Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Additiver til bilens motor og brændstof.
(0 viser) 
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Additiver til bilens motor og brændstof.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3965

  • Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 113
  • Karma: 9
Jeg er absolut hverken kemiker eller olie specialist, men jeg tror det er forkert at underkende en mulig gavnlig effekt af visse additiver, bare fordi olieproducenterne ikke selv tilføjer dem.

Personligt tror jeg at de lange olieintervaller er med til at udfordre bl.a. de omtalte kæder på f.eks. N47 motorerne, kombineret med start/stop teknologien, der medfører langt flere starter på sådan en motor. Her virker det logisk at nedsat friktion vha. PTFE kunne hjælpe, ligsom hyppigere olieskift sikkert heller ikke er en dårlig ide.

Jeg er i hvertfald fristet til at prøve....
i3 REx 2014
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af Roos.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #4006

  • Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Indlæg: 27
  • Karma: 1
kenn skrev:
Hej.

Det er morsomt for denne diskution var det som ham der fremstiller produktet nævnte. Men Men, Næste gang vi holder åbent hus i Hvidovre kommer han med og kan svare på alle de spørgsmål, vi måtte have. Et lille sidespring så kommer der også en bulemand som kan rette buler ud også.

Jeg er fuldstændig klar over at en leverandør af et givent produkt, skamroser sine produkter. Men når det er skrevet så er jeg overrasket over den virkning det har haft på kundebilen. Den har fået en helt anden lyd, og lyder meget mindre presset, når den starter kold om morgen. (Dette er bekræftet af en kunde der lånte den hjem) og idag har fået det samme adjektiv på sin egen motor.

På min BMW har det haft den effekt at jeg synes det giver en god mavefornemmelse at vide det er kommet på motoren.

Det skal selvfølgelig også på min gamle Bådmotor. Der kan jeg desværre ikke med sikkerhed vide om det ændre farven på olien, da jeg ikke ved hvornår olien er blevet skiftet, eller om den i det hele tager er blevet skiftet, eller blot efterfyldt ved behov.

Som aftalt med mr. B. i telefonen får han produkter tilsendt til et forsøg med den ene af sine biler, og så kommer der helt sikkert en veldokumenteret dom.


Spændende er det, ikke mindst at læse de indlæg med for og imod.


Jep, jeg glæder mig også til denne rapport fra det mørke testlab hos Mr.B Uhuu Uhuu
Men er også sikker på at det bliver testet helt 100 %!
Vi ses derude
BMW M fan

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #4008

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hej.

Nu får jeg skiftet min olie på bilen sammen med mit oliefilter i aften. Så får den en omgang kærlighed på dåse så bliver det spændende at se om jeg får den forventede effekt. Min fars (gamle) BMW E39 540 fik hældt noget på motoren igår,han var meget skeptisk, på om det kunne have nogen virkning på en Benzin motor.

Han kom tilbage efter at have hentet nogle stumper, og sagde så at ham synes han kunne mærke en forskel, Den kørte blødere i tomgang og ved start. Det bliver spændende at høre om han kan mærke forskel på en helt kold motor ved start om morgen..

Mere om dette senere..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #4046

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Som et del af et spørgsmål i denne tråd.

Hvor der bliver stillet et spørgsmål om hvilke produkt der kommer på bilerne, svarer jeg som det kan se på linket overfor at det er et produkt der er lavet / ændret til det maratime marked. Jeg har valgt at få ændret lidt på de fyldstoffer og sammensætninger der er i de standard produkter fra producenten.

Det er meget nyt lige nu, men lad mig da komme med et enkelt input.

Alle os der har prøvet at tanke Diesel i Tyskland har vel prøvet den type der hedder Premium, Det er en type Diesel der er tilsat nogle specielle adjektiver som giver en meget roligere motorgang og en friskere motor. sidst men ikke mindst er det også udviklet til folk der ikke kører ret mange kilometer i deres Dieselbil. Det Diesel brændstof er desværre ikke muligt at få i Danmark.

Men jeg har kontaket den ingenør sammen med producenten af de almindelige adjektiver og bedt om at få lavet et Diesel tilsætnings adjektiv som giver de samme fordele.

Fordelen ved dette tilsætningsstof er at det passer til alle typer kørselsbehov.

Der kommer mere om dette projekt senere. Har netop købt og fået leveret en oliesuger til påfyldning af adjektiver på kundebiler på værkstedet... Mon ikke der kommer billeder og beskrivelser her, Det er jeg ret sikker på at der gør.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: Deljeh

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 8 måneder siden #4074

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Lidt erfaringer med adjektiver på bilen.

Nu har vi haft denne dialog omkring disse adjektiver i bilens motorolie og nu har jeg efterhånden fået mig en smule erfaring, da det efterhånden er kommet på omkring 20 biler. På alle bilerne som har været med i denne lille test er der også blevet hældt Brændstof additiver på bilerne også, så det er en samlet løsning der er prøvet på bilerne.

Efter at have prøvet det på vores kundebil som den første, har jeg nu fået det på min egen BMW 535D og på vores BMW E87 og der er slet ingen tvivl om at vores biler har fået en meget bedre motorlyd og faktisk er det også hvad jeg hører fra dem der har fået det på deres biler. På vores firmabil er den fuldstændig stoppet med at skal tørne motoren i op til 15 sekunder, for ligeså snart man drejer nøglen springer den i gang. Samtidigt lyder den også meget bedre og skramler ikke som den gjorde før. Her er tale om en Peugeot partner, så tro mig den skramler eller ganske meget. Skrevet uden at fornærme nogen.

Jeg regner med at nogle af dem som har fået additiver på deres biler vender tilbage med deres oplevelse og ikke mindst om de kan mærke den forskel som de ringede og fortalte de kunne. Den vildeste er nok en bilejer der kører i en amerikaner bil V6 som har kæmpet med at få hans tomgang sat 500 omdrejninger ned, når bilen kørte i tomgang. Han har været på sit værksted flere gange for at få det løst, men de fortale ham at det ikke var muligt at gøre noget ved for det var elektrisk styret. Han fik additiver på motoren og efter at have kørt 30 km. Med det i olien gik den fra 1500 omdrejninger til 900. Der var også kommet additiver i brændstoffet. Samtidigt lyd motoren meget blødere og behageligere.

Om dig som sidder og læser dette er overbevist betyder ikke så meget lige i dette her tilfælde for der har ikke været en eneste som har testet dette produkt som ikke har, kunne mærke en positiv effekt så måske er dette et spørgsmål om tro men jeg er overbevist om produktets fordele. Så den dag du selv prøver dette med additiver på din bil, er jeg ret sikker på at du som jeg og en del andre bilejere, kan mærke forskellen.

Derfor har vi købt en oliesuger på værkstedet, så dem der lige har fået skiftet olie på bilen, ikke skal snydes for at få det på deres motor også, og her nedenfor kan du se hvordan den oliesuger vi har indkøbt virker.



BMW_OLIESUGER.1Medium.JPG


Denne oliesuger virker ved at man tapper en smule olie af bilens motor ved at suge olien op via oliepinden, eller rettere man hiver oliepinden op og så stikker man en af de slanger som man kan se på billedet ned og fjerner en halv liter olie.

BMW_OLIESUGER.2Medium.JPG


Som altid skal vi have dækket af på bilen og passet godt på at der ikke sker noget, eller der kommer olie ud over det hele. Til det formål har vi indkøbt klude til dette projekt, for der kommer aldrig klude ind i en kundebil som der har været brugt i et motorrum.

BMW_OLIESUGER.3Medium.JPG


Her ses oliesugeren i funktion, og det er faktisk ganske smart for der er intet svineri med sådan en oliesuger, for den suger det væk fra slangen og ned i beholderen, med det samme.

BMW_OLIESUGER.4Medium.JPG


På beholderne sidder der monteret en målepind som fortæller hvor meget olie man har tappet af bilens motor, som det ses på billedet er oliesugeren helt ny, og uanset hvor mange aftapninger der bliver lavet bliver den ved med at se ud som den gør på billedet her, for der er intet der er være end et stykke værktøj der er fyldt med gammelt olie eller sorte fingere.

BMW_OLIESUGER.5Medium.JPG


Når den rette oliemængde er aftappet af motoren kommer der så additiver i motoren, Det er ekstremt vigtigt at olie niveauet i motoren holdes , eller for at være helt korrekt, at den totale oliemængde ikke kommer over Max niveau på oliepinden eller dennes MIN , hvis der ikke er det på bilen som der skal være , vil det på nogen modeller påvirke og give fejl på bilens elektriske måler. For meget olie på motoren kan være direkte skadeligt for så kommer der for meget tryk inde i motoren , som kan belaste pakninger mv., så det er altså vigtigt at man ikke bare hælder additiver i motoren, uden også at tappe tilsvarende mængde olie af.

BMW_OLIESUGER.6Medium.JPG


På sådan en BMW E61 530D som denne motor sidder i, skal man have 2 flasker af disse olie additiver i, og samtidigt med dette får den også hældt brændstof additiver i tanken også.

BMW_OLIESUGER.7Medium.JPG


Dette var så den første gang vi brugte eller fik afprøvet vores nye oliesuger på værkstedet. Jeg har netop talt med kunden for at høre om han kunne mærke forskel på sin bil nu efter vi havde hældt additiver på motoren. Han svarede som faktisk alle har svaret at motoren nu har fået en meget blødere smooth motorgang, og så lyder den ikke så presset eller som en Diesel motor mere. På min egen BMW E61 535D holdte den ved siden af en E61 523I udenfor værkstedet, og der lød min Diesel motorgang væsentlig blødere end den Benzin motor vi sammenlignede med.

Så jo jeg er personligt mere end bare overbevist. og det er der flere og flere der bliver efterhånden som de får prøvet det på deres bil. Så denne behandling med additiver på motoren kommer som et tilvalg dette forår i forbindelse med vores desinfektion af klimaanlæg også. Så er der slet ikke nævnt den besparelse den nedsatte friktion giver på brændstof økonomien. Men det kræver lidt mere testtid for at kunne nævne den nu. så den kommer vi tilbage til.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 8 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Deljeh, Nik

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 8 måneder siden #4076

  • Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 113
  • Karma: 9
Som én af dem der er hoppet med på vognen, vil jeg gerne bidrage med min oplevelse af effekten på min bil. Jeg har for godt en måned siden, i forbindelse med olieskift, fået tilsat det motorolie additiv som Kenn bl.a. omtaler her i tråden. Olieskiftet var til samme olie som bilen kørte med inden (Castrol Edge FST 0W-30, som er den olie BMW i Flensburg hældte på forrige gang). Dermed skyldes den effekt jeg mener at opleve ikke bare en anden type olie...

Oplevelsen som sådan kan selvfølgelig kun være subjektiv, og jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om der er en placebo effekt inde over, men min motor kører altså vir-ke-lig støjsvagt og lækkert. Det gjorde den nu også før, men jeg har på det seneste til tider måtte kigge på omdrejningstælleren mens jeg kørte, for at overbevise mig selv om at motoren rent faktisk stadig kørte.... Jeg har aldrig haft problemer med at starte (7-9-13 ) så jeg oplever ikke den store forskel her, men lydbilledet falder meget hurtigere efter en koldstart nu end det gjorde før.

Det ser også ud til at min brændstoføkonomi er blevet skubbet lidt i den positive retning. Jeg er godt klar over at det er blevet lidt varmere i vejret, men selv når jeg tager den faktor med, er der en lille forbedring. Så indtil videre har det altså været en positiv oplevelse

Keep on trucking

Roos
i3 REx 2014
Sidste redigering: 11 år, 8 måneder siden af Roos.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Deljeh
Tid til at oprette siden: 0.68 sekunder