Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW styremoduler softwareopdatering.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW styremoduler softwareopdatering.

BMW styremoduler softwareopdatering. 12 år, 9 måneder siden #1884

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW styremoduler softwareopdatering.

Har du en ældre BMW? E6x /E9X som du ikke er klar over om den har den nyeste software på de styremoduler som bilen har siddende, så er denne softwareopdatering som vi nu også kan tilbyde på værkstedet noget for dig.

BMW_E60_E61_SOFTWARE_UPDATE.1Medium.JPG

En opdatering at dine styremoduler i bilen er en optimering af ydelser og performance og har du et ældre originalt BMW Bluetooth system (TCU) monteret opdatere vi selvfølgelig også softwaren i dette modul.

Har du et CCC system med Tysk tale og stemmestyring, og ønsker at få det ændret til engelsk er det også muligt.

Har du ikke sidste nye software i din BMW bør du få den opdateret. Det er ikke muligt at ændre det Tyske sprog til engelsk. Uden at alle styremoduler bliver opdateret.

Ved opdatering stiller vi en kundebil til rådighed da opdatering af alle styremoduler kan tage op til 8 timer.

Sidst men ikke mindst.

Har du lige købt din BMW og har du fået en garanti på bilen, så ville det også være en god ide at få lavet denne opdatering. For er der noget galt med et af bilens styremoduler stopper opdateringen. Og så skal dette problem løses før vi kan komme videre. Det er da rart at vide når opdateringen er gennemført med succes.

Mail for tilbud.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW styremoduler softwareopdatering. 12 år, 9 måneder siden #1896

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
hej Kenn prøvede at ringe her forleden.
ved du hvilken software der er den seneste til E60 ?
var forbi et bmw værksted for at opdatere min software, men han sagde til mig at det var den seneste.
den jeg har hedder 49.0.300 kan det passe ?

Sv: BMW styremoduler softwareopdatering. 12 år, 9 måneder siden #1898

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Sevdet

Softwaren i en BMW er ikke regnet sådan ud som du beskriver her, eller rettere man kan ikke så konsekvent sige det. Det skyldes at det er ALLE styremoduler man opdatere når man opdatere bilens styremoduler, og de har selvfølgelig hvert enkelt deres egene software versioner.

Men har du været på et autoriseret BMW værksted og de har sagt sådan, efter at have haft sat systemet på din bil, så svarer det ikke overens med det jeg har fået at vide. Så er nød til at undersøge det helt før jeg kan svare dig 100 % men har din BMW ikke fået opdateret sin software siden slutningen af 2009 er der en nyere software til nogle af dine styremoduler i bilen.

Efter at BMW gik over til den nye BMW F serie stoppede man med at lave nyere software versioner til vores BMW E60 / E61 /E9xx modeller.

Jeg så godt du havde ringet og ville også ringe tilbage til dig. Men jeg havde 5 BMW ejere jeg skulle ringe tilbage til, og det foregik på vej til sommerhuset med familien. Så er lidt bagud men skal nok ringe tilbage til dig. Du er skam lagt i telefonens BMW kontakt database.

Jeg har altid sat en ære i at svare folk der ringer eller ringe tilbage hurtigt, men er så heldig at der er en masse BMW ejere som kontakter mig i øjeblikket samtidigt med at der er meget travlt på værkstedet.

Men heldigvis er jeg så heldig at mit arbejde BMW er min hobby, det er også derfor jeg svarer dig tilbage på en lørdag aften. Så jeg ringer tilbage til dig.

Tak for dit input.

Sv: BMW styremoduler softwareopdatering. 12 år, 9 måneder siden #1899

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Kenn .
Ja det var min kammerat fra BMW der sagde det til mig . Det var noget med at han havde sat den til computeren, også sagde den at den var up to date med software. Men har haft bilen i lidt over 3 år nu og har aldrig opdateret den .
Men hvis du har tid en dag hvor du er længere tid på arbejde end til halv 4 må du meget gerne sige til. Så kan vi også få kodet de ting der skal kodes

Sv: BMW styremoduler softwareopdatering. 12 år, 9 måneder siden #1901

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej
Jeg arbejder på at lave en dag hvor der er åbnet længere en normalt. Mere fordi der er efterhånden en del som spørger på dette.

Desværre kan man ikke lave disse BMW softwareopdateringen efter normal arbejdstid, da de kan tage op til 8 timer og det er nok at tage munden for fuld og have åbnet til langt ud på natten.

Men giver dig lige en melding så vi kan få kodet din bil…

Sv: BMW styremoduler softwareopdatering. 12 år, 9 måneder siden #1903

• plpoulsen
Softwaren i BMW er bygget op omkring noget der kaldes I-Stufe.

Det nummer du har fået oplyst lyder dog ikke som en korrekt I-Stufe da det til en E60 som din ville hedde noget i retning af: E060-11-12-500 hvilket betyder det er til en E60/61, E63/64 serie og softwaren er fra 12 mdr 2011 og det er version 500.

Hver styreenhed har en UIF hvori der er et ZBnr hvilket er et unikt "delnummer" der fortæller hvilken hardware og software styreenheden består af. Når ISTA-P kobles til bilen trækker programmet den information fra samtlige styreenheder i bilen og sammenligner dem med en intern tabel og derved bestemmer den om bilens styreenheder svarer til seneste I-Stufe.

Håber det giver mening, kunne godt gå mere i detaljer omkring det men så bliver det lidt nørdet
Sidste redigering: 10 år siden af kenn.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.41 sekunder