Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60 - E61 Rust problemer.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: BMW E60 - E61 Rust problemer.

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 12 år, 9 måneder siden #2008

hej
Hvis man har fået nyt karosseri hvor fra gælder den omtalte garanti på bilen ? fra første indregistrering eller fra den dag den kom ud i gen med nyt karosseri ?.
hvis man har givet sin BMW Dinitrol behandling inden den kom på vejen igen pga. viste ikke om et nyt karosseri havde den samme beskyttelse som den havde fra ny
Vh. Henrik

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 12 år, 9 måneder siden #2024

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Henrik

Jeg kunne da forstille mig, at du ville have fuld BMW Fabriksgaranti på det nye karrosseri. Men jeg har hørt at det kan give problemer med garanti ansøgninger. Hvis man har fået rustbeskyttet sin BMW.

Men det er jo en vurdering som bliver taget hos den afdeling, som BMW har i Sverige til at behandle, disse garanti rust sager.

Det er derfor vigtigt at det rustbeskyttelse firma man bruger til at rustbeskytte sin BMW, overtager den garanti som man har fået fra BMW fabrikken. Hvis BMW efter behandlingen afviser at behandle rustangreb på bilen, som en fabriksgarantisag.

Det er fuldstændig som med alt andet man køber med garanti. Er det ikke leverandøren som har sørget for at produktet er blevet behandlet efter producentens forskrifter, ja så er garantien bortfaldet. Det er vel i bund og grund også iorden. Mere set i lyset af at man ikke skal betale for at beholde sin garanti, men tværtimod skal lade være.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 12 år, 9 måneder siden #2025

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Den BMW som jeg havde taget billeder af med rust i bagklappen, måtte jeg have ned i firmaet igen, da jeg manglede nogle billeder. Kunden kom til mig for at få skiftet sin forrude, og da alle mærker og modeller af bilmærker, har nogle kendte svagheder, kikkede jeg selvfølgelig også hans BMW efter om den havde nogle af de svagheder som er kendt på en BMW.

Sendte de manglende billeder til min bror som er ansat på et autoriseret BMW værksted som pladeværkfører, og han klarede så den videre sagsbehandling i huset, og så fik kunden sørme dækket hans rust i bagklappen som en fejl. Og nu er kunden sendt videre til tidsbestilling hos min bror da han får en ny bagklap monteret på sin BMW under garantien.

Dette er en praksis som selvfølgelig kun kan lade sig gøre fordi det er min bror, for ellers skal du køre ud til den lokale autoriserede BMW forhandler og lade deres pladeværksted tage de billeder det kræver og så derefter søge BMW’s garanti afdeling for dækning af rustskaden.

Men en super oplevelse at give kunden mere, end forventede og den halve time der er brugt på dette overlever jeg nok, når bare BMW kunden føler sig godt behandlet. For jeg ville da personligt selv føle mig sådan, hvis jeg kom på et værksted for at få lavet noget, og man så i forbindelse med dette kikkede efter nogen kendte fejl på min BMW. Og så sørgede for at jeg ikke skulle bruge en masse tid på at søge garanti men klarede denne del også.

Det oplever jeg nok ikke, men hvor mange på et værksted har også deres arbejde som en glødende passion. Og sidder og beskriver en kundesag fra værkstedet en lørdag formiddag.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 11 år, 9 måneder siden #3929

• Nuggi
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Har desværre også fundet rust i bagklappen i højre side mellem rude og bagklap på vores E61 fra 10/2006
Er der nogle der har fået det dækket selvom servicebog ikke er udfyldt hos aut. Bmw forhandler?

image_2014-02-25-3.jpg
Bmw E93 325i (3,0) aut. 2007 Cab.
Bmw E61 525D Aut. Touring 10/2006

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 11 år, 9 måneder siden #3931

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Lidt off topic og så alligevel ikke. Jeg fandt rust i min gamle e91.
På siden af bagklappen ved plast dækslerne. Bmw lyngby laver det UB

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 11 år, 9 måneder siden #3934

• Nuggi
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Var servicebog udfyldt på aut bmw på din E91.
Bmw E93 325i (3,0) aut. 2007 Cab.
Bmw E61 525D Aut. Touring 10/2006
Tid til at oprette siden: 0.66 sekunder