Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Testmontering af Dension 500BT.
(1 viser) (1) Gæst
Kommende opgaver på mobiltekniks værksted.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Testmontering af Dension 500BT.

Sv: Testmontering af Dension 500BT. 12 år, 9 måneder siden #1971

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Vi ser frem til at høre mere
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Testmontering af Dension 500BT. 12 år, 9 måneder siden #2012

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Så kom der nyt omkring disse Dension 500 BT moduler da den Danske importør var forbi værkstedet og kikke på de 2 biler som vi havde monteret det i.
Den ene havde en rigtig gammel software i og fik ilagt seneste nye, den har dog stadigvæk nogle småproblemer men kan bruges.

Kunden kørte herfra og får sendt software fra den Danske importør løbende som de kommer. For skal man have dette monteret skal man være klar over at man har med et helt nyt produkt at gøre, og derfor skal der nyt software på produktet her i starten.

Den anden BMW som vi havde monteret dette i var det boksen som var defekt. Desværre var det et modul vi fik fra en anden forhandler af, og i stedet for at sende det tilbage, fortalte man os at det var nyt. Men desværre viste det sig at det var defekt.

Er man indstillet på at man skal have nyt software på sin løsning her i starten er vi nu klar til at levere dem i kundebiler.

ZynnDK

Jeg har som lovet et modul til din BMW så giv mig et kald så du kan få monteret det i din fine BMW.

Hvad kræver det at lægge software på Dension 500BT?

Det kræver at man har et USB stik og sammen med softwaren lægger et par musiknummerer på i MP.3 format (filer) med på. Har man ikke mulighed for selv at gøre dette kan man selvfølgelig komme forbi vores værksted i Hvidovre og få det gjort.

Det er vigtigt at der er nogle enkelte MP.3 filer på da Dension modulet starter med at indeksere dem og derefter kører ny software på systemet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Testmontering af Dension 500BT. 12 år, 8 måneder siden #2054

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Så har jeg fået monteret min dension, her til morgen nede ved Kenn. Her kommer lidt første indtryk:
Nogen ting ved man ikke at man har savnet før man får dem. Jeg har savnet integreret bluetooth uden jeg vidste det . Opsætningen med telefonen gik super nemt og A2DP streamingen kører bare, man kan endda skifte frem og tilbage med knapperne på rattet uden at skulle have sat telefonen til = den kan bare blive i lommen. Noget andet er dog lydkvaliteten ved opkald. Den er ikke imponerende, men brugbar. Dension har dog efter sigende lovet forbedringer i en kommende opdatering(eller hvordan var det Kenn?)

Jeg har til formålet lavet min egen dock til min iPhone 5, så den kan sidde i askebægeret foran gearstangen. Dension lover tilslutning via "lightning-til-USB", og dette virker også, dog er der en del knas i lyden, men håber det kan løses via en softwareopdatering. Der er nemlig ingen problemer når man sætter iphonen til det rigtige applestik, dog med en original apple "30pin-til-lightning" konverter imellem.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: Testmontering af Dension 500BT. 12 år, 8 måneder siden #2057

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Problemet med knas via lightning direkte ser ud til at være løst. Jeg fandt ud af, at man IKKE skal justere de enkelte kilder(Sources) under "Volume" menupunktet. Det tillader en individuel forstærkning eller reducering af volumen på de enkelte kilder (BT-audio, iPod, AUX osv.) og det kan det ikke holde til.

Edit: jeg må ha husket forkert, for man kan slet ikke justere for GW til ipod. Problemet var tilbage da jeg kørte fra arbejde, så der bor altså lidt spøgelser i det stadigvæk.
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af ZynnDK.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder