Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW i3 klimatisering (Opvarmning) om morgen.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW i3 klimatisering (Opvarmning) om morgen.

BMW i3 klimatisering (Opvarmning) om morgen. 8 år siden #5752

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW i3 klimatisering (Opvarmning) om morgen.

Nu er det efterhånden ved at være så koldt at der er is på ruderne om morgen. Derfor er det en super luksus at kunne klimatisere sin BMW i3. i små 10 minutter inden man skal ud at køre. Nu er det rigtigt svært at beskrive hvordan det virker. Så derfor har jeg lavet en video hvor man kan se hvor hurtigt det i grunden er.

Det som er det interessante her, er at se hvor langt tid der går fra man har aktiveret klimatisering på sin BMW ConnectedDrive App. Til man kan se at frosten på bilens glas begynder at forsvinde. Varmen begynder at smelte isen på omkring 1 minut. Bilen er køreklar efter små 7 minutter.

Har man prøvet en motorvarmer så ved man godt at den skal køre i cirka 30 minutter inden bilen er fri for is og er køreklar. Det er fordi at der er det bilens kølevand der skal opvarmes. Det er det ikke i en BMW i3 der er det en varmepumpe som starter op og straks begynder at blæse opvarmet luft ind i kabinen. Det er langt hurtige og så er det også meget nemmere at have med at gøre. 9 ud af 10 gange hvor folk har problemer med at starte bilen om morgen, hvis de bruger en motorvarmer. Det er ganske enkelt fordi de sætter varmeren til at køre i 30 minutter. Derefter skal de på en køretur der taget 20 minutter, og så aflader man ganske enkelt sin bil. Man skal køre i mindst en time hvis man sætter motorvarmeren til at køre 30 minutter. Alternativt kan man selvfølgelig lade bilen natten over med en vedligeholdelse lader.

Dette problem med at komme ned til en bil der ikke kan starte fordi der er for lidt strøm på batteriet, det sker ikke med en BMW i3. Der lader man bilens batterier jævnligt alligevel. Så der er det bare at aktivere sin klimatisering efter behov. Denne funktion bruger jeg stort set dagligt i frostvejr, når jeg skal køre de 3.5 km. om morgenen.

Denne klimatiserings funktion er en finesse som man sætter stor pris på her nu hvor det er blevet koldt om morgen igen. Hvis det var sommer og bilen var 55 grader varm indvendig, så er det istedet for opvarmning som her, nemlig køling der bliver sendt ind i kabinen.

Det er ganske enkelt genialt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år siden af kenn.

Sv: BMW i3 klimatisering (Opvarmning) om morgen. 8 år siden #5753

• cjden
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Ser rigtigt smart ud, og jeg forstår at bilen ikke behøver være tilsluttet lader. Hvis bilen blot står på gaden uden tilslutning, hvor mange km koster det så at forvarme?

Sv: BMW i3 klimatisering (Opvarmning) om morgen. 8 år siden #5754

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hvis man forvarmer bilen som jeg har gjort her og lader det køre i 10. Minutter for et eksempel. Så tager det vel et par % af batteriet. Der er 2 måder man kan opvarme bilen på. Den ene er at vælge i bilens iDrive system at ruderen skal tænde kabinevarmen på fjernbetjeningen. Den anden er den jeg har brugt her fra min telefon. Den lader som skrevet varm luft komme ind i kabinen, men samtidigt varmer den også bilens batterier op. Så jeg tror faktisk ikke det betyder ret meget for rækkevidden.

Det svarer til dengang vi havde noget elektrisk lejetøj og batterierne var ved at være flade. Så kunne man tage batterierne i hånden og varme dem, så kom der lidt mere liv i dem igen.

Det er hårdt for en Elbil at køre ret langt på en opladning, når det bliver koldt i vejret. Denne BMW i3 på videoen kører 100 km. På en opladning med den kulde vi har nu. Så ned til minus 10 grader rykker det ikke meget ved rækkevidden. Der kører den 100 km. Give and take. Når det er varmt i vejret altså plusgrader så kører vores I3er snildt 140 km. På en opladning.

Forøvrigt velkommen til.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: cjden
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder