Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60 Ingen tænding / ELV låst.
(1 viser) (1) Gæst
Sidder du med et problem på din bil? Er der måske andre der har været ud for det samme. Har vi haft en på værkstedet som har samme fejlsymptomer som din bil? Så kik løbende med, for herinde finder du måske løsningen på dine problemer. eller får vished for at det er set før.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E60 Ingen tænding / ELV låst.

BMW E60 Ingen tænding / ELV låst. 12 år, 1 måned siden #3399

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW E60 Ingen tænding / ELV låst.

Denne BMW var på værkstedet for et stykke tid siden og fik opdateret bilens software. I den forbindelse fik kunden at vide at hans batteri var ved at være færdigt og burde udskiftes. Men som kunden svarede var det næsten lige skiftet på et andet værksted der havde kodet bilen til det nye batteri.
Forleden ringede kunden og sagde at bilen ikke kunne starte og nu viste bilen et gult rat med en lås på. Bilen kom til Hvidovre med en autotransporter og så blev der ellers brugt nogle timer på fejlfinding.


IMG_3198Medium.JPG


Batteriet som var blevet monteret i bilen var ikke blevet kodet til bilen, for batteriets ampere stemte ikke overens med det man i bilens system havde fortalt der var monteret i bilen. Så efter 7 måneder måtte det skiftes igen.

IMG_3199Medium.JPG


Det værste var næsten at kunden havde 10 cm vand liggende i batterikassen og det måtte selvfølgelig fjernes, inden vi kunne montere et nyt AGM batteri i bilen.

IMG_3200Medium.JPG


Der var så meget at jeg valgt at tage bundproppen og lade det løbe ud på jorden. Så har du en BMW E60 så hold øje med at der ikke ligger vand ved dit batteri, det gælder også alle andre faktisk.


IMG_3201Medium.JPG


Som det ses var det meget vand der var samlet sig i batteribunden i bilen.

IMG_3203Medium.JPG


Dette er billede er taget efter en del timer der er gået med fejlfinding og udskiftning af diverse dele for at få tænding på bilen igen.

Det som er ærgerligt ved dette tilfælde er at havde man skiftet batteriet da det blev nævnt. Så kunne man måske have undgået at stå i denne kedelige situation. Men til gengæld fandt vi så ud af at der var kommet vand i batterikassen.

Så måske var det held i uheld.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.29 sekunder