Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E 60 /61 Elektrisk anhængertræk
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: BMW E 60 /61 Elektrisk anhængertræk

Sv: BMW E 60 /61 Elektrisk anhængertræk 11 år, 3 måneder siden #4607

• Gino
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Igen Kenn

Er det rigtigt som jeg har hørt et par steder at kodning af nyt træk gøres for at blandt andet ESP osv. dvs at man IKKE brænder nogen boks eller noget af ved at undlade dette? (den skal selvfølgelig kodes) bare et spørgsmål om jeg har forstået det rigtigt?

MVH

Sv: BMW E 60 /61 Elektrisk anhængertræk 11 år, 3 måneder siden #4609

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Monteres der org. BMW træk ,med de dertilhørende OEM ECU'er skal det kodes på bilen efterfølgende for at være korrrekt , dog kan man ikke "brænde" noget af ved at undlade dette.

Montere man træk med et u-originalt ledningstsæt/boks ( f.eks. fra Jäger ) skal dette ikke kodes , og heller ikke her ødelægger man andre ECU'er af den grund.

( ECU = Electrical Control Unit = Elektronisk Styreboks )

Mvh.
BenAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: Gino

Sv: BMW E 60 /61 Elektrisk anhængertræk 11 år, 3 måneder siden #4610

• Gino
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej BenAnd

Mange tak for dit hurtige svar!

Det er fordi jeg har en bekendt som ligger inde med det elektrisketræk som sad på hans LCI men det sku kunne sættes på min 2006 e0 hvis jeg så bare køber det retrokit ledningsnet der til;-)

Du skriver korrekt og her mener du blandt andet esp og sådanne ting ikke? altså ikke at der ikke kommer lys i trailer f.eks;-) og trækket kan godt kører op og ned uden ikke?

Igen mange tak for det hurtige svar!

MVH

Sv: BMW E 60 /61 Elektrisk anhængertræk 11 år, 3 måneder siden #4612

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Der er 2 ECU'er til et fuldautomatisk træk på en E60/61 , et for selve "køre ud/ind " funktionen og et for stikdåsen med strøm til traileren.

Den til trækket ( kan ikke lige huske forkortelsen på denne ECU ) skal være en OEM BMW styreboks ( tror heller ikke den fås u-original ) , hvorimod den til stikket ( AHM boks ) ikke nødvendigvis skal være original ( dog det bedste ) , ingen af boksene eller deres kodning har indvirkning på bilens ESP mig bekendt.

Mvh.
BenAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: Gino

Sv: BMW E 60 /61 Elektrisk anhængertræk 11 år, 3 måneder siden #4616

• Gino
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej

JA jeg er helt med på at der skal være to på;-) begge styrbokse bliver org.

Der var bare en BMW tekniker der forklarede det med ESP og det var det vigtigste vedr. den kodning af bilen? SÃ¥ tror der er noget om snakken;-)

(er selv udlært mekaniker men arbejder ikke som det mere pga ryggen)

MVH

Sv: BMW E 60 /61 Elektrisk anhængertræk 11 år, 3 måneder siden #4620

• Gino
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej igen.

Den retrofit manual der ligger på nettet der står der kun at det er til lci modellerne? Er det nøjagtigt same punkter på f.eks ens sikringsboks man monter ledninger eller kan man ikke bruge den manual til noget som helst da min ikke er en lci?

Venter spændt på svaret og igen mange tak for godt forum!

Mvh
Tid til at oprette siden: 0.36 sekunder