Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Sådan virker en BMW kædestrammer.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Sådan virker en BMW kædestrammer.

Sv: Sådan virker en BMW kædestrammer. 12 år, 6 måneder siden #2560

  • Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 113
  • Karma: 9
Fik lige en ledig stund, og ansporet af Mr. B's svar, gik jeg i google-mode. Jeg ved ikke så meget om de her motorer, og hvor mange kæder/ remme osv der egentlig bruges. Fandt vedhæftede billede af en N57 motor ude i cyberspace, og de kæder "alle" snakker om på diverse fora vedr. N47 (og desværre også på N57) motorerne, er angiveligt dem der sidder bagerst på motorblokken... det giver vel mening at det ikke er helt ukompliceret at skifte dem... Under alle omstændigheder vil jeg helt sikkert følge Mr. B's råd og skifte olie noget hyppigere end hvad bilen "beder" om, pleje bilen samt lytte efter rasle lyde (fingers crossed)

Roos
bmw-m-performance-twinpower-turbo-engine-six-cylinder-diesel-n57s-32.jpg
i3 REx 2014
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46

Sv: Sådan virker en BMW kædestrammer. 12 år, 6 måneder siden #2568

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Det lader åbenbart til at det er en rigtig god ting at få holdt sin BMW med olieservice og generelt service. Jeg har spurgt en af de BMW teknikere jeg kender som arbejder hos BMW og han siger at det ikke er ret tit man ser at der kommer biler ind med en sprunget kæde, og når der gør, er det som oftest fordi man ikke har servicepasset bilen.

Problemet er sikkert også at vi herhjemme har nogle ældre BMW modeller og derfor kræver de mere vedligeholdelse end en ny gør. Man er hos BMW også gået væk fra inspektion 1 og inspektion 2 for i dag kører man indtil bilen kommer og fortæller hvad der skal skiftes. Altså service by drivning. Og det er vel i grunden også ganske fornuftigt på en nyere BMW.

Desværre er det alle bilmærker der har nogle forskellige kendte fejl, og der er ingen tvivl om at en ældre bil kræver mere og oftere service end en ny, kører man mange småture kræver det hyppigere olieskift end en bil der dagligt kører lange stræk.

Man skal ikke være bange for at starte sin BMW eller anden bil, men man skal tænke over at det er noget meget kompliceret teknik som kræver en del vedligeholdelse og så skulle man gerne være sikker på at man var godt dækket ind.

Grunden til denne smøre er at man kunne på det nærmeste frygte at starte sin BMW når man læser om disse kæder der springer, eller rykker sig en tand og det så koster en ny motor. Det har fået sat så meget i gang at jeg indenfor de næste måneder flyver til Tyskland igen og får lavet en aftale med nogle ophugger som har alle de motorer og andre BMW dele på lager, som der efterspørges på. Og ikke mindst monteres på værkstedet.

Denne gang må man så håbe på at det er nogen der er seriøse og nogen der er til at handle med. For det var de tidligere ophuggere vi besøgte desværre ikke.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 6 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46

Sv: Sådan virker en BMW kædestrammer. 12 år, 6 måneder siden #2635

  • PalleRaaa
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Indlæg: 39
  • Karma: 1
Som før nævnt var netop problemet med spungne kæder på N47 motoren emnet igår i det britiske Watchdog hvilket svarer til vores Kontant.

www.bbc.co.uk/programmes/b006mg74/featur...n47-engine-2007-2009

Konklusionen var at BMW ikke officielt ville tage ansvar for problemet, men at de tilbyder et gavmildt kulance program. Dog kræver de som udgangspunkt at bilen ikke er meget gammel eller har gået rigtigt langt og at ALLE service er udført på et autoriseret BMW værksted. Dette er den britiske holdning, men mon ikke vi også kan bruge det i Danmark. Min konklusion er i hvert fald fremover at få skiftet olie hver 15.000km selvom BMW kun kræver det hvert 30.000km, og så i øvrigt få lavet alt service hos BMW.
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder