Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 LUFTUNDERVOGN.
(1 viser) (1) Gæst
Sidder du med et problem på din bil? Er der måske andre der har været ud for det samme. Har vi haft en på værkstedet som har samme fejlsymptomer som din bil? Så kik løbende med, for herinde finder du måske løsningen på dine problemer. eller får vished for at det er set før.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 LUFTUNDERVOGN.

BMW E61 LUFTUNDERVOGN. 12 år, 4 måneder siden #2883

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW E61 LUFTUNDERVOGN.

Som bekendt sidder der en kompressor på bagakslen på en BMW E61, og der skal man skifte en indsugnings luftslange, når bilen er ved at nå en vis alder. Det opdagede denne BMW kunde også desværre for sent. Så det krævede at man skiftede kompressoren


BMW_E61_LUFTUNDERVOGN.1Medium.JPG


Bilen var sunket helt i knæ og den krævede nærmest et nyrebælte at køre i, da den kom ind på værkstedet.

BMW_E61_LUFTUNDERVOGN.2Medium.JPG


Her er det nemmere at se at bilen næsten slæber sig hen af jorden, og selvfølgelig er meget hård at køre rundt i.

BMW_E61_LUFTUNDERVOGN.3Medium.JPG


Kompressoren blev skiftet, og så skulle vi have den aktiveret den nye kompressor på testeren. Så det var spændende og se om der var andet der havde taget skade af, at man havde kørt med en bagaksel, der havde været helt i bund. Men her er den i gang med at løfte bagenden.

BMW_E61_LUFTUNDERVOGN.4Medium.JPG


Her er den næsten på plads, og det er heldigt at den ikke har smadderet den luft bælg der sidder monteret i begge sider på bagakslen, da den har kørt rundt uden luft.

BMW_E61_LUFTUNDERVOGN.5Medium.JPG


Yesss sagde kunden da den kom op på plads, for det kunne havde været en del dyrere hvis bilen skulle have været henne og få skiftet luft bælge også.

Hvad er det der sker med den nævnte slange?

Kompressoren er monteret nede i hjørnet af bagkofangeren og der sidder monteret en luftslange som kompressoren, får sin luft fra. Den mørner og så kommer der skidt og snavs ind i kompressoren. Det slår ganske enkelt kompressoren ihjel. Så der må en ny til. Så det er lige før man skulle lave et mini service på værkstedet, over de dele man ved der bliver sprunget over. Når bilen kommer til service på et autoriseret BMW værksted, eller på et værksted der ikke kender BMW til fingerspidserne.

For det er ikke fordi de enkelte komponenter er af en dårlig kvalitet, det er mere at de ikke får lavet et service eller blot et gennemsyn så man kan skifte slanger eller smøre inden det er for sent.

Det er synd og skam.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder