Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

KAFAS / kamera i forrude til Aktiv fartpilot m.m.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: KAFAS / kamera i forrude til Aktiv fartpilot m.m.

KAFAS / kamera i forrude til Aktiv fartpilot m.m. 8 år siden #5732

• Darmand
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hep

Har I også oplevet, at ACC m.m IKKE fungere i den koldere tid?

Der optræder en del dug lige foran selve linsen og så virker skidtet ikke.

Der sidder en ringvarmer i selve forruden - men varmen når sjovt nok ikke ind....

Tænker om det kan kodes til at varme mere eller man skal bore nogle luft huller med filter i - så der kommer luft cirkulation ???

Kan stort set ikke bruge den aktive fartpilot og må benytte den gamle fartpilot istedet....

Det virkede klart bedre med det gamle øje!

Foggywindshild.jpg

Billede er taget eftermiddag hvor solen er på vej ned
Sidste redigering: 8 år siden af kenn.

Sv: KAFAS / kamera i forrude til Aktiv fartpilot m.m. 8 år siden #5733

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Det er faktisk et kendt problem at det kommer fugt eller dug oppe på forruden foran Kafas kameraet. Jeg er ved at gøre klar til at eftermontere dette Kafas system på min i3 da det er det eneste der mangler for at der er fuldt hus på udstyrskoderne. Leger lidt med tanken om at få en lille blæser sat op i beklædningen der dækker kammeret, som kan styres efter behov. Ville nemlig være ked af at skulle høre på en blæser, når nu resten af bilen er super lydløs.

BMW_KAFAS_KAMERA_i3Large.JPG

Man skal være ekstrem varsom med at røre ved kameraret da den justeringsskrue der centrere linsen er meget skrøbelig. Så det er ikke på kameraet man skal prøve at justere noget

Smider nogle billeder herind, når jeg har løsningen på dug problemet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år siden af kenn.

Sv: KAFAS / kamera i forrude til Aktiv fartpilot m.m. 8 år siden #5734

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jeg mener at have læst et sted, som jeg selvfølgelig ikke kan finde nu, at varmetråden i forruden aktiveres sammen med varmen i bagruden... Har du prøvet at se om det gør en forskel?

Hvis der er hold i den teori, så er det lidt ligesom med sidespejlene, der kun får fuld varme i Comfort-mode. Og så vil jeg personligt godt give lidt rækkevidde for at der ikke spares på strøm her.

En blæser lyder som en god og effektiv løsning.
i3 REx 2014

Sv: KAFAS / kamera i forrude til Aktiv fartpilot m.m. 8 år siden #5735

• Darmand
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hep

Comfort Mode med varme på for- og bagrude giver stadig dug......

Det må være fordi, at selve kameraet hus/linse er koldt og derved bliver afkølingen udstrålet fra det som dug på forruden.

Måske bare noget varmetråd omkring kameraet eller lidt luftslange fra varmesystemet og op til huset ?

Det skal testes
Sidste redigering: 8 år siden af Darmand.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.35 sekunder