Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61, M5 kabine
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: BMW E61, M5 kabine

Sv: BMW E61, M5 kabine 14 år, 1 måned siden #297

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Holtzmann,

du kan godt begynde at glæde dig - jeg har lige været igennem helt samme "process" mht. at få installeret en orig. M5 kabine i min E60 530d.

Jeg har skrevt en konklusion som du kan læse under et emne jeg oprettede herinde under "BMW brevkasse" ligesom dig.

Måske har du allerede læst det?

Ellers ligger det her: mobilteknik.dk/forum/19-bmw-brevkasse/19...-med-m5-sportssaeder

Konklusionen er en af de sidste svar i indlægget (der er hele 2 sider med spm/svar under emnet).

Det er fedt med nye sæder.

Held og lykke.....

Mvh
Peter

Sv: BMW E61, M5 kabine 14 år siden #418

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Så er sæderne kommet hjem.

Hold da op de er flotte, de er taget ud af en E6M5 fra 11-2006, der kun har kørt 18.000 km.

Bagsæderne er installert og ledningerne til sædevarmen bagi trukket og stik og kontakter monteret. Det virker bare.

Forsæderne sidder der, men hold da op hvor er det besværligt. Kenn har kæmpet, det viser sig nemligt at min bil ikke har det fornødne signal i en af styrboksene. Teamet hos Mobilteknik har nu fundet ud af at jeg skal have et andet modul for at få sædene til at virke.

Kenn og hans team har virkeligt arbejdet hård, og jeg håber de kan skaffe mig helt i mål.

Jeg er glad for at gøre brug af en så professionelt team til min installation. Jeg kan kun sige....."dont do this at home, kids" lad de professionelle gøre det.

Glædelig jul alle sammen

Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW E61, M5 kabine 14 år siden #419

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per

Først tak for de pæne ord og tro mig vi skal nok få dig helt i mål Det som er problemer er at der er så mange forskellige versioner i en BMW E61 og BMW E60 for den sags skyld og med en som din som er solgt til det Europæsiske marked er der på grund af vores afgifter og købers ønske om udstyr sparet det væk som ikke er i brug og det kommer vi så til at kæmpe lidt med.

Det kbus signal vi mangler kommer når vi får bestilt det nye SZM som har signalet i sig og det er det samme som med et lysmodul når vi skal Facelifte så skal der et nyt modul til da der mangler 2 forbindelser til at få ringene til at lyse foran.

Problemet med manglende signal oplevede jeg første gang da jeg skulle montere elektrisk rullegardin i bagruden på en BMW E90 som også skulle have et nyt modul til at styre det og det må være fordi at man ikke mener at man skal bruge de ting når det ikke er leveret fra fabrikken.

Modulet bliver bestilt og nyt ledningsnet lavet så burde det bare køre og skulle der undervejs være noget der driller ringer vi bare til Mr. B så må han komme med sine altid brugbare forslag.

SÃ¥ tro mig du sidder faktisk ret godt i det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 14 år siden af kenn.

Sv: BMW E61, M5 kabine 13 år, 12 måneder siden #424

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per

Bare rolig Per ,Kenn skal nok have dig ud og køre i dine nye sæder inden Jul , og så ender det jo nok med at du sidder ude i bilen det meste af juleferien og nyder dem

Mvh.
BenAnd/ "Mr. B"

Sv: BMW E61, M5 kabine 13 år, 12 måneder siden #426

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Mr. B. tak for de opmuntrene ord , jeg er slet ikke i tvivl om at Kenn nok skal få det til at lykkes.

Mvh

Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW E61, M5 kabine 13 år, 11 måneder siden #474

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Ja så skete det. Sæderne blev monteret med de drillede Kenn og ville ikke køre.

Det blev så ikke før jul men før nytår det kom op og køre. Det holdt ellers hårdt for. Ekstra ledninger blev trukke så bilen kunne "snakke" med sæderne og ledningerne blev gennemgået igen. Bilen kodet, og så skete det........passager sæder kørte uden problemer, ingen reaktion fra førersiden, bortset fra en lille ting. Når man betjente passagersædet fulgte førersædet synkront på alle funktionen, undtagen frem og tilbage og tilt, det kørte det modsat. HVAD POKKER sker der.
Kenn var ligeså uforstående. Alt blev gennemgået og kodet igen og stadigt det samme. Førersædet blev skilt ad, og ledninger kigget på. 3 timer senere stadigt det samme. Rent heksekunst.
Så ringede Kenn til en af sine meget gode kontakter i tyskland. Nåååååååå det, fjern den lille stel i stikket i SZM Pling........så kørte det hele uden problemer og sædemodulerne kunne man tale med.
Hvordan skulle man lige vide at den lille **** stel skulle fjernes.

Nu er det hele bare i orden, hold da op man sidder godt og det ser endnu lækre ud.

Kenn tusind tak for indsatsen, det var en kamp men du gjorde som Mr. B sagde, fik det til at køre.

Godt nyår til Mobilteknik holdt!!
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007
Sidste redigering: 13 år, 11 måneder siden af Holtzmann.
Tid til at oprette siden: 0.25 sekunder