Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
Sidder du med et problem på din bil? Er der måske andre der har været ud for det samme. Har vi haft en på værkstedet som har samme fejlsymptomer som din bil? Så kik løbende med, for herinde finder du måske løsningen på dine problemer. eller får vished for at det er set før.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW fejlsøgning.

BMW fejlsøgning. 10 år siden #5438

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW Fejlsøgning.

Nu har det være beskrevet før hvorfor det er vigtigt at få lavet tingene rigtigt på sin bil første gang. Det gør det så meget nemmere og ikke mindst billigere senere hen. Denne BMW E61 ejer havde problemer med sin ny indkøbte BMW E61. Hans elektriske anhængertræk ville ikke kalibrere sig og blinkede rødt. Det første man tjekker er selvfølgelig med en original BMW tester og derefter ledningsnettet.


BMW_SJUSK.1Large.JPG


Enhvers fejlsøgers mareridt er når der er monteret udstyr med de såkaldte strømtyve. Det er noget fanden har skabt i vrede og det har skabt sig siden. Dette syn fortæller at det er lidt af en opgave der venter forude.

BMW_SJUSK.2Large.JPG


Strips der er klippet og sidder som her. De er skarpe som barberblade, det er ikke særligt smart når man skal have hånden ind og trykke på knappen som kører anhængertrækket ud.

BMW_SJUSK.3Large.JPG


Det lader til at man har monteret hele ledningsnettet med de strømtyve. Så er man nød til at finde et diagram og så gå hele bilens ledningsnet igennem.

BMW_SJUSK.4Large.JPG


Man har også brugt rørsamlere på ledningsnettet. Det vil sige at man har klippet en original ledning over og monteret en rørsamler. Det er ikke bare sjusket. Det er direkte dumt. Nu har man så fjernet muligheden for at en given ting der ikke virker skyldes en modulfejl og ikke som nu måske en forbindelsesfejl. På grund af en dårlig forbindelse.

BMW_SJUSK.5Large.JPG


Det værste ved at bruge strømtyve er at man ikke kan være sikker på at der er forbindelse. Men det er også synd at man beskadiger eller rettere klipper i bilens originale ledningsnet.

BMW_SJUSK.6Large.JPG


Her er alle samlinger der var monteret med strømtyve repareret, så mangler der kun de nævnte klips og så den rørsamler der ses på billedet.

BMW_SJUSK.7Large.JPG


Ind bag bagsædet havde man også monteret strømtyve. Det kan næsten regnes ud hvad dette her kræver at tid at fejlfinde på.

BMW_SJUSK.8Large.JPG


Dette er ikke bare manglende viden. Det er direkte ubetænksomt. Man burde vide at dette her kunne eller rettere giver problemer med fejlsøgning senere.

BMW_SJUSK.9Large.JPG


Her ligger nogle få af de mange afmonterede strømtyve. Det kan næsten anes at de skærer sig ind i bilens originale ledningsnet.

BMW_SJUSK.10Large.JPG


Her ligger alle de afmonterede strømtyve hvor de burde ligge. Nemlig i skraldespanden. De hører ikke til i en bil. Faktisk mener jeg at de slet ikke hører til andre steder end hvor de ligger nu.

BMW_SJUSK.11Large.JPG


Nu er hele bilens ledningsnet repareret og så ser det sådan her ud. Nu er man sikker på at der ikke er nogle dårlige forbindelser, eller periodiske fejl på ledningsnettet.

Enhver der kikker på disse billeder kan forstille sig hvor meget tid man skulle bruge på at skille det meste af bilen ad samt reparere ledningsnettet. Dette er ærgerligt for havde man brugt det rigtige grej til montering af anhængertrækket havde en tester været nok til at fejlfinde her. Det havde både været hurtigere og nemmere end denne omgang her.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, henrikstaxa46, lassehald2
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.83 sekunder