Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

E61 vil ikke levere power
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: E61 vil ikke levere power

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4711

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Sune

øv øv med øv på, Når det er skrevet er det vigtigt at du ikke starter med at gætte på alle mulige løsninger det kan være, for det kan også være din luftmængde måler der driller. Så få en tester på og se hvad den siger.

God weekend trods alt.

Det er ofte både dyrt og dumt at reparere på formodninger, så er det det koster med en tester hurtigt tjent hjem. Både pengemæssigt men så sandelig også humørmæssigt..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4714

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Ja, en bil er efterhånden ret kompliceret

Anyway, jeg skal ned til den lokale BMW næste uge og ha' en tester sat på. I mellem tiden må jeg køre stille og roligt

Tak for alle input.

Mvh. Sune

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4737

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Update:

Efter min sidste post har bilen ikke lavet numre, og heldigvis for det. Så jeg aflyste min tid på BMW værkstedet i første omgang. Jeg kan altid komme derned hvis problemet dukker op igen.

Værkføreren fortalte mig, at 535d ofte får det problem, at en vakuum slange fra EGR ventilen til styring af turbo tryk revner pga varme og ælde og derfor kan man ikke få trykket op. Det vil ikke kunne ses som en motorfejl, og måske endda ikke på en tester. Den gode nyhed er, at jeg på et engelsk BMW forum har læst om flere med samme problem på samme bil, og at man nemt kan skifte slangen selv.

Jeg holder selvfølgelig øje med udviklingen og vil visuel inspicere slangen snarest.

/Sune

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4739

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Sune

Rigtig god up date, så tak for den. Det han siger med at man ikke kan se utætte vacumslanger på en tester er så ikke helt rigtigt.

Prøv at se denne tråd fra min egen totalødelæggendehumørtid.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 2 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Sune

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4740

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Tak for denne henvisning.

Var slangerne så til at komme til at skifte?
Jeg fik fortalt, at man skulle have indsugningsmanifold af, før der var plads, og det har jo i sig selv en dårlig indflydelse på antal værkstedstimer

/Sune

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 1 måned siden #4816

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Lige en kort update på denne tråd:

Jeg skiftede 4 vakuum slanger på bilen i forrige uge. Det var de 4 slanger der løber hen over den lille turbo og igennem det lille "heat shield". Jeg kunne ikke skifte slangerne i fuld længde, men vha. samlestykker kunne jeg sikre, at slangerne henover det varme stykke blev skiftet. Jeg skiftede 2 sorte, en blå og en rød slange. Alle nye slanger er købt hos BMW.

Ved den efterfølgende inspektion af de afsvedne gamle slanger, kunne jeg konstatere, at de var noget stive i det, og de afgav også nogle flager fra oversiden - de var også alle sorte. Jeg prøvede, at puste i dem mens jeg blokerede den anden ende, men kunne ikke umiddelbart konstatere utætheder. Jeg er dog ikke sikker på, at det er en pålidelig måde, at gøre det på.

Nu ville jeg jo gerne skrive, at alt er godt.... men det er dog stadig som om, at bilen hellere vil geare ned (og komme op over 2000 omdr/min) end bruge den lille turbo i de lave omdr. Denne opførsel er mest udtalt når bilen er varm. Jeg ved, at det kan skyldes flere ting, og at jeg burde få en tester på.

Mht. tester overvejer jeg at købe en C110 scanner tool fra England. Den er billigere end det det koster at få udlæst koderne på et aut. værksted. Er der nogle der har erfaringer med en sådan?

På forhånd tak.

Mvh. Sune
Tid til at oprette siden: 0.64 sekunder