Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm.

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 4 måneder siden #4518

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hejsa

Nej alt olien kommer ikke ud da convorter og olie køler/slanger er fyldt med gammel olie.

Hilsen Ruben

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 4 måneder siden #4521

• Sanel77
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej.

Jeg har kørt over en milion km i biler med aut.gearkasse og har aldrig haft problemer, men har skiftet olie ved ca 80-100k og mange af mine kolleger som kørte efter de 140k eller 200k har haft deres problemer med gearkassen. Så de 80k Ruben siger passer meget godt efter min erfaring.
Ps. det samme galder for motor olie, hvis aut,service siger 40000km så kører jeg 20000km og i min nuværende arbejds bil har jeg kørt 416000km og den kører stadigvæk som en drøm.

Mvh Sanel

Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 4 måneder siden #4526

• GABA
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Ikke fordi jeg ikke tror på folket, men hvad er årsagen til at BMW er af en anden opfattelse end jer?
Mener det er 30.000 med motorolie og 200.000 på gearkassen. Det er i mine øjne en meget stor difference. Men jeg er selvfølgelig også bankmand og ikke bilmand:D
Mit livs kærlighed: BMW E60 525d

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 4 måneder siden #4527

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Det svar ligger lige til højrebenet selv for en bankmand. BMW kalder deres gearkasseolie for livstids olie og selvfølgelig har de ret i dette, men når garantien på gearkassen er udløbet og gearkassen eller konverteren skal udskiftes og ejeren skal af med et sted omkring 25 til 50,000kr så er det en helt anden snak.

Det er set at biler der har kørt 130000km. skal have lavet gearkasse og havde man fået skiftet olie og filter havde de sikkert kørt det dobbelte, men jeg er som de andre ikke aspirant til at teste det og smide omkring de nævnte beløb. Har man købt en BMW skal man også forkæle den, for så forkæler den dig i det daglige...

Olien skal man som de andre nævner ikke være fedtet med og er man ligeglad og følger de retningslinjer som BMW foreskriver så betaler man da bare når motor eller gearkasse står af...
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 4 måneder siden #4528

• GABA
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Det var satans. NÃ¥ jamen man har jo lov at blive klogere:) tak for inputs
Mit livs kærlighed: BMW E60 525d

Sv: Spørgsmål om olieskift, serviceinterval mm. 11 år, 4 måneder siden #4529

• jakobv84
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • '09 525xi
Nu ved jeg ikke om det går imod forumsreglerne for så må du lige slette det kenn, men er der nogle der kan anbefale et værksted at få skiftet automatgear kassens olie på i hovedstadsområdet?
Tid til at oprette siden: 0.22 sekunder