Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Olieforbrug på BMW E60
(0 viser) 
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.

EMNE: Olieforbrug på BMW E60

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4166

• irvi23
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej.
jeg fik desværre ikke tjekket oliestanden. men det gør jeg så nu efter jeg har påfyldt 1liter.

Jeg skrev en mail til bmw omkring problemet og de mente ikke at jeg skulle bekømre mig om noget da det var normalt for en bil som har kørt over de 200.000km.
Meeeeen det vil jeg nu ikke sige at det er. jeg prøver at finde et andet BMW værksted for at se hvad de evt siger til det.
Det skal lige siges at da jeg kiggede på fakturen på mit olieskift stod der Mobil1 olie og ikke Castrol som BMW normalt bruger aner ikke om det måske skulle have en betydning.

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4167

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Det skal ikke være sådan du skal rende og hælde olie på hele tiden. Jeg plejer at få BMW long life olie på. Jeg ville også klart få en anden mening. Gerne en der sætter en tester på bilen også, bare for at udelukke elektroniske fejl.
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4168

• irvi23
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej
Yes præcis Castrol long life set er også det bilen har haft tidligere. ved ikke lige hvorfor de har sat Mobil1 olie i.

Jeg må få en tester på som du siger.

Tak

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4173

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Selv Du må meget gerne skrive herinde, når du finder ud af hvad der er galt. Det kunne jo være vi kunne lære noget af det/holde øje med noget på vores egne biler.

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 6 måneder siden #4257

• irvi23
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej
ville vende tilbage når det var jeg fandt ud af det.
desværre er der rimelig dårligt nyt åbenbart er det min timing chain /steuerkette/kæde som er porblemet. derfra også rasle lyden. og det store olieforbrug:(

vidste ikke det generelt var en fejl ved N47 motor efter lidt søgning på google fandt jeg hurtigt ud af at det er noget være noget. man skal have hele motoren ud for at få skiftet de dele da BMW har designet den sådan at den vender indad.

BBC one -Watchdog had åbenbart lavet et tv indslag omkring dette problem på N47 motor.

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 6 måneder siden #4258

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Lort, så var det noget med kæden.
Har BMW givet bud på rep?
Tid til at oprette siden: 0.49 sekunder