Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

pdc problemer på E91 efter træk montering
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: pdc problemer på E91 efter træk montering

pdc problemer på E91 efter træk montering 13 år, 4 måneder siden #1110

• skytte700
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Håber at i kan hjælpe... ejer en BMW E91 2008 og har monteret træk på denne...
info fra leverandør var at det skulle ikke give nogle problemer da bilen klarede programering selv.
Alt gik efter planen trækket på el arbejde efter anvisning , vupti på med trailer og alt lys virkede - .
Men da fruen efterfølgende fortalt mig at nu bibber pdc ikke mere og sensor i front virker ikke blev jeg bekymret.

såå på værksted - nyt software , kontrol af elarbejde , kontrol af sikringer kontrol af fejl meldinger alt er prøvet uden held.

Fejl :

front sensor virker ikke
knap i kabinen der manuelt kobler pdc fra og til er virker ikke.
lyd når sensorer i bag bliver aktiveret virker ikke

Håber i kan hjælpe da værkstedet som lavede kontrollen af bilen og loadede nyt software måtte gi'op efter 4 timer med melding om at de ikke kunne se hvad hvorfor eller hvor de skulle finde fejlen.

Mvh

Skytte

Sv: pdc problemer på E91 efter træk montering 13 år, 4 måneder siden #1112

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Prøv lige at demonter stikket på det ( som jeg læser det ) U-org. AHL styreboxs , lad derefter bilen "power down" ( lås bilen og vent ca. 30 min. ) , lås op og prøv her efter om alt virker som det skal ( selvfølgelig ikke anhængerstikket da styrebox stadig skal være frakoblet ) , hvis det er tilfældet , sluk igen for bilen , monter sigen tikket på AHL boxen , lad bilen igen stå låst i ca. 30 min. prøv så herefter igen , hvis det stadig ikke virker er der 3 muligheder , at AHL modul ikke passer til din bil ( model /Årg. ) forkert tilslutning af AHL modulet, fejl i det monterede AHL modul til trods for at det passer til bilen ( model/Årg. )

Nærmer kan det nok ikke kommes med "fjern-diagnose"

Mvh.
Mr.B
Sidste redigering: 13 år, 4 måneder siden af BenAnd.

Sv: pdc problemer på E91 efter træk montering 13 år, 4 måneder siden #1114

• skytte700
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
tak for forslag. Det hjalp ikke på sagen. Var omkring BMW værksted i herning som kunne fortælle at jeg skulle ha' org. elsæt + kodning af dette så mente de at det ville rette fejlen i pdc systemet.

fat i det sure æble og smider sikkert de 4k hos bmw og får pdc systemet op igen..

Sv: pdc problemer på E91 efter træk montering 13 år, 4 måneder siden #1115

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Det var en skam , dem der har "fejlsøgt" på det for dig , hvad havde de af diagnose/kode programmer at gøre godt med ?

Hos BMW vil de jo nok skifte hele ledningsnettet samt montere et org. BMW AHL modul , og efterfølgende lave en "general" software opdatering + AHL , dog vil jeg mene at det burde kunne komme til at fungere mere enkelt , det der kan være problemet er at dit U-org. AHL modul har slettet koden for PDC i din bil ( mange af disse U-org. moduler er selvkodene ved tilslutning , og hvis den ikke er forbredt/beregnet til en bil med PDC , vil den automatisk slette den kode i bilen , deraf dine problemer).

Dette burde dog kunne afhjælpes ved at kode bilen manuelt igen ( dog nok ikke med det udstyr de har ved aut. BMW serviceværksteder ) .

Hvor i landet er du lokaliseret ?

Mvh.
Mr.B

Sv: pdc problemer på E91 efter træk montering 13 år, 4 måneder siden #1117

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Skytte

inden du farer afsted på værkstedet og bruger en masse penge uden at være sikker på at de kan løse problemet, synes jeg du skal sende Mr.B en PM for han har meget styr på kodning af BMW og faktisk er det ham vi ofte bruger når vi får henvendelser fra kunder i Jylland,

Men hvor er det ærgeligt når man bare troede det spillede og så der dukker andre problemer op.

Super med dit indspark og velkommen til.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 4 måneder siden af kenn.

Sv: pdc problemer på E91 efter træk montering 13 år, 4 måneder siden #1122

• skytte700
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Værkstedet havde et bosch system på obc
Bor nord for viborg men er klar på at kør efter eksperten der kan gi BMWen en kodning.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.22 sekunder