Så er der lige en lille opdatering - problemet er ikke løst, men jeg er da kommet lidt videre.
Da forhandleren bor i Silkeborg og jeg i Aalborg, valgte jeg som flere foreslog at få diagnosticeret lokalt (havde jo nok et håb om at det var noget latterligt simpelt der hurtigt kunne ordnes)
Værkstedet jeg bad diagnosticere meldte flg. tilbage:
- Det er konstateret at der er strøm frem til enheden.
- Det er blevet forsøgt (med almindelig tester) at kommunikere med fyr for at aflæse om der er fejlmelding. De har faktisk prøvet med to testere da de begyndte at tro at der var en fejl på den første, for det kunne da ikke passe...
- Det er ligeledes blevet forsøgt med en tester fra Webasto og ikke kun gennem almindelig tester.
Det svarer desværre bare ikke. De mistænker at styreenheden måske kan være stået af. De tror ikke så meget på at ledningerne der bærer dataforbindelsen kan være beskadigede, idet at fyret er fabriksmonteret og dermed korrekt monteret (og der dermed ikke som ved nogen eftermonteringer kan være gået på kompromis med ledningsføring)
Jeg synes egentlig at deres overvejelser lyder rimelige. Så næste skridt er at den må en tur til forhandleren hvor den blev købt, for at blive udbedret. Han har heldigvis påtaget sig at ordne det under garantien.
Men hold op hvor jeg godt gad at det virkede lige nu, for det er dæleme blevet koldt, da!