Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Kortslutnings skade.
(1 viser) (1) Gæst
Sidder du med et problem på din bil? Er der måske andre der har været ud for det samme. Har vi haft en på værkstedet som har samme fejlsymptomer som din bil? Så kik løbende med, for herinde finder du måske løsningen på dine problemer. eller får vished for at det er set før.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Kortslutnings skade.

BMW Kortslutnings skade. 11 år, 11 måneder siden #3757

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Kortslutnings skade.
Nogen gange kommer man ud for at der har været en meget dygtig mand i bilen. De fleste gange går det godt når folk roder med noget de ikke har forstand på. Desværre var det ikke tilfældet for denne BMW kunde som havde (fået) monteret skærme i nakkestøtterne. De sad monteret i bilen da han købte den, og i forbindelse med noget andet udstyr han fik monteret i bilen. Fortalte jeg ham at vi burde afmontere dette. Det ville tage nogle timer og finde ud hvor og hvordan man havde monteret det i kundens bil, men dette var kunden ikke enig i. Så efter et stykke tid skete der dette som kan ses nedenfor.

BMW_KORTSLUTNING.1Medium.JPG

Ham der havde monteret dette nakkestøtte video havde brugt en stel på bilen et helt forkert sted. Det betød at da de dårlige forbindelser kortsluttede, gik det helt galt.

BMW_KORTSLUTNING.2Medium.JPG

Bilens MOST til airbag systemet var smeltet, og selvfølgelig var der også en masse kortslutninger i bilens ledningsnet.

BMW_KORTSLUTNING.3Medium.JPG

Alt plast der har været på den brændte stel, er som det ses smeltet helt væk. Det betyder at det kobber der er inden i ledningen har været rødglødende.

BMW_KORTSLUTNING.4Medium.JPG

Der er en del timer i at finde de kortslutninger der er kommet i ledningsnettet. Alt dette bare fordi der har været en inde i bilen og rode med noget han ikke havde forstand på.

BMW_KORTSLUTNING.5Medium.JPG

Som det ses her er der mange ledninger der skal lappes sammen igen. Jeg er ret sikker på at dette ville være nok til at totalskade sådan en bil. Hvis forsikringen skulle betale for dette. Da det ville kræve at man købte et nyt ledningsnet til bilen.

Der blev så ikke købt et nyt ledningsnet her, for i stedet for blev alle kortslutninger i ledningsbundtet skiftet, sammen med de MOST forbindelser der også var smeltet over og brudt. Bilen blev samlet færdig og airbag systemet fungerede igen.

Men hvor er det synd at sådan en kortslutnings skade bare sker fordi man ikke ved hvad man roder med. Jeg burde selvfølgelig have holdt på min ret i forbindelse med montering af andet udstyr i kundens bil. Men desværre ville kunden ikke forstå hvor farligt det er at der tidligere er sjusket i bilen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kortslutnings skade. 11 år, 11 måneder siden #3767

• M POWER
Mange gange ved man ikke hvordan den tidligere ejer har fået monteret ting og sager, så kan det hurtigt gå hen og gå ud over den nye ejer som intet aner
En ting man kan lære af det er altid at få tjekket sådan noget når man køber 'ny' brugt bil. Så er man sikker på at al ting er som det skal være
Ligesom det at tage en FDM brugtbilattest er dette mindst ligeså nødvendigt
Men godt at se at det er blevet fixet
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.24 sekunder