Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Additiver til bilens motor og brændstof.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Additiver til bilens motor og brændstof.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 8 måneder siden #4095

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Olsen.. Jeg er spændt på tilbagemeldinger på gearkassen.. Jeg har et ualmindeligt stift gearskift når bilen er kold..

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 8 måneder siden #4096

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten

Tit skylde et "stramt" gearskifte ved kold motor ( og gearkasse ) at olien får synkromesseringene at "klæbe" sammen hvorfor gearskiftet føles stramt/kontant , dette aftager så jo varmere olien bliver , tit er der ved olieskift i manuelle gearkasser påfyldt olie med for tyk en viskositet hvilket så afstedkommer disse symptomer.

Nu ved du jo sikkert ikke om der er skiftet olie på gearkassen , men hvis der er kunne noget tyde på at der er kommet en for tyk olie på , undersøg ( om muligt ) hvilken olie du har på din gearkasse nu og skulle det være den originale ( den har jo ikke kørt så "langt" endnu:) ) kunne du måske med fordel skifte denne ( nok heller ikke helt spildt med over 100tkm på uret ) og dette til en evt. lidt tyndere olie om nødvendigt.

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 11 år, 8 måneder siden af BenAnd.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 7 måneder siden #4105

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Additiver på motoren i båden.

additiver_p_Bden_VED_OLIESKIFTMedium.JPG

Nu var jeg nede og få lavet motorservice på båden her i påsken, og da den fik skiftet olie fik den selvfølgelig hældt additiver i den nye motorolie også.

Det betød at man nu har en bådmotor der i den grad lyder sund og ikke mindst lyder en V6 motor med udstødningerne over vandet altså bare sprødt.

Jeg bliver mere og mere overrasket over hvor meget det betyder at man kører med additiver for nu er mine forventninger efterhånden høje, og også med en bådmotor blev mine forventninger indfriet..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 7 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Deljeh

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 7 måneder siden #4150

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu er vi så småt ved at starte op med desinfektion af klimaanlæg samtidigt med at der kommer additiver på bilens motor. Vi starter med at køre vores oliesuger hen til bilen, for nu skal vi have fjernet en halv liter motorolie. Det er VIGTIGT at man ikke bare hælder additiv på motoren, for er der for meget olie på motoren, kan man skade motoren alvorligt da der så kommer et for højt olieniveau som kan belaste pakninger og pak-dåser indeni motoren uforholdsmæssigt mere end de er designet til.

additiv.1Medium.JPG

Den ser nu flot og ikke mindst pæn og ren ud vores nye oliesuger. Der skal dog laves nogle tilretninger på den, men det må komme hen af vejen.

additiv.2Medium.JPG

Som det kan ses på billedet, bliver der suget lidt motorolie op af hullet som oliepinden normalt sidder i. Det er lidt af et nøjsomt arbejde da oliepletter er No go her på værkstedet.

additiv.3Medium.JPG

Så køres bilen udenfor og startes. Der skulle laves en test af bilens tilstand, så der blev kørt en diagnose imens de påfyldte additiver blev kørt rundt i motoren.

Denne BMW kunde skulle køre som test i en lille uge, og kommer så tilbage og får lavet et klimaservice på bilen. kl. 1903 om aften kom der følgende besked på min telefon.

Hej Kenn

Der er mærkbar lydmæssig dæmpning på motoren  Det er super fedt, glæder mig til at få det sidste lavet…

Så er det en fornøjelse at lave biler for folk. Men efterhånden er erfaringen også ved at være rimelig stor omkring additiver for der er mange der kører med det på deres BMW og alle kan mærke en mærkbar forbedring af motorgangen...
Sidste redigering: 11 år, 7 måneder siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Deljeh

Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 7 måneder siden #4162

• JesperJ
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hvilken motor er der tale om?

Mvh
Jesper
Sidste redigering: 11 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 7 måneder siden #4163

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Jesper.

Dette gælder både på alle Benzin og Diesel motorer. Idag er der kommet Additiver på flere forskellige motortyper, og resultatet er det samme hvergang. Det giver en meget blødere motorgang.

Jeg får lavet en Video snarrest hvor man hører motoren før og efter der er kommet Additiver på motoren. For det er vildt hvilken forskel det giver.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Deljeh
Tid til at oprette siden: 0.81 sekunder