BenAnd skrev:
Hej
Man kan ikke "bare" sætte større pære i ( gå fra 10W til 20W desværre ) da det vil få bilens LMA ( i en E9x sereie FRM/NFRM ) til at lukke ned da den registere et "overforbrug" og derfor "cutter" efter ca 30sec - 1min.
Hvad man kan kode er individuelt alt efter hvilket LMA modul der er monteret ( i E9x om det er et FRM el. NFRM ) og igen , dette sammenholdt med bilens prod. dato.
Er det en LCI model ( prod. efter 03/07 ) og den er med Xenon forlygter , er der mange muligheder rent kodningsmæssigt , hvordan det forholder sig med en med Halogen forlygter har jeg ingen personlig erfarring med , så her bliver jeg svar skyldig.
Man kan kun kode på disse nyere biler med det rigtige udstyr og forudsat at dette er sat op med de rigtige og aktuelle dataer , har set mange uden den fornødne erfarring forsøge med udstyr ( bla. dataer ) der var forældet , og med ødelagte/defekte moduler til følge , og det er dyrt "rigtig dyrt" , så ønsker man dette gjort , så få en erfarren til det som har det rette udstyr , ønsker man selv at gøre det , ja så skal man sætte sig grundigt ind i det ( mange mange timer ) samt være villig til at betale hvad det koster at få udstyr sat op til det på den rigtige måde , og være villig til at betale "lære-penge" undervejs , det er de færreste der ikke har "f....." noget op undervejs i den indlæreings proces

.
Mvh.
BenAnd ( Mr.B )
Tak for det meget uddybende og grundige svar!
Bilens sidste 7 cifre er VJ87818 og er ind.reg. 27.11-2008, så det er en LCI model men desværre med halogen lygter...
Jeg er klar på at betale en fagmand til at gøre det rigtigt, har har kontaktet Mobilteknik for at høre om de kan kode den til eksempelvis at have tågelys som kørelys og så automatisk køre på nærlys, når det bliver mørkt.
Jeg troede egentligt at man bare kunne sætte en computer til bilens "canbus"-stik og så kunne slå settings til og fra lige som man kan med volkwagens "vag-com" system...