Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Additiver til bilens motor og brændstof.
(0 viser) 
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Additiver til bilens motor og brændstof.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3959

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Uanset om vi er enige eller ej, så er det altid godt at man kan skabe en debat. Det må man sige at vi har fået her. Nu er det jo ikke BMW der har udviklet den olie som der bruges på deres motorer, men Castrol der har givet en klækkelig rabat for at få deres navn til at stå på oliedækslet.

Men dermed ikke skrevet at der ikke er nogle specifikationer der skal overholdes. Hvis ikke jeg havde en rigtig mavefornemmelse ved at få adjektiver på min motor, så havde jeg selvfølgelig ikke gjort det.

Jeg er nu rigtig spændt på at se om deres produkter til at stoppe lækager på hydraulikstyringer kan tætne den utæthed min far har på sin BMW. Den bruger en del hydraulikolie til styretøjet.

Alt er en tro, men at skifte olie oftere på bilen, hjælper ikke på smøring ved koldstarter, Jeg kunne enormt godt tænke mig at kunne huske de fordele som DTU havde af deres produkt nu. Men da jeg er oppe imod kompetente nørder, må jeg vente til jeg får en kopi af testen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3960

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Nu talte jeg med Morten idag som nævnte noget med et indlæg omkring manglende smørring i motorer med kæder i forhold til tandremme.

Der kommer så her da jeg fandt den. Den fortæller som jeg opfatter det,at det er et problem med smøring ved start og når man slukker bilen.

Det problem er jeg ret sikker på et væk i min motor da det Teflon der er i produktet, sikre mod dette problem. Faktisk sidder jeg og bliver nervøs for jeres motor næste gang i starter den.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3961

  • BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 550
  • Karma: 13
Hej

Jeg vil indlednigsvis understrege at jeg på ingen måde "specialist" udi dette med addetiver til motorolie etc. , men har da min mening om disse også

Jeg tror mest det handler om "tro" , at man tror på det hjælper.

Har selv i forbindelse med en defekt ( frosset ) krumtapsventil , som sugede det meste af motorolien ind igennem motoren på vores N42 motor lavet en motorrens , og efterfølgende prøvet et af disse "viundermidler" ( fra Liqui Molly på PTFE bassis ) , dette på både N42'eren , men også på vores M54 motor , og jeg må indrømme , jeg kunne ikke spore nogen forskel , hverken på motorgang , forbrug , eller renheden af olien ved næste olieskift eller andet.

Så jeg vil ikke fremover bruge penge på sådanne produkter , i stedet brugere jeg hellere pengene på at skifte olien oftere på begge vores biler ( for ca. hver 15tkm ) , dog får N42'eren et nyt filter indimellem da disse motore kokser mere og danner mere kondens end vores M54 ,og derved aflejre flere urenheder i filteret.

Hele denne "polimik" omkring kæder i de nyere motore , ja det ser jeg ikke som et egentligt olie spørgsmål/problem , men snare et konstruktions/design betinget problem , hvor man førhen brugte forholdvis korte kæder ( og typisk duplexkæder ) bruger man i dag væsentlig længere kæder af simplextypen ( altså en tyndere og længere enkeltradet kæde ) dette sammenholdt med den øgede efekt de nyere motore yder , ja så skal det gå galt ( burde de også kunne regne ud hos BMW , men nok et økonomisk spørgsmål ) og det gør det så også , derfor er jeg overbevist om at oliens indflydelse er om end ret begrænset for disse kæders levetid , såfremt man overholder de af BMW foreskrevne motorolie specifikationer for alm motorolie.

Det eneste der her afhjælper problemet er nok at indføre et servic interval ( feks. pr. 100tkm ) for disse kæder , men igen her har man fra BMW's side valgt at designe motorene sådan at disse er monteret bagerst på motoren ( ud mod gearkassen ) hvilket ikke ligefrem gør det nemmere/billigere at skifte disse ( motoren skal helt ud af bilen ) , så det må siges at være en "ommer" set fra min synsvinkel , men lur mig om vi ikke også vil komme til at se ændringer på dette område fremadrette på nye motorere fra BMW's side , måske endda de går tilbage til tandremme som flere andre bilfabrikater gør for nærværende , bla. hos VW koncernen

Så tror man på det hjælper , ja så hjælper det nok

Just my 5 cent

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af BenAnd.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3962

  • Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Indlæg: 27
  • Karma: 1
Hej
@ Ben And
Du må om alle vide at det også er svært at bevise, at det ikke virker !

Den Vedligeholdelses verden herude er i dag meget ovebevist om at det virker, siden at der er adskillelige firmaer der lever af og levere disse produkter, uden de store spørgsmål/problemer til om de virker, men du har bare ikke oplevet det selv endnu.

Prøv og spørg dine hydraulik venner i firmaet
og gear folk om at det at tilsætte disse additiver har en effektiv virkning.
Hils og god weekend
Mvh ven.
BMW M fan

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3963

  • BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 550
  • Karma: 13
Hej Skytten

Hov hov , jeg siger/skriver ikke noget om at det Ikke virker , kun at JEG på mine to biler ikke har bemærket nogen ændringer ( hverken til det bedre eller være )

Nu har jeg ikke det store at gøre med vores gear specialister desangående , dog ved jeg der i firmaet selvfølgelig er undersøgt/prøvet en masse muligheder udi forskellige gearolier mv. ( også med forskellige additiver ) , men der er ikke fundet nogen ensidige løsninger endnu på denne front , det eneste der indtil nu har vist sig at være mest effektivt mht. gearnes levetid er omdr. hastigheden , nemlig at få den reduceret , samt få udlignet for den ulige belastning der opstår i hele drivlinien når en møllevinge passere mølletårnet ( giver som bekendt både turbulens og støj ) , men det kunne jeg skrive meget mere om , men det er nok ikke så relevant i denne forbindelse

Som netop snakket med Kenn om tror jeg den største gevinst er på diesel motore ( især de lidt ældre ) , men det er bare min personlige teori

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af BenAnd.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3964

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hej.

Det er morsomt for denne diskution var det som ham der fremstiller produktet nævnte. Men Men, Næste gang vi holder åbent hus i Hvidovre kommer han med og kan svare på alle de spørgsmål, vi måtte have. Et lille sidespring så kommer der også en bulemand som kan rette buler ud også.

Jeg er fuldstændig klar over at en leverandør af et givent produkt, skamroser sine produkter. Men når det er skrevet så er jeg overrasket over den virkning det har haft på kundebilen. Den har fået en helt anden lyd, og lyder meget mindre presset, når den starter kold om morgen. (Dette er bekræftet af en kunde der lånte den hjem) og idag har fået det samme adjektiv på sin egen motor.

På min BMW har det haft den effekt at jeg synes det giver en god mavefornemmelse at vide det er kommet på motoren.

Det skal selvfølgelig også på min gamle Bådmotor. Der kan jeg desværre ikke med sikkerhed vide om det ændre farven på olien, da jeg ikke ved hvornår olien er blevet skiftet, eller om den i det hele tager er blevet skiftet, eller blot efterfyldt ved behov.

Som aftalt med mr. B. i telefonen får han produkter tilsendt til et forsøg med den ene af sine biler, og så kommer der helt sikkert en veldokumenteret dom.


Spænende er det, ikke mindst at læse de indlæg med for og imod.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Tid til at oprette siden: 0.38 sekunder