Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Comfort Access / Soft-Close.
(1 viser) (1) Gæst
Kommende opgaver på mobiltekniks værksted.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Comfort Access / Soft-Close.

BMW Comfort Access / Soft-Close. 12 år siden #3433

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Comfort Access / Soft-Close.

Vi har netop fået et sæt Comfort Access hjem som vi skal have monteret i en kundebil. Comfort access kan desværre kun monteres i en BMW der har den nye type nøgle (Kiksen) som bare sættes ind i en nøgle modtager, og ikke i de modeller der har en nøgle man skal dreje for at starte bilen med. Så har bilen ikke en Start/Stop knap kan man desværre ikke eftermontere Comfort Access.

Det smarte ved Comfort Access er at at man ikke skal have nøgle frem for at åbne eller lukke bilen, man beholder den bare i lommen. Når man er kommet ind i bilen træder man på bremsen eller koblingen ved manuelt gear, og så starter bilen.

Når man så er fremme trykker man på Start/stop knappen og stiger ud af bilen, og lægger hånden på håndtaget på døren,(låsen) så låser bilen. Det er fuldstændigt det samme man gør når man kommer hen til bilen for at køre, man tager bare i håndtaget for at åbne og Comfort Access giver dig adgang til kabinen.

Har man glemt at lukke et vindue eller soltaget, eller har man elektriske spejle og vil have dem lukket holder man bare hånden på håndtaget, indtil det er sket.

Der er flere BMW kunder der har spurgt på dette BMW Comfort Acess og hidtil har det været ekstraudstyr som vi desværre har måtte sig nej til. Men nu skal det prøves.

Man skal blandt andet have skiftet alle de håndtag der sidder monteret på bilen, og derfor vil det være nærliggende at montere dette sæt comfort Access med Soft-Close også.

Så sidder du derude og tænker det kunne jeg godt tænke mig på min BMW E60 eller BMW E61 så er det måske din BMW vi skal eftermontere Comfort Access og Soft-Close i.

Det siger sig selv at dette bliver den første gang vi prøver at eftermontere dette, så det kan sagnes være at vi skal have bilen på værkstedet et par gange inden det lykkes. Men alene bare det at få Soft-Close i bilen som stille trækker dørene ind, er sådan en finesse der frembringer et hvergang man skal have lukket sine bildøre. Så slut med at der står en dør på klem, for den lukker nu automatisk.

Vi har en BMW E61 2007 som er vores projekt BMW og der kan man se hvordan det virker inden man beslutter sig, Den har Comfort Access fra BMW fabrikken, men får eftermonteret Soft-Close i nær fremtid. Så er den eksemplet på hvad man kan forvente sig af funktioner i sin BMW.

Husk så.

Inden man begynder at skrive på denne Comfort Access løsning er der lige et par ting man skal vide. Dette er ikke et gratis projekt, og monteringstiden er over et par dage, som laves en weekend og der stilles selvfølgelig lånebil til rådighed, hvis dette ønskes.

Comfort Access løsningen er MED Soft – Close og det er begge funktioner der monteres i bilen. Så ønsker man ikke det, er dette ikke den løsning man skal spørge på.

Der er selvfølgelig tale om originale BMW dele til begge løsninger.

Send en mail eller ring for mere information.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Deljeh

Sv: BMW Comfort Access / Soft-Close. 12 år siden #3443

• Deljeh
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • BMW - Toys for boys
Comfort access er en vidunderlig funktion - og noget jeg sætter pris på hver dag. Soft-close er desværre ikke en mulighed i E91'eren - så det må jeg leve uden indtil jeg bliver gammel nok til en 5-serie
E91 - 320d aut.

Sv: BMW Comfort Access / Soft-Close. 12 år siden #3444

• jacobniell
Jeg har set folk fra USA eftermontere softclose på E9X serien så det kan godt lade sig gøre. Prøv at søge på youtube der kan du se E9X med softclose

Sv: BMW Comfort Access / Soft-Close. 12 år siden #3448

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Det eneste problem med softclose, er at folk man har med er vant til deres egne biler og derfor HAMRER dørene i...
it-mand til fingerspidserne..

Sv: BMW Comfort Access / Soft-Close. 12 år siden #3452

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Spennende prosjekt, Kenn! Kunne tenkt jeg soft close på min også
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.30 sekunder