Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW High risk of discharge. / Afladning af bilens
(1 viser) (1) Gæst
Sidder du med et problem på din bil? Er der måske andre der har været ud for det samme. Har vi haft en på værkstedet som har samme fejlsymptomer som din bil? Så kik løbende med, for herinde finder du måske løsningen på dine problemer. eller får vished for at det er set før.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW High risk of discharge. / Afladning af bilens

BMW High risk of discharge. / Afladning af bilens 10 år, 10 måneder siden #4970

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW High risk of discharge. / Afladning af bilens batteri

Afladning af bilens batteri (strøm)

Rigtig mange BMW ejere ringer og spørger omkring afladning af deres BMW. Flere af dem har fået skiftet en hel del dele i bilen uden at det har afhjulpet deres problem.

Det er med alt fejlfinding på en BMW at man er nød til at have en tester på for at se om der er nogle moduler i bilen som er defekte eller om man kan se hvad det skyldes. Det er væsentlig billigere at få kørt en test end blot at skifte dele på formodninger.

BMW High Risk of Discharge.


BMW High Risk of Discharge Kommer denne besked i bilens informationsdisplay er det fordi at der er noget udstyr i bilen der ikke lukker ned eller bliver vækket, når bilen er faldet i søvn. En BMW falder i søvn i 2 step. Den første sker når man låser bilen med sin fjerbetjening og bilens loftlys fader ud og slukker. Har du automatgear i bilen kan du se at lyset ved P stadigvæk lyser. Den slukker efter 15 til 20 minutter og så er bilen faldet i søvn eller dvale om man vil. Set er i dette stadie at der er noget der begynder at bruge strøm, og så kommer der High Risk of Discharge når du sættet tænding på bilen efter at den har været faldet i søvn på trin 2.

Det betyder at står der High Risk of Discharge når du sætter tænding på bilens skal du finde ud af hvilket modul der bruger strøm, Det kan en tester muligvis hjælpe med, men erfaring med at arbejde med en BMW er det der skal til hvis ikke en tester giver svaret. Her tænker jeg ikke på alle mulige eller umulige testere men et system der taler med alle moduler i bilen. Det gør de billigere testere ikke, de giver kun støj i form at alle mulige fejlkoder de som regel ikke engang selv forstår. Derfor stiller brugerne alle mulige spørgsmål om hvad betyder den og den kode..


Har du også problemer med strømmen på din BMW så ring eller smid en mail og hører du til i Jylland eller Fyn Så har vi samarbejdspartnere derovre også.

Der er ikke noget værre end at sidde og tænke på om bilen nu kan starte igen, når man skal hjem eller ud og køre generelt.

Husk så at et nyt batteri i en BMW kræver at bilen får at vide der er kodet et nyt batteri i. Eller kodes såfremt der kommer en anden størrelse Amp eller type batteri end det der var monteret tidligere i din BMW.



En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 10 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.33 sekunder