Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Kabinevarmer (standheizung) slår ikke til
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Kabinevarmer (standheizung) slår ikke til

Sv: Kabinevarmer (standheizung) slår ikke til 11 år siden #4869

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Så er der lige en lille opdatering - problemet er ikke løst, men jeg er da kommet lidt videre.

Da forhandleren bor i Silkeborg og jeg i Aalborg, valgte jeg som flere foreslog at få diagnosticeret lokalt (havde jo nok et håb om at det var noget latterligt simpelt der hurtigt kunne ordnes)

Værkstedet jeg bad diagnosticere meldte flg. tilbage:

• Det er konstateret at der er strøm frem til enheden.
  • Det er blevet forsøgt (med almindelig tester) at kommunikere med fyr for at aflæse om der er fejlmelding. De har faktisk prøvet med to testere da de begyndte at tro at der var en fejl pÃ¥ den første, for det kunne da ikke passe...
  • Det er ligeledes blevet forsøgt med en tester fra Webasto og ikke kun gennem almindelig tester.

Det svarer desværre bare ikke. De mistænker at styreenheden måske kan være stået af. De tror ikke så meget på at ledningerne der bærer dataforbindelsen kan være beskadigede, idet at fyret er fabriksmonteret og dermed korrekt monteret (og der dermed ikke som ved nogen eftermonteringer kan være gået på kompromis med ledningsføring)

Jeg synes egentlig at deres overvejelser lyder rimelige. Så næste skridt er at den må en tur til forhandleren hvor den blev købt, for at blive udbedret. Han har heldigvis påtaget sig at ordne det under garantien.

Men hold op hvor jeg godt gad at det virkede lige nu, for det er dæleme blevet koldt, da!
Sidste redigering: 11 år siden af t33j4y.

Sv: Kabinevarmer (standheizung) slår ikke til 11 år siden #4870

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Sikke da et irretterende problem at have med sin varmer når det er blevet koldt. Nu ved jeg ikke hvilken type tester de har haft på bilen, men den originale tester kan tvangsstyre fyret. En Webasto tester kan slet ikke bruges på en BMW da det er BMWs software styring der monteres på en Webasto varmer.

Har varmeren forsøgt at starte 3 gange uden at det er lykkes låser den sig indtil der sættes en tester på bilen der kan låse den op igen. Normalt når dette sker er det fordi at bilens batteri er ved at være færdigt og ikke kan levere spændning nok til varmeren.

Det er også set at styringen er brændt af.

Så desværre kan man ikke sige det er det eller det med sikkerhed uden at den kommer på en tester med en tekniker der ved hvad han skal kikke efter og hvordan.

Håber det lykkes for dig at få varmen igen, og tak for din opfølgning her.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Kabinevarmer (standheizung) slår ikke til 10 år, 11 måneder siden #4907

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Nå - en ekstra julegave fik jeg i år, idet jeg kunne hente bil med fungerende fyr, fredag 19/12.

Forhandlers tilbagemelding er at de kunne konstatere at fyret ikke ville starte, medmindre der var tænding på (og så er man jo ligesom lige vidt, hvis man skal ud og sætte nøgle i). Derfor vendte de sig til BMW i Silkeborg for at få ordnet det, da de gættede på at der skulle omkodning til. Den var efter forhandlerens udsagn tilbage efter 1.5 time, så det lyder ikke som den store operation.

Jeg må sige at det er mit indtryk - nu ved vejs ende - at problemet formentlig har været relativt banalt. Det har bare taget noget tid at komme frem til det.

Da jeg nu har opbrugt mine 6 mdr. forhandlergaranti, er jeg ikke længere "slave" af at andre dækker. Så hvis der opstår noget mere mystisk, drager jeg nok direkte til en af guruerne herinde, med det samme
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.53 sekunder