Det lader åbenbart til at det er en rigtig god ting at få holdt sin BMW med olieservice og generelt service. Jeg har spurgt en af de BMW teknikere jeg kender som arbejder hos BMW og han siger at det ikke er ret tit man ser at der kommer biler ind med en sprunget kæde, og når der gør, er det som oftest fordi man ikke har servicepasset bilen.
Problemet er sikkert også at vi herhjemme har nogle ældre BMW modeller og derfor kræver de mere vedligeholdelse end en ny gør. Man er hos BMW også gået væk fra inspektion 1 og inspektion 2 for i dag kører man indtil bilen kommer og fortæller hvad der skal skiftes. Altså service by drivning. Og det er vel i grunden også ganske fornuftigt på en nyere BMW.
Desværre er det alle bilmærker der har nogle forskellige kendte fejl, og der er ingen tvivl om at en ældre bil kræver mere og oftere service end en ny, kører man mange småture kræver det hyppigere olieskift end en bil der dagligt kører lange stræk.
Man skal ikke være bange for at starte sin BMW eller anden bil, men man skal tænke over at det er noget meget kompliceret teknik som kræver en del vedligeholdelse og så skulle man gerne være sikker på at man var godt dækket ind.
Grunden til denne smøre er at man kunne på det nærmeste frygte at starte sin BMW når man læser om disse kæder der springer, eller rykker sig en tand og det så koster en ny motor. Det har fået sat så meget i gang at jeg indenfor de næste måneder flyver til Tyskland igen og får lavet en aftale med nogle ophugger som har alle de motorer og andre BMW dele på lager, som der efterspørges på. Og ikke mindst monteres på værkstedet.
Denne gang må man så håbe på at det er nogen der er seriøse og nogen der er til at handle med. For det var de tidligere ophuggere vi besøgte desværre ikke.