Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E90 US-kørelys... LØST!
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: BMW E90 US-kørelys... LØST!

BMW E90 US-kørelys... LØST! 13 år, 7 måneder siden #856

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Forum.

Jeg har netop købt en E90 fra 11/2008 (får den først leveret sidst på måneden) og har i den forbindelse et par spørgsmål:

1) Kan man kode den til at vise olietemperaturen i displayet mellem instrumenterne?

2) Jeg synes at corona ringenes lysstyrke er "en anelse" fesen og har læst mig frem til at disse er af typen H10w, når bilen, som min, har halogen lygter.
Vil man uden videre kunne erstatte disse med H20w? Eller udvikler disse forholdsvis meget mere varme = smeltning af lygten?
H20w pæren giver nemlig 450 lm mod H10w pærens 200 lm, så man vil måske endda kunne bruge disse som DRL (kørelys)...

Link Fjernet Se regler for brug af forum.
www.mobilteknik.dk/forum/regler

Se også vedlagte billede.
IMG_1398.JPG
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af phrede.

Sv: Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #859

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Faldt lige over dette link. Det ville være über-fedt at kunne have US-style køre lys.

Har nogen erfaring med at installere dette?

Link Fjernet Se regler for brug af forum.
www.mobilteknik.dk/forum/regler
Sidste redigering: 13 år, 7 måneder siden af Admin.

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #865

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jeg ville aldrig montere dette i en BMW og for at det ikke skal være løgn hoppede jeg på dette modul også. satte det til min computer på værkstedet og så gik den ned og blev sort. 2 timer i et computer helvede med at starte i fejlsikret tilstand og starte normalt igen for at konstatere at det bare ikke virkede. Det har i den grad kurret mig for at bruge sådan noget skrammel i en BMW

Men måske er der andre der har fået det til at lykkes?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #867

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Ok, det lyder som penge ud af vinduet så

Så er vi tilbage til om man evt kan kode bilen til at bruge corona ringene (evt med de nævnte H20w pærer) og/eller tågelyset som kørelys når man har lysknappen på "A" og om den så selv kan finde ud af at skifte til nærlys når man eksempelvis kører ind i en tunnel?

Kan man iøvrigt selv kode bilen som man lyster? Hvilke muligheder/begrænsninger er der? Kan det eksempelvis lade sig gøre at få vist olie temperaturen?

P.S. Til admin: Sorry at jeg lagde links ind, jeg må indrømme at jeg ikke havde læst forumreglerne

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #869

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

vi skal have Ben And herinde fra til at svare da jeg ved at han har været ude i dette før, så mon ikke han kommer med et svar.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E90 Kodning- og lysspørgsmål 13 år, 7 måneder siden #870

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
kenn skrev:
Hej

vi skal have Ben And herinde fra til at svare da jeg ved at han har været ude i dette før, så mon ikke han kommer med et svar.

Venter i spænding (ca 12 volt )
Tid til at oprette siden: 0.29 sekunder