Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW styremoduler softwareopdatering.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW styremoduler softwareopdatering.

Sv: BMW styremoduler softwareopdatering. 12 år, 9 måneder siden #1904

  • plpoulsen
Det nummer du oplyser "49.0.300 " lyder mere som den version ISSS er opdateret med.

Altså ISTA-P 2.49.0.300

mvh.
Sidste redigering: 10 år siden af kenn.

Sv: BMW styremoduler softwareopdatering. 12 år, 9 måneder siden #1905

  • Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Indlæg: 43
  • Karma: 1
Hej.
Tja hva kan jeg sige Hehe, har ikk forstand på hvilken software der ligger i bilen . Fik en seddel med hvorpå der står en hel masse. Må lige kigge på den igen og se om der står noget i stil med det du siger . Samtidig stod der også noget med begge mine dør moduler . Kan det passe at testeren vil have jeg skal skifte dem ud ?
Sidste redigering: 10 år siden af kenn.

Sv: BMW styremoduler softwareopdatering. 12 år, 9 måneder siden #1906

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hej.

Super med en beskrivelse af hvordan softwaren til de forskellige styremoduler i en BMW virker og ikke mindst softwareversioner. Men dig nørdet.

Sevdet
Spørgsmål omkring styremoduler fra et tester svar, skal ikke stilles her i denne tråd da den handler om software. Men passer versionsnumrene ikke med dem som der sad monteret i dørene fra BMW fabrikken i bilen, beder testeren dem skiftet, før der kan opdateres med nyere software på bilens andre styremoduler.

For lige at runde det af med spørgsmål fra en fremmed test.

For at holde en meget høj standard herinde på dette forum, er det vigtigt at det der står skrevet også er sådan at tingene er. Der findes mange forskellige forummer hvor alle har en mening, men de få som ved noget, ikke orker at forklare, da deres viden drukner i såkaldte kloge åger. For det er hyggeligt at se deres formodninger på skrift. Men ikke her herinde.

Herinde er der nogle moderatere og Admins som selv har fingeren på testeren og ved hvad de har med at gøre, så formodninger og gisninger er kun med til at sløre det faktiske problem. Og en af de ting som gør at BMW folk gider kikke forbi herinde, er at står deres problem beskrevet, ja så er der også et brugbart svar. Og ikke nederst på side 25 for så er man ganske enkelt søgt videre.

Jeg ved langtfra alt selv, men jeg bruger en masse tid på at undersøge og spørge de BMW folk jeg kender om og når der bliver stillet et spørgsmål i forummet. Netop for at undgå at svaret (drukner i jeg tror) formodninger.

Det tror jeg også mit tidsforbrug og svar hastigheder viser herinde. Men opret et spørgsmål og svar gerne hvis du kender svareret for en anden bruger som har et problem. Og kom gerne med input fra oplevelser du har haft, som minder om emnets karakter.

Dette er den røde tråd med dette forum, som ikke er og bliver et gør det selv forum. For dem er der også rigtig mange af på nettet. Der startede jeg selv. Og i dag er jeg her. Og det er du heldigvis også.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år siden af kenn.

Sv: BMW styremoduler softwareopdatering. 10 år siden #5478

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Nu gik der lidt nørd i denne tråd, så lad os tage den spændende tråd tilbage på sporet omkring software i en BMW. Her er det en BMW F11 som får opdateret alle sine styremoduler i bilen. Jeg modtager ofte spørgsmålet om det er noget der kan betale sig. JA er det korte svar på spørgsmålet. Det fortæller de tråde der efterhånden er lavet herinde på forummet omkring software opdateringer på BMW.

Her kan du følge en BMW F11 årgang 2010 som får opdateret sine styremoduler i bilen.


BMW_F11_SOFTWARE_OPDATERING.1Large.JPG


Bilen køres ind på værkstedet. Forhjulene placeres på et tæppe da vi efterfølgende skal sikre os at rattet sidder lige i bilen når man kører ligeud. Det styres elektrisk og derfor er dette en vigtigt detalje at have forberedt sig på. Tæpperne sørger kun for at der ikke kommer sorte dækmærker på det hvide rene gulv.

BMW_F11_SOFTWARE_OPDATERING.2Large.JPG


Det er vigtigt at man også sørger for at der er strøm nok på bilen. Der er tænding på bilen imens opdateringen pågår. Opdateringen kan afhængigt af hvor langt tid siden det er gjort tage op til 6 timer.

BMW_F11_SOFTWARE_OPDATERING.3Large.JPG


Det er vigtigt at alt software der skal lægges i en BMW bliver gjort med en fast kabelforbindelse. Vores originale BMW Icom kan normalt køre trådløst. Men det skal man ikke bruge når vi taler data overførsel til og fra bilens styremoduler.

BMW_F11_SOFTWARE_OPDATERING.4Large.JPG


De fleste ting på en BMW ved de enkelte styremoduler nøjagtigt hvor placeringen er. Det betyder at ruderne køres op og ned for at modulet ved hvornår ruden er åben eller lukket, det er ikke som i gamle dage hvor det blot var motoren der bestemte dette.

BMW_F11_SOFTWARE_OPDATERING.5Large.JPG


Det samme gør sig gældende for soltaget. Her kører testprogrammet soltagsglassene frem og tilbage og op og ned. Dette er også kun for at vide hvor glassene er placeret.

BMW_F11_SOFTWARE_OPDATERING.6Large.JPG


Bilen som kom ind på værkstedet for at få opdateret sin software, kørte rundt med et gammelt navigationskort fra 2010. Det skal selvfølgelig også opdateres til seneste nye version.

BMW_F11_SOFTWARE_OPDATERING.7Large.JPG


Her på værkstedet sørger vi får at bilen står stille og roligt og opdatere bilens navigationskort. Så er vi sikre på at der ikke er noget kortdata der er smuttet undervejs. Vi sørger også for at fremskaffe den FSC kode der skal bruges for at kunne opdatere navigationskortet i bilen.

BMW_F11_SOFTWARE_OPDATERING.8Large.JPG


Så er bilen opdateret med sidste nye software. Så kan kunden forvente at få en bedre brændstof økonomi og et blødere gearskifte. Når vi har opdateret softwaren i bilen får vi til slut en Final rapport, som beskriver software forløbet og om der er nogle problemer man efterfølgende skal få gjort noget ved. Så samtidigt med en softwareopdatering får man samtidigt set en tilstandsrapport på sin BMW. Rapporten beholder vi, da vi gemmer dem så kunden altid kan bestille en kopi.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.11 sekunder