Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Temperaturmåler BMW E60 520d
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Temperaturmåler BMW E60 520d

Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2241

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Hej Alle

Jeg er lidt i tvivl om, hvor min temperaturmåler skal stå, før bilen er driftsvarm. Min E60 er fra 2006 dvs pre-lci og den har derfor de der streger ovre ved omdrejningstælleren som ses på billedet her:
2013-04-1511.13.15.jpg

Normalt falder de så langt ned at den øverste streg ligger omkring 4500 RPM. Jeg er i tvivl om de skal forsvinde helt og om der er noget galt med min termostat? Hvordan gør I andres diesel BMW'er?

På forhånd tak.
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2254

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu har jeg fået ændret min standard visning af min temperatur visning i mit kombiinstrument af Mr. B herinde fra og lad mig starte med at rose det arbejde, for det spiller og ser bare super godt ud.

Jeg lægger et billede ind af min temperatur visning på min BMW E61 som lignede dit inden jeg fik det ændret til det samme som der sidder monteret i en BMW M5. (Det er et originalt BMW M5 kombiinstrument der er brugt)

BMW_TEMPERATUR_MLER.Medium.JPG

Men så vidt jeg husker passer det meget godt med at stregerne står som i din temperaturmåler når bilen er driftvarm. På billedet er min driftvarm og kikker du på afstanden passer det meget godt.

De skal i hvert fald ikke forsvinde, for så er det bare om at få slukket i en i en fart, for så koger den, men der bør du få en rød advarselslampe i kombiinstrumentet.

For øvrigt er det en total manglende omløb hos den BMW ingeniør der har besluttet at man skulle fjerne denne temperatur visning på de nyere BMW LCI modeller.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2256

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Hej Kenn,

Ok, min plejer at komme lidt længere ned end den er på billedet der, så det tolker jeg som om en viser der står i midten. Men ja du har helt ret i, at det er underligt de har fjernet dette fra LCI modellerne, jeg er i hvert fald glad for at have denne oplysning.

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2259

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Altså min forsvinder stort set helt.. Har du haft tjekket temperaturen på bilen med en tester?

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2262

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Så du mener at stregerne skal blive helt væk, Morten? Kenn kunne jeg ikke lokke dig til at spørge din kontakt hos BMW, hvad der er op og ned på dette?

Sv: Temperaturmåler BMW E60 520d 12 år, 7 måneder siden #2264

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu kender jeg en del BMW teknikere og mekanikere ude hos min bror, men desværre kører ingen af dem i vores BMW E60 /61 modeller. Men jeg havde 4 eller 5 streger på min temperaturmåler, når bilen var driftvarm.

Der er flere brugere herinde der kører vores modeller, så måske en af dem kan kikke på deres temperaturmåler og give os svar?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 0.34 sekunder