Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hifi-system ALPINE
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hifi-system ALPINE

Hifi-system ALPINE 10 år, 11 måneder siden #4951

• nielsbo
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW E92 325i
Hej

Jeg har en E92 2009 med standard lyd (dog med Business navi), og overvejer at købe BMW's Hifi-system ALPINE,
som er bygget til eftermontering.
Det jeg gerne vil opnå er en bedre lydkvalitet og ikke så meget at kunne spille højere.
Sættet består af en forstærker samt bedre enheder i døre og tilføjelse af diskanter.
Kodningen er derudover nødvendig for at fjerne den "equalizing", som forsøger at kompensere for de som standard monterede enheder og manglende diskanter.

Jeg har brugt en del tid på at googler efter erfaringer, og finder en del problemer med lydniveauet i bluetooth og PDC efter kodning, og ikke noget klart svar på hvad løsningen så er.

Nu ved jeg jo ikke om disse problemer kommer til at gælde netop min bil, da der jo findes mange årgange og hardware og software versioner samt udstyrs kombinationer.

Så hvis nogen har gode/dårlige erfaring med Alpine Hifi til E9x, så vil jeg meget gerne høre om det.

Mvh
Niels Bo

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 11 måneder siden #4952

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Nu har vi haft dette emne oppe før, men det var mere om det var originalt eller blot en løsning BMW forhandlere havde på hylden for at kunne tilbyde noget. Jeg synes personligt du skulle få monteret diskanter i bilen og så høre om ikke det lever op til det du forventer. Diskanter har vi ofte monteret på værkstedet med stor succes.

Der har flere gange været BMW ejere på værkstedet om ønskede forstærker i bilen, og sp altid starter vi med at montere diskanter for og bag i bilen. 9 ud af 10 stopper her og har fået den lyd i bilen som er den de søgte.

Velkommen til forøvrigt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 11 måneder siden #4953

• nielsbo
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW E92 325i
Hej Kenn

Jo et par diskanter kunne nok hjælpe, men jeg tror jeg skal lidt længere før også min indre nørd er tilfreds
Måske hvis både diskant, mellemtone og delefilter kommer fra en af de højere konfigurationer, men det er vel
netop det man får med Alpine Hifi (+ en forstærker).

Det med originalt forstod jeg ikke. Om forstærkeren er produceret af Becker (Harman) eller Alpine er vel lige godt når den har BMW partnummer og BMW installationsvejledning og kodning til den specifikke bil.

Men har du nogen kommentar til "kodningsproblematikken" ift PDC og bluetooth?

Mvh
Niels

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 11 måneder siden #4954

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej igen.

Nu ville jeg aldrig montere dette Alpine eftermonteringssæt i min egen BMW eller en kundens for den sags skyld.. Så jeg har ikke så meget at skrive omkring kodning. Men det er fordi der ikke er noget at kode da det er en forstærker der er en High input forstærker. Det betyder at den tilsluttes de højtaler ledning der kommer ud af radioen..

MEN Jeg er nok ikke den rigtige til at svare på dit spørgsmål, da jeg synes det er noget skrammel. Men måske er der en der sidder med en anden mening?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 11 måneder siden #4955

• nielsbo
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW E92 325i
Hej

Ja det tænkte jeg også ved første blik, men:

Der er også den mulighed at iDrive enheden er forberedt for balanceret output, hvormed de samme ledninger kan overføre signalet på en ganske god måde.
Balanceret signal kræver 3 ledere +,- og 0 på samme måde XLR kabler til professionelt lyd.

Derudover står der rent faktisk at kodning er krævet, i den vejledning der findes på nettet:

The retrofit system requires encoding.
- Reconnect vehicle battery
- Test vehicle using ISTA system and pay attention to fault codes entered in the memories and work through as required
- Go to ISTA/P vehicle programming
- Select "HiFi System Alpine" via the – Conversion – path and work through action plan
- Please refer to the information provided in the ISTA/P application documentation when working with ISTA/P
- Reassemble vehicle in reverse order of removal

Det var sådan set også mere erfaring, end mening jeg efterspurgte.

Mvh
Niels

Sv: Hifi-system ALPINE 10 år, 11 måneder siden #4956

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Nu ved jeg ikke hvad sådan en alpine løsning koster. Men jeg kører med logic 7 sorround i min 3'er og det spiller virkelig godt. Jeg har dog på fornemmelsen
At det er en ret dyr affære.
Følgende bruger(e) har sagt tak: nielsbo
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.61 sekunder