Hej.
Super med en beskrivelse af hvordan softwaren til de forskellige styremoduler i en BMW virker og ikke mindst softwareversioner.

Men dig nørdet.
Sevdet
Spørgsmål omkring styremoduler fra et tester svar, skal ikke stilles her i denne tråd da den handler om software. Men passer versionsnumrene ikke med dem som der sad monteret i dørene fra BMW fabrikken i bilen, beder testeren dem skiftet, før der kan opdateres med nyere software på bilens andre styremoduler.
For lige at runde det af med spørgsmål fra en fremmed test.
For at holde en meget høj standard herinde på dette forum, er det vigtigt at det der står skrevet også er sådan at tingene er. Der findes mange forskellige forummer hvor alle har en mening, men de få som ved noget, ikke orker at forklare, da deres viden drukner i såkaldte kloge åger. For det er hyggeligt at se deres formodninger på skrift. Men ikke her herinde.
Herinde er der nogle moderatere og Admins som selv har fingeren på testeren og ved hvad de har med at gøre, så formodninger og gisninger er kun med til at sløre det faktiske problem. Og en af de ting som gør at BMW folk gider kikke forbi herinde, er at står deres problem beskrevet, ja så er der også et brugbart svar. Og ikke nederst på side 25 for så er man ganske enkelt søgt videre.
Jeg ved langtfra alt selv, men jeg bruger en masse tid på at undersøge og spørge de BMW folk jeg kender om og når der bliver stillet et spørgsmål i forummet. Netop for at undgå at svaret (drukner i jeg tror) formodninger.
Det tror jeg også mit tidsforbrug og svar hastigheder viser herinde. Men opret et spørgsmål og svar gerne hvis du kender svareret for en anden bruger som har et problem. Og kom gerne med input fra oplevelser du har haft, som minder om emnets karakter.
Dette er den røde tråd med dette forum, som ikke er og bliver et gør det selv forum. For dem er der også rigtig mange af på nettet. Der startede jeg selv. Og i dag er jeg her. Og det er du heldigvis også.