Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E90 US-kørelys... LØST!
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: BMW E90 US-kørelys... LØST!

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #872

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Man kan ikke "bare" sætte større pære i ( gå fra 10W til 20W desværre ) da det vil få bilens LMA ( i en E9x sereie FRM/NFRM ) til at lukke ned da den registere et "overforbrug" og derfor "cutter" efter ca 30sec - 1min.

Hvad man kan kode er individuelt alt efter hvilket LMA modul der er monteret ( i E9x om det er et FRM el. NFRM ) og igen , dette sammenholdt med bilens prod. dato.

Er det en LCI model ( prod. efter 03/07 ) og den er med Xenon forlygter , er der mange muligheder rent kodningsmæssigt , hvordan det forholder sig med en med Halogen forlygter har jeg ingen personlig erfarring med , så her bliver jeg svar skyldig.

Man kan kun kode på disse nyere biler med det rigtige udstyr og forudsat at dette er sat op med de rigtige og aktuelle dataer , har set mange uden den fornødne erfarring forsøge med udstyr ( bla. dataer ) der var forældet , og med ødelagte/defekte moduler til følge , og det er dyrt "rigtig dyrt" , så ønsker man dette gjort , så få en erfarren til det som har det rette udstyr , ønsker man selv at gøre det , ja så skal man sætte sig grundigt ind i det ( mange mange timer ) samt være villig til at betale hvad det koster at få udstyr sat op til det på den rigtige måde , og være villig til at betale "lære-penge" undervejs , det er de færreste der ikke har "f....." noget op undervejs i den indlæreings proces .

Mvh.
BenAnd ( Mr.B )

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #874

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
BenAnd skrev:
Hej

Man kan ikke "bare" sætte større pære i ( gå fra 10W til 20W desværre ) da det vil få bilens LMA ( i en E9x sereie FRM/NFRM ) til at lukke ned da den registere et "overforbrug" og derfor "cutter" efter ca 30sec - 1min.

Hvad man kan kode er individuelt alt efter hvilket LMA modul der er monteret ( i E9x om det er et FRM el. NFRM ) og igen , dette sammenholdt med bilens prod. dato.

Er det en LCI model ( prod. efter 03/07 ) og den er med Xenon forlygter , er der mange muligheder rent kodningsmæssigt , hvordan det forholder sig med en med Halogen forlygter har jeg ingen personlig erfarring med , så her bliver jeg svar skyldig.

Man kan kun kode på disse nyere biler med det rigtige udstyr og forudsat at dette er sat op med de rigtige og aktuelle dataer , har set mange uden den fornødne erfarring forsøge med udstyr ( bla. dataer ) der var forældet , og med ødelagte/defekte moduler til følge , og det er dyrt "rigtig dyrt" , så ønsker man dette gjort , så få en erfarren til det som har det rette udstyr , ønsker man selv at gøre det , ja så skal man sætte sig grundigt ind i det ( mange mange timer ) samt være villig til at betale hvad det koster at få udstyr sat op til det på den rigtige måde , og være villig til at betale "lære-penge" undervejs , det er de færreste der ikke har "f....." noget op undervejs i den indlæreings proces .

Mvh.
BenAnd ( Mr.B )

Tak for det meget uddybende og grundige svar!

Bilens sidste 7 cifre er VJ87818 og er ind.reg. 27.11-2008, så det er en LCI model men desværre med halogen lygter...

Jeg er klar på at betale en fagmand til at gøre det rigtigt, har har kontaktet Mobilteknik for at høre om de kan kode den til eksempelvis at have tågelys som kørelys og så automatisk køre på nærlys, når det bliver mørkt.

Jeg troede egentligt at man bare kunne sætte en computer til bilens "canbus"-stik og så kunne slå settings til og fra lige som man kan med volkwagens "vag-com" system...

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #875

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej phrede

Hvad der er muligt at kode i din bil kan jeg ikke umiddelbart sige konkret.

Nej det er ikke så enkelt på en BMW , som du beskriver det er på VAG's produkter , på feks. en fuldt udstyret E6x serie er der op til ca. 3.500 parametere der kan ændres på , så nej ,BMW kodning er ikke bare "lige"

Mvh.
BenAnd

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #876

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej BenAnd

Ok, 3900 parametre.. av for den, det var noget af en flok...

Hvem tager man fat i for at finde ud af hvad man kan? Aut. BMW værksted eller nogle gutter her på siden?

Mvh

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #877

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej phrede

ja det er nogen stykker

Aut. BMW værksteder kan ikke foretage denne form for kodning som du ønsker ifbm. dit lys modul , ganske enkelt af den ene grund at de ikke har adgang til det nødvendige udstyr.

Du vil skulle finde en "læg" mand der kan gøre dette for dig , der findes forskellige folk der kan dette i DK , så det kommer an på hvor i landet du bor , da der findes nogen få kompetente folk fordelt over hele landet

Dog vil du nok skulle kontakte Mobilteknik A/S direkte for at få formidlet en kontakt til en af disse.

Mvh.
BenAnd

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #878

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej BenAnd

Rimeligt vildt at aut. BMW ikke har adgang til dette, hva!?

Jeg har skrevet en mail til Kenn, Mobilteknik, så må vi se om han kan hjælpe... Jeg bor i København, så han er jo oplagt
Tid til at oprette siden: 2.84 sekunder