Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Olieforbrug på BMW E60
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.

EMNE: Olieforbrug på BMW E60

Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4117

• irvi23
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej allesammen
har prøvet at søge rundt omkring men, synes ikke jeg kan finde noget svar.

Min BMW 520D (AUT) E60 2008 har kørt 208.000km

Jeg har fået lavet service hos BMW med olieskift da den havde kørt 202.000km

bilen meddeler mig igår at jeg skal fylde 1liter olie på fordi der ikke er nok.

sidder og tænker om det er normalt da den self. har kørt over de 200.000km

eller om det er noget jeg skal have undersøgt?

Mange tak

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4118

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Den skal ikke drikke en liter olie på 6.000 km. Sådan en bil skal også leve noget længere end 200.000. Har du haft bilen fra ny, og hvordan har den ellers være holdt med service?
Har en 520d årg 2006, den har også lige rundet 200.000 km, og den kører omkring 25-30.000 km mellem olieskift og jeg har ikke set sådan en melding før.
Din er modellen med 177 hk, ved ikke om der er en specifik svaghed på den mht. olie, men det der lyder ikke normalt.
Den smider det ikke? Altså der er en oliepøl under den? Hvis den æder så meget, så er det næsten på linje med dengang for længe siden, hvor jeg kørte E30 og det skulle helst være blevet bedre
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4119

• irvi23
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej igen og tak for hurtig respons.

Jeg har ikke haft bilen fra ny af. købte den da den havde gået 179.000km ud fra hvad jeg kan se har den været til service reglmæssigt.

Det er modellen med 177HK. og faktisk er der ingen oliepøl under bilen og der har heller aldirg været noget. i idrive skæremen viser den også at næste olieskift er om ca 25.000km. men den kommer så med meldingen venligst påfyld 1 liter olie til.

kan det have noget at gøre med at når bilen er varm oplevere jeg somme tider en rasle lyd noget som en spraydåse som er tom det kommer og går nogle gange?.

ellers kører bilen super godt. der har intet været.

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4120

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Og den ryger heller ikke blåt når den "får en spand kul"?
Spørgsmålet om det er en sensorfejl eller der rent faktisk mangler olie er jo svært at vide.
Bilerne er så avanceret at en tester måske kan gøre dig klogere.

Mht. lyd så plejer en diesel jo at larme mest når den er kold(fiskekutteren )
Jeg får nervøse trækninger, hvis jeg hører sådan noget for jeg tænker med det samme kædestrammer eller andet lign.
En ting er helt sikker = værksted så snart som muligt om ikke andet bare for at få den fejludlæst.
Det kan være DYRT at ignorere en oliefejl.
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4121

• irvi23
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Nej den ryger ikke eller andre lign ting.

ved ikke om det er en sensor fejl. tror jeg nu ikke for her da jeg kom hjem fra job, fik jeg kigget på olien altså på den fysiske måler som er gemt lidt væk men fandt den.

målern viste at den var under max altså helte nede ved min.(se billede) men ja jeg kører nok forbi BMW for at hører om det er noget de evt kan kigge på.

mht. lyden så kan jeg ikke gøre mig klog om det er sådan det skal være eller om der er noget galt. lyden kommer længere fra venstre side ved motorhjelmen altså mod føreren.
Vedhæftninger:
Sidste redigering: 11 år, 7 måneder siden af irvi23. Begrundelse: billede

Sv: Olieforbrug på BMW E60 11 år, 7 måneder siden #4165

• madskoelby
Hej! Jeg har en 520dA LCI 177 HK, jeg fik skiftet olie lige da jeg fik den og kørte så 30.000 km. Jeg påfyldte 1 liter olie efter 26.000 km. Nu har jeg snart kørt 20.000 km mere (efter nyt olieskift), men oliestanden er stadig meget tæt på maks, bilen har lige rundet 206.000 km i alt, så jeg ville altså smide den forbi BMW - de kan jo også ved en fejl have fyldt for lidt olie på og det så har været meget tæt på minimumsgrænsen (tjekkede du niveau efter olieskift?) - men jeg er enig i ovenstående, en oliefejl kan blive kedelig at få udbedret, hvis det først går galt! Held og lykke med det!
Tid til at oprette siden: 0.97 sekunder