Lige en kort update:
Jeg kørte en længere tur hjem i går og holdte omdr over 2000 efter at motoren var blevet varm, dvs. efter ca. 10 km.
For det meste trækker den fint, men lige pludselig vil den ikke, og det føles som om den hoster og hakker i det. Det er både fra 1000 omdr og fra f.eks 2000 omdr at den ikke vil tage gassen.
Her til morgen tænkte jeg så, at jeg ville køre lidt mere frisk end normalt, for at få temp i udstødningen godt op. De første 20 km gik fint med normal power, men efter at have passeret en mindre by med langsommere kørsel og et enkelt stop ved et lyssignal kom det igen. Kort efter kan den give max gas og sådan skifter den så resten af de sidste 15 km. Den går fra, at kunne levere til ikke, at kunne med måske mindre end 20 sek i mellem. Og hver gang den ikke kan går den noget ujævnt, synes jeg. Trækket er meget hakkende
Der er vel ikke andet, at gøre end få en BMW tester på...?
Har læst et sted at der sidder en termostat ved EGR ventilen, som bestemmer hvornår bilen regnererer diesel partikel filteret, og at denne termostat nogle gange står af. Er der nogle der har erfaring med det?
Bilen har, som sagt, kørt lidt over 160.000 km - er alt dette mon et sympton på, at diesel partikel filteret er stoppet til og skal renses? Jeg ved godt, at man tit får at vide at man skal købe et nyt, men det afhænger vist meget af hvor man spørger
Mvh. Sune