Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hifi-system ALPINE
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hifi-system ALPINE

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 11 måneder siden #4957

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Så må vi håbe at der er en anden herinde der kan hjælpe dig videre.

Jeg er nu ret sikker på at det HiFi der kræver kodning er et nyere system end til en E90, Der kom et HiFi system i slut 2010 som er fuldt monteret i bilen med baghøjtalere også...

Held og lykke med projektet...
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 11 måneder siden #4958

• nielsbo
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW E92 325i
Selve udstyret kan findes fra lidt over 3 tkr, og så er der vel minimum et par timers montering - ifølge BMW's egen installationsvejledning.

Anmelderne lyder som en kæmpe forbedring, uden dog at komme på højde på med Logic 7 - naturligvis.

Link fjernet..
Sidste redigering: 10 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 10 måneder siden #4961

• Deljeh
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • BMW - Toys for boys
Kender ikke Alpine løsningen, men jeg købte for ca. 2 år siden en E91'er med standardlyd.

Heldigvis fandt jeg, ligesom så mange andre, Mobilteknik - hvor jeg efter god guidence fra Kenn endte med at få installeret en logic7 forstærker samt ekstra/andre højtalere.

Kampgod løsning - det spiller som en drøm.
E91 - 320d aut.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 10 måneder siden #4975

• KRI
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej,

Har selv Alpine i min non-LCI e90, og det krævede ikke kodning. Mener at kunne huske at kodning kun er påkrævet i LCI modellerne.

Mht. lyden så er den naturligvis noget bedre end standard, men man skal efter min mening ikke sætte forventningerne for højt op, så bliver man nok skuffet. Som jeg husker Hifi-Systemet (som det er mange år siden jeg har hørt i en udlejningsbil), er det væsentligt bedre end Alpine (har ikke hørt LOGIC7 men det skulle jo være endnu bedre).

Med Alpine skiftes højtalerne bagi i bilen i modsætning til med HiFi-systemet ikke og baghøjtalerne vedbliver at være forstærket af den indbyggede BMW radio. Lyden der kommer ud foran i bilen, er derfor noget bedre end lyden fra højtalerne bagi, og det betyder også noget for det samlede lydbillede i negativ retning, også selvom man sidder foran i bilen. Derudover er jeg ret sikker på, at kvaliteten af BMW-enhederne i Hifi og LOGIC 7-systemerne er noget bedre end i Alpine, men det er jo også dyrere anlæg.
Sidste redigering: 10 år, 10 måneder siden af KRI.
Følgende bruger(e) har sagt tak: nielsbo

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 10 måneder siden #4982

• nielsbo
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW E92 325i
Der er forskellige Alpine Hifi kit til E9x produceret før og efter 3/09.
De installationsvejledninger jeg kan finde siger at der før 3/09 ikke skal kodes, mens der efter 3/09 tilsyneladende skal kodes.
Ledningsnettet er også forskelligt, og efter 3/09 er ledningsnettet "plug and play".

Jeg har Business Navigation og dens forstærker skulle være 4x40w, og det burde ellers være nok i sig selv.

Måske skulle man bare slukke radioen og nyde lyden fra motoren - altså medmindre man kører diesel
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder