Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

E61 vil ikke levere power
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: E61 vil ikke levere power

E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4700

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Oplevede noget meget underligt her til morgen.
Bilen er en E61 535d LCI årgang 2008 med 160.000km - serviceret for ca. 5000 km siden.
Efter ca. 30 km landevejskørsel til mit arbejde er der et stykke hvor jeg plejer, at accelerere fra 50 km/t til ca. 80 km/t og nogle gange lidt kvikt. I dag ville jeg gøre det lidt kvikt, men bilen ville ikke rigtig trække - kun svagt og lidt ujævnt.
Da jeg drejede ned af vejen til mit arbejde prøvede jeg lige at give den gas igen, og der trak den så nogenlunde fornuftigt.
Tidligere på turen havde jeg overhalet en enkelt bil helt uden problemer.
Da jeg kom frem til arbejde kiggede jeg alle service menu'er igennem på iDrive, men der er ingen indikationer på, at der er noget galt...
Jeg har for ca. 2000 km siden haft en flaske Bell-add i diesel tanken - bare for en sikkerheds skyld.

Nogle bud på hvad det mon kan være?

På forhånd tak.

Mvh. Sune

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4701

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Sune

Men her må I der køre på diesel lige give Jeres besyv med

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 11 år, 1 måned siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Sune

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4702

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Tak for hurtig svar - kan ikke li' tanken om, at der skulle være noget noget galt

Når DPF'eret regenererer, er det så "bare" en cyklus det kører igennem helt af sig selv? Jeg kan måske køre en lidt længere tur hjem fra arbejde i dag +35 km og så køre i lidt lavere gear for at opnå højere motor temp?

Mvh. Sune

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4705

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Jeg synes ikke jeg har oplevet det med min motor, Men måske er det fordi den skal have en længere tur som foreslået. Jeg synes mere min runger når mit partikelfilter starter med at regenerere.

Men start med en længere tur og se om ikke det var en enlig svale. Ellers er det en tester der skal på..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: Sune

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4708

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Jeg kører en omvej hjem i dag med lidt højere omdrejninger så driftstemperaturen kommer op. Jeg må indrømme, at jeg ikke lagde mærke til om den brummede i morges. Jeg blev bare så overrasket, at alle hårene strittede på mig

Tak for input

Sune

Sv: E61 vil ikke levere power 11 år, 2 måneder siden #4710

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Lige en kort update:

Jeg kørte en længere tur hjem i går og holdte omdr over 2000 efter at motoren var blevet varm, dvs. efter ca. 10 km.
For det meste trækker den fint, men lige pludselig vil den ikke, og det føles som om den hoster og hakker i det. Det er både fra 1000 omdr og fra f.eks 2000 omdr at den ikke vil tage gassen.

Her til morgen tænkte jeg så, at jeg ville køre lidt mere frisk end normalt, for at få temp i udstødningen godt op. De første 20 km gik fint med normal power, men efter at have passeret en mindre by med langsommere kørsel og et enkelt stop ved et lyssignal kom det igen. Kort efter kan den give max gas og sådan skifter den så resten af de sidste 15 km. Den går fra, at kunne levere til ikke, at kunne med måske mindre end 20 sek i mellem. Og hver gang den ikke kan går den noget ujævnt, synes jeg. Trækket er meget hakkende

Der er vel ikke andet, at gøre end få en BMW tester på...?

Har læst et sted at der sidder en termostat ved EGR ventilen, som bestemmer hvornår bilen regnererer diesel partikel filteret, og at denne termostat nogle gange står af. Er der nogle der har erfaring med det?
Bilen har, som sagt, kørt lidt over 160.000 km - er alt dette mon et sympton på, at diesel partikel filteret er stoppet til og skal renses? Jeg ved godt, at man tit får at vide at man skal købe et nyt, men det afhænger vist meget af hvor man spørger

Mvh. Sune
Sidste redigering: 11 år, 2 måneder siden af Sune.
Tid til at oprette siden: 0.48 sekunder