Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Temperaturmåler BMW E60 520d
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Temperaturmåler BMW E60 520d

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2266

• Tue-Track
Min ligger lige ved 4.600 omdr. Men har ikke haft testeren på, for at se hvor varm den egentlig er. Men det kan være jeg får tid til at køre forbi værkstedet i løbet af weekenden.

Mvh Tue.

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2268

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Hej Tue, det er også der min ligger når jeg mener den er driftsvarm. Jeg har haft fat i et unavngivet værksted som beskæftiger sig meget med BMW og de mener at det er korrekt, at den skal ligge hvor min gør.
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2269

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej.. Jeg fik vist givet dig en forkert oplysning.. Min beholder faktisk 4-6 streger når den er varm..

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2271

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
hej allesammen.

min 530d er der 8 streger når den er driftsvarm. det vil sige at stregen ud for de 2500 omdr., og stregen under skal væk før den er driftsvarm. (set ud fra billedet i toppen)

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2272

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Man kan åbenbart ikke rigtig trække en rød tråd, og sige at sådan står bilen på temperatur visningen når en BMW E60 E61 er driftvarm. Jeg er ret sikker på at jeg havde de beskrevet 4 til 5 streger (set fra bunden af) på min gamle visning.

Måske vi kunne lokke nogen til at smide nogle billeder op når bilen er kold og et hvor den er driftvarm.? For man burde da kunne lave en sådan cirka sådan står min temperaturmåler når den henholdsvis er kold og varm.

I grunden er det mærkeligt at man måler bilens temperatur på vandet, i stedet for på motorolien for vandet bliver hurtigere varm end olien. For det er olietemperaturen der er vigtig at vide.

Jeg kan se at man åbenbart helt har fjernet temperaturvisningen på en BMW E87 for der ledte jeg forgæves efter denne. Selv når man sætter fartpiloten til er der ingen visning. Så BMW mener åbenbart ikke de visninger er så vigtige, for man har advarselslamper der fortæller om der er problemer.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af kenn.

Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2273

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Kan bekræfte det samme på e90/91. Heller ingen visning.

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
Tid til at oprette siden: 0.26 sekunder