Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW i3 HD. Vejkamera foran og bagud monteret.
(0 viser) 
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW i3 HD. Vejkamera foran og bagud monteret.

BMW i3 HD. Vejkamera foran og bagud monteret. 7 år, 5 måneder siden #5818

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW i3 HD. Vejkamera foran og bagud monteret.

Som tiden er blevet i dag er det meget godt at kunne dokumentere hvad der skete såfremt man skulle være så uheldig at blive indblandet i et færdselsuheld. Jeg husker med gru en historie jeg fik fortalt for en del år siden. Der kom et par gutter ræsende ud af en landevej og de nåede ikke at bremse da de skulle dreje til højre. Det betød så at de ramte en bil foran der kørte med en camp let.

Da forsikringen skulle klare det, skriver de 2 knægte at det var bilen foran med campletten der var kørt for langt og så var bakket ind i dem. Da de var 2 i bilen og den uskyldige forankørende blot var sig selv, tabte han sagen fordi de var 2 vidneudsagn imod hans ene. Den historie og andre oplevelser, gjorde at dette måtte monteres i begge vores BMW i3er.

BMW_i3_VEJ_KAMERA.1Large.JPG

Det som var super vigtigt var at det ikke var muligt at kunne se nogle ledninger. Man skal også være klar over at den linse der sidder og filmer i kameraet, skal sidde meget nøjagtigt for at undgå at ramme sidestolper og instrumentbord.

BMW_i3_VEJ_KAMERA.2Large.JPG

Da dette kamera system både optager foran og bagved bilen, så skal man også have monteret et kamera bag på bilen. Det er så monteret sådan her, så man ikke kan se nogen ledninger. Det skal også sidde rigtigt for at få den rigtige vinkel på vejen bagud.

BMW_i3_VEJ_KAMERA.3Large.JPG

Det er vigtigt at man bruger noget tid på at få begge kameraer til at sidde rigtigt. Mit bagkamera skulle placeres lige nøjagtigt her for ellers ville min udvendige spoiler komme i vejen.

BMW_i3_VEJ_KAMERA.4Large.JPG

Så sidder det og filmer alt der komme bagfra. Kikker man på varmetråden så skal det sidde lige midt imellem. Ellers kommer der en streg i billedet. Det bruger man ret meget tid på at få til at sidde pænt. På billedet ser det ud som om kameraet sidder skævt, men indefra i bakspejlet sidder det fuldstændig lige.

BMW_i3_VEJ_KAMERA.5Large.JPG

Sådan ser det forreste kamera ud. Det tager ikke langt tid så lægger man ikke mærke til at det ikke altid har siddet der. Sker der noget der kræver optagtagelse så er det blot at trykke på den blanke knap i midten, så kører den optagelse over på det indsatte SD kort.

Denne kamera løsning er som nævnte et HD. Kamera og i en rigtig god kvalitet, det giver så også muligheden for at man løbende kan få opdateret det med software, da man kan koble sig på det, med en Bluetooth eller Hot spot forbindelse. Der er også mulighed for at få lagt optagelser oppe i skyen. Man overfører så de optagelser man skal bruge til sin mobiltelefon.

For god ordens skyld er det måske smart at nævne her, at optagelse under kørsel er lovligt, men det er et brud på dataloven at offentligøre en optaget frekvens med en medbillist der dummer sig eller ikke kører ordentligt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 7 år, 5 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.51 sekunder