Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60 E61 Forstærker individual system.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: BMW E60 E61 Forstærker individual system.

BMW E60 E61 Forstærker individual system. 13 år, 10 måneder siden #628

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jeg har i dag et BMW Logic 7 system monteret i bilen og har efter jeg monterede BMW CIC navigation i bilen mistede mine 3 indstillings muligheder og har nu kun muligheden equalizers og jeg mener at have hørt at det er det samme man har, når man montere BMW systemet individual leveret fra fabrikken.

At kalde det et system, dette individual er måske nok forkert da det er en betegnelse for en række valgfri udstyrspakker som er ekstrem fin og meget dyr når det bliver leveret fra BMW fabrikken.

Men i den BMW lydpakke som går under individual skulle der gemme sig en forstærker og højtalere enheder som skulle være meget bedre end noget andet man kan montere i sin BMW. Jeg har netop fået et system tilbudt som kommer fra en skadet bil og overvejer nu om det ikke er det nye lyd system der skal monteres i min BMW E61

Har du nogen erfaringer med dette ville det være super at høre hvad din erfaring er med systemet og gerne i forhold til et Logic 7.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 13 år, 10 måneder siden #629

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn mfl.

Der findes som udgangspunkt 4 forskellige lyd-setup i en E60/61.

A : Std. radio M-ASK ( Multi Audio System Kontroler ) som er den alm. radio ( m/u navigation Business ), her er lyden "mildt" sagt ikke noget at skrive hjem om , men til de flestes brug okay , lydbilledet kan vha. 4 diskantenheder "peppes" gevaldigt op , så har ikke lyst til at ofre en formue er det et billigt alternativ.

B : BMW HiFi , her er der koblet en lille "slave" forstærker på Subwoferne til at forbedre deres lyd , ligsom der er monteret diskant enheder samt bedre mellemtone enheder , kan fåes ifbm. både M-ASK eller CCC ( Navigation Profesional )

C : BMW Top HiFI også kaldet Logic7 , her er der tale om en aktiv forstærker , der dækker alle enhederne , bedre Subwofere , diskantenheder , samt ekstra 2 mellemtoneenheder i bagdørene og en ekstra fuldtoneenhed i instrument bordet ( midtfor ), dette lyd "setup" spiller sublimt i de fleste folks øre ( dog nok undtaget de enkelte fanatikere for hvem lyd ikke kan blive godt nok ), Logic7 har 3 indstillings mulighedr i Menü'en on/off , Koncertsal & Teater + selvfølgelig equalizer.

D : Sidst men ikke mindst er der så BMW Top HiFi Individual , typisk monteret i E60/61 M5 , her er "setup'et" stort set det samme som ved Logic7 ( samme antal enheder ) dog er enhederne en anelse bedre , ligsom frekvens området for forstærkeren er forbedret , dette samt eneste indstillings mulighed i Menü'en er on/off + selvfølgelig equalizer.

Personligt finder jeg Logic7 den bedste løsning , da jeg her har flere indstillings muligheder , der er nemlig stor forskel på lydbilledet ved koncertsal og teater ( koncertsal = musik / teater = musikvideoer på CID ), derudover er Individual systemet og væsentligt dyre ( forstærker/enheder) , og jeg må tilstå efter at have kørt med begge systemer så kan mine "gamle" øre altså ikke høre den store forskel , men "kendere" kan uden tvivl

Mit valg : Logic7

Mvh.
BenAnd.

NB: C & D kan selvfølgelig også monteres op sammen med en alm. M-ASK med fuld udbytte , men ses typisk i sammenhæng med CCC.
Sidste redigering: 13 år, 10 måneder siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 13 år, 10 måneder siden #630

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Mr. B

Først tak for din meget fine beskrivelse af de forskellige BMW lydsystemer der er til at få til sin BMW.

Jeg har i forbindelse med montering af mit BMW Logic 7 også skiftet mine enheder til dem som BMW foreskriver at man skal montere og jeg synes faktisk at lyden med standard højtalere var mere dynamisk hvor dem som sidder nu er mere kontante og en anelse mere skarpe i lyden.

Dog er der en verden til forskel fra at have skiftet den lille HIFI forstærker ud med Logic 7 for nu er der til forskel fra den lille forstærker, kommet forstærker på alle højtalere og ikke kun på subwooferne som sidder monteret under forsæderne, som er det eneste HiFi forstærkeren gør.

Jeg tror jeg må have prøve monteret den individual forstærker og se om den giver så meget mere effekt som nogle forummer påstår den gør, men som du skriver ér det
brugeren (lytteren) der kun kan vurdere dette.
Sidste redigering: 13 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 13 år, 9 måneder siden #641

• plpoulsen
Har lige vedhæftet lidt info om BMW Individual High End Audio System

Mvh Per
Vedhæftninger:
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af .

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 13 år, 9 måneder siden #670

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Da jeg startede med at under dette BMW BMW individual system ledte jeg efter nogle billeder af dele og det var ikke til at finde nogen steder på nettet overhovedet. så her kan du se BMW individual forstærkeren og nogle af de enheder system BMW individual består af.

BMWindividual1Medium.jpg

BMW individual forstærkeren.

BMWindividual2Medium.jpg

BMWindividual3Medium.jpg

BMWindividual4Medium.jpg

BMWindividual5Medium.jpg

BMW individual Enheder til loft monterning i en BMW E61.

BMWindividual6Medium.jpg

BMW individual center Enhed til monterning i instrumentbordet læg mærke til diskanten i midten. passer i en BMW E60/E61.
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E60 E61 Forstærker individual system. 13 år, 9 måneder siden #682

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
For at kunne høre forskellen på dette BMW individual system kræver det selvfølgelig at man skifter sine enheder så man kan bedømme det rigtigt. Jeg har skiftet som det ses på billederne den forreste og de bagerste som sidder monteret i loftet.

BMWCenter1Medium.jpg

Her ses den højtaler der nu skal monteret i instrumentbordet og der er monteret diskant i midten og den har en bedre lyd end den enhed der sad monteret før.

BMWCenter2Medium.jpg

Her sidder den monteret og det er faktisk vild så meget forskel til det bedre der er fra den (gamle) enhed til denne nye fra system BMW Individual.

BMWBag1Medium.jpg

Som nævnt blev højtalerne som i en BMW E61 sidder monteret i loftet også skiftet til BMW individual og her kom det lidt bag på mig at de har en mindre magnet og virker mere Klein end dem der sad monteret i forvejen. Så dem tror jeg ikke på er bedre. Men bedømmer dem når jeg har fået skifte sub erne som sidder monteret under forsæderne.

BMWBag2Medium.jpg

Så kom der gitter på og så er det ikke længere muligt at se hvad og hvilke højtalere der gemmer sig bag.

Foresættet med sub montering og når de forreste diskanter også skiftes til den rigtige type. Dem er jeg spændt på for de er meget tungere end dem der sidder monteret nu.
Sidste redigering: 13 år, 9 måneder siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 1.67 sekunder