april)
men alt er jo en smags sag! Det er vel bare noget med alderen, komfort og magelighed slut med 19'er

når vi ses snart husk blinker

kap

BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk. 13 år, 2 måneder siden #1336

• Rune
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Der hører originale fælge til for at bevare det flotte ydre, men jeg har beholdt 16" med 225/55 Conti for at bevare komforten hele året.

Jeps, 18-19" ser flot ud, men det ser man jo ikke selv når man nyder turen bag rattet

Sv: BMW Skift af sommerdæk til vinterdæk. 13 år, 1 måned siden #1366

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Jeg kjører med originale Style 101 i 9x20 med 255/30-20 foran og 10x20 med 305/25-20 bak. Tar dem av nå i løpet av neste uke og se kommer på så fort snøen og saltet blir borte fra veiene. I år tenkte jeg også kjøpe meg 8,5x19 foran og bak med 235/35-19 Nokian Hakkapelita R.. Plutselig blir det ikke så kjedelig å legge om til vinterdekk
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.56 sekunder