Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60 E61 Forstærker individual system.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: BMW E60 E61 Forstærker individual system.

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 12 år, 8 måneder siden #2060

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu er jeg så nået så langt at jeg har fået monteret min BMW individual forstærker i bilen. Jeg har haft en del udfordringer med den individual forstærker da den slet ikke levede op til det forventede. Faktisk spillede den lavere og ringere end den logic 7 forstærker jeg havde monteret i bilen i forvejen.

Jeg gik så langt at jeg prøvede at montere den løst i en kunde BMW, som havde BMW logic 7 monteret fra BMW fabrikken. Og der spillede simpelthen helt fantastisk og bare højt og helt ren, med en bas der kunne få Nik og Jay til at gå hjem og græmme sig.

Men nu skulle det være og så måtte der findes en løsning for noget måtte der jo være galt. Ringer rundt og få så at vide at det er meget vigtigt at der er den rigtige software i forstærkeren og i bilens radio, som i dette tilfælde er CIC navigation.

Så individual forstærkeren, og CIC system blev kodet og så kom der hul igennem. Det spiller simpelthen så højt og rent at det er til at få julelys i øjnene af. Man kan sagnes høre og ikke mindst mærke at effekten er dobbelt så kraftig som en logic 7 forstærker.

BMW_INDUVIDIAL_E61.1Medium.JPG

Bilen kom ind på værkstedet og som det ses skulle det tunge kodningsgrej sættes på bilen. Samtidig blev man næsten flot over at ens bil ser sådan ud indvendigt, så den blev vasket og støvsuget samtidigt.

BMW_INDUVIDIAL_E61.2Medium.JPG

Her ses den berømte BMW individual forstærker, og da jeg ikke var sikker på at det lykkes blev den løst koblet til.

BMW_INDUVIDIAL_E61.3Medium.JPG

Mine indstillings muligheder på CIC skærmen ændrede sig også, så nu er der (kun) surround og bas og treble og så selvfølgelig equalizer. Men tro mig der behøves ikke mere.

BMW_INDUVIDIAL_E61.4Medium.JPG

Surround indstillingen er meget mere skarp og fungere som på det lydsystem jeg har hjemme privat. Og det virker som at sidde i en biograf. Helt fantastisk lyd.

BMW_INDUVIDIAL_E61.5Medium.JPG

Som det ses har jeg ikke fjernet min gamle DVBT tuner som vi ikke kan bruge mere herhjemme, da den kun kan bruges til analog og MPG 2 og ikke 4 som vi kører med herhjemme i Danmark. Men venter da der arbejdes på en skærmløsning med bagkamera.

BMW_INDUVIDIAL_E61.6Medium.JPG

Så er der skiftet fra BMW Logic7 forstærkeren til BMW individual, og det kan desværre ikke høres her hvor fantastisk den spiller. Men tro mig det spiller bare.

BMW_INDUVIDIAL_E61.7Medium.JPG

Man har lavet det sådan at MOST lyset kommer ud af forstærkeren og lyser op omkring sikringen, som sidder i bunden. Og det ser da meget smart ud.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 12 år, 8 måneder siden #2091

hej
kan jeg udlede at du mener den spiller bedre end locih 7 forstærkeren ?
og skulle have dobbelt så meget effekts.
vh. Henrik

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 12 år, 8 måneder siden #2093

• plpoulsen
Hej Kenn,

Er du sikker på det er lys fra MOST du kan se lyse op omkring sikringen? Det ville da resultere i tab/dæmpning på nogle dB.

Mvh Per

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 12 år, 8 måneder siden #2095

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Henrik

Ja du kan sagnes udlede at det er dobbelt så kraftigt, om du vil men det er ikke kun det der er så vigtigt her. Alle mine højtalere er udskiftet til dette BMW individual system og så har jeg beholdt mine BMW Logic 7 subber under forsæderne.

Dette system er sublimt i forhold til alt andet der kan monteres i vores modeller af BMW, men prisen på det komplette system, vil nok afskrække de fleste for at gå i gang med dette projekt. For der skal man ikke sidde og fedte med håndøre. for alle der har noget til dette system til salg, ved godt hvad de vil have for det.

Per.

Både BMW Logic 7 forstærkeren og individual forstærkeren har indbygget MOST forstærker signal, som starter op når du sætter spænding på forstærkerne. Så lyser de op på udgangen til MOST ringen. Og så er det nu ikke helt rigtigt at man mister DB ved dette da strålen i en lysleder er lavet til at kunne indeholde så mange flere datamængder end der er brug for her. Ja endog i hele bilens most system.

Men er du af en anden mening så lad mig den høre, men individual systemet mangler intet

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 12 år, 8 måneder siden #2096

• plpoulsen
Nu var det ikke dB på lydsiden jeg mente men et tab af "lyset" i et lyslederkabel regnes i dB

Hvad mener du når du siger den har indbygget MOST forstærkersignal?

Men det du siger er at det er MOST lyset der lyser ud til sikringen og ikke en separat diode?

Ville undre mig meget at BMW skulle have designet forstærkeren så den "lækker" lys fra en databus til at oplyse en forstærker, når de samtidig stiller skrappe krav om at der ved reparation på et MOST lyslederkabel kun må laves en samling mellem hver enhed for ikke at dæmpe signalet for meget.

Mvh Per
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af .

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 12 år, 8 måneder siden #2097

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per

Det kan jeg garantere dig for at det ikke er en diode, når systemet starter op flimmer det røde MOST lys ud på sikringen også, og når individual forstærkeren er meldt på, er lyset konstant.

Nu var det ikke DB i lyden jeg mente men selvfølgelig i hastigheden systemer melder sig på, og starter op. Når jeg sætter tænding på bilen er systemet på og musikken spiller straks.

Det er derfor at man skal være varsom med at samle MOST rigtigt, for hastigheden hvor med det melder sig på bliver meget langsomt og ustabilt, hvis der ikke er en god forbindelse.
Tid til at oprette siden: 0.36 sekunder