Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E64 / 630 Cabriolet mishandlet / låst ratstam
(1 viser) (1) Gæst
Sidder du med et problem på din bil? Er der måske andre der har været ud for det samme. Har vi haft en på værkstedet som har samme fejlsymptomer som din bil? Så kik løbende med, for herinde finder du måske løsningen på dine problemer. eller får vished for at det er set før.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E64 / 630 Cabriolet mishandlet / låst ratstam

BMW E64 / 630 Cabriolet mishandlet / låst ratstam 10 år, 7 måneder siden #5215

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW E64 / 630 Cabriolet mishandlet / låst ratstamme.

Der kom en BMW 630 på et fejblad for et af de værksteder vi arbejder sammen med. Deres kunde havde fortalt at bilen havde været på et trediede værksted og de havde så givet op. Problemet er at ratstammen havde låst sig. Det mente man at man åbenbart bare klarede med en vinkelsliber, men gør man nu også det?.


BMW_E64_630_DEFEKT.1.JPG


Som det første som gælder alle de biler vi får på matriklen eller værkstedet, skal vi have kørt en test og diagnose. Så ved vi hvor vi skal søge efter fejl. Det skete også med denne fine BMW 630. Desværre kunne vi ikke få tænding på bilen så der må lidt fejlfinding til.

BMW_E64_630_DEFEKT.2.JPG


Dem som havde rodet med bilen havde godt nok fået skilt en del ad. Måske ville det være på sin plads at skrive her de havde fået mishandlet den stakkels BMW.

BMW_E64_630_DEFEKT.3.JPG


Da bilen havde låst sig i rattet, havde man da bare tænkt at man tog en vinkelsliber og skar ratlåsen i stykker. Den vågne eller opmærksomme vil her se at der er noget rivende ragende galt her. Ikke kun at man kan finde på at skære med en vinkelsliber inde i bilen, men?

BMW_E64_630_DEFEKT.4.JPG


Der havde selvfølgelig ikke været plads til at man startede en vinkelsliber under bilens instrumentbord, så man havde skåret et af bilens originale ledningsnet over, så det man ser på dette og billedet ovenfor er et lyslederkabel der er skåret over. Det sammen med en del andre ledninger der nu skal repareres eller fuldstændig udskiftes.

BMW_E64_630_DEFEKT.5.JPG


Dette symbol startede det hele med. Havde man nu fået fat i en person eller værksted der viste hvad det drejede sig om havde denne stakkels BMW og ikke mindst kundens pung, haft det en del nemmere.

BMW_E64_630_DEFEKT.6.JPG


Da man skiller bilen ad sådan her kræver det at man får bilen på en tester, ikke blot for at nulstille fejl men også for at kalibrere forskellige moduler på bilen igen.

BMW_E64_630_DEFEKT.7.JPG


Til trods for at jeg har skrevet stolpe op og ned om vigtigheden af at man sørger for få sin BMW kodet til et nyt batteri, og i det hele taget sørger for at bilen har strøm nok. Så kommer der jævnligt biler på værkstedet som har fået skiftet dele unødvendigt. For de fejl der er kommet skyldes at bilen havde for lidt strøm.

Det værste er at man her har haft dette batteri problem også, man har så ladet tændingen være på imens man har fået startstrøm fra en anden bil. Så brænder man ganske enkelt moduler af, hvis man er rigtig uheldig. Dette også uanset hvad andre kloge hoveder påstår. Husk her at der findes folk der er så kloge derude, at kommer de i tvivl om noget. Ja så spørger de bare sig selv.


BMW_E64_630_DEFEKT.8.JPG


Her ses bunden af bilens elektriske ratlås, og det kræver også nu at der bliver monteret en ny ratstamme. Men hvem kunne også i sin vildeste fantasi forestille sig at det ville ende godt at bruge en vinkelsliber inde i en BMW.

BMW_E64_630_DEFEKT.9.JPG


Det kommer ikke som en overraskelse at alle afmonterede dele ligger i en bunke i bunden inde i bilen. Det er ganske enkelt mishandling af sådan en fin BMW.

BMW_E64_630_DEFEKT.10.JPG


Det er ellers e rigtig pæn BMW indeni og så meget desto mere er det synd at behandle eller mishandle bilen på denne måde

BMW_E64_630_DEFEKT.11.JPG



Man må da som det eneste give dem der har rodet på den stakkels BMW, den kredit at de har en smule humor.

Afslutning på projektet kommer senere.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 7 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: BMW E64 / 630 Cabriolet mishandlet / låst ratstam 10 år, 7 måneder siden #5218

  • hln
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
  • Indlæg: 28
  • Karma: 0
Desværre et meget godt eksempel på hvad der kan ske ved ukritisk valg af værksted. Som der også er skrevet i flere andre indlæg: vælg altid et værksted der har forstand på den bil du kommer med - og så handler det ikke om hvad der står uden på døren til værkstedet, selvom vi selvfølgelig må forvente at et autoriseret værksted nok ikke havde grebet til vinkelsliberen for så senere at give op....

BMW E64 / 630 Cabriolet mishandlet / låst ratstam 10 år, 7 måneder siden #5220

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW_E64_630_DEFEKT.12.JPG


Så blev bilen færdig og som det ses er der en del eller 2 der måtte udskiftes. Det er synd og skam for havde man gjort det rigtigt første gang, så havde det været en hurtigere og ikke mindst nemmere samt billigere omgang.

BMW_E64_630_DEFEKT.13.JPG



Sådan ser bilen ud nu, og er klar til at komme ud og køre på vejene igen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.30 sekunder