Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

pdc problemer på E91 efter træk montering
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: pdc problemer på E91 efter træk montering

Sv: pdc problemer på E91 efter træk montering 13 år, 4 måneder siden #1123

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Skytte

Med fare for at sætte mig op imod alle andre værksteder der bruger en Bosch tester er det som at forsøge at skifte motor med en skruetrækker som eneste værktøj.

En BMW adskiller sig væsentligt fra mange andre bilmærker ved at man skal have et system der kan kode bilen og samtidigt kan udlæse de fejl som bilens styremoduler lagere og så ændre de parametre som ikke passer og giver de fejl der ligger i bilens styremoduler.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: pdc problemer på E91 efter træk montering 12 år, 11 måneder siden #1639

• skytte700
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Nu er jeg kommet videre
Fejlen fundet og rettet.det var helt rigtig at det bosch system værkstedet forsøgte med var ubrugeligt.
Inpa og ncs expert og nogle timer med kodning af bilen viste følgende:
Efter montering af træk har modul til træk kodet bilen til pdc med sensor bag og slettet front + knap i kabinen.
Rettet i kodning og vupti front og bag sensor virker inkl lyd og manuel ón/off i kabinen.
Side gevinst er at jeg nu har software og kabel til at kunne nørde med andre små detaljer på min bimmer.

Tak til Kenn for at guide mig i rigtig retning med kommentaren : bosch system = motorskift med skruetrækker

Sv: pdc problemer på E91 efter træk montering 12 år, 10 måneder siden #1642

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Super du fik løst dit problem. Der er ikke noget værre end at have noget på bilen der ikke virker. Så det er rigtig godt at høre.

Tak for tilbagemeldingen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.44 sekunder