Lige en kort update på denne tråd:
Jeg skiftede 4 vakuum slanger på bilen i forrige uge. Det var de 4 slanger der løber hen over den lille turbo og igennem det lille "heat shield". Jeg kunne ikke skifte slangerne i fuld længde, men vha. samlestykker kunne jeg sikre, at slangerne henover det varme stykke blev skiftet. Jeg skiftede 2 sorte, en blå og en rød slange. Alle nye slanger er købt hos BMW.
Ved den efterfølgende inspektion af de afsvedne gamle slanger, kunne jeg konstatere, at de var noget stive i det, og de afgav også nogle flager fra oversiden - de var også alle sorte. Jeg prøvede, at puste i dem mens jeg blokerede den anden ende, men kunne ikke umiddelbart konstatere utætheder. Jeg er dog ikke sikker på, at det er en pålidelig måde, at gøre det på.
Nu ville jeg jo gerne skrive, at alt er godt.... men det er dog stadig som om, at bilen hellere vil geare ned (og komme op over 2000 omdr/min) end bruge den lille turbo i de lave omdr. Denne opførsel er mest udtalt når bilen er varm. Jeg ved, at det kan skyldes flere ting, og at jeg burde få en tester på.
Mht. tester overvejer jeg at købe en C110 scanner tool fra England. Den er billigere end det det koster at få udlæst koderne på et aut. værksted. Er der nogle der har erfaringer med en sådan?
På forhånd tak.
Mvh. Sune