Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW i3 funktioner
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW i3 funktioner

BMW i3 funktioner 8 år siden #5728

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW i3 funktioner.

Nu hvor det er blevet koldt om morgen, og det er ved at være den tid på året hvor man skal til at finde isskraberen frem igen. Så er det helt ubeskriveligt behageligt at starte morgenen med at klimatisere sin BMW i3, og komme ned til en frisk bil, og ikke mindst køreklar varm bil. Spejlene kan være lidt en udfordring. Men det kan du afhjælpe med at se med her i denne tråd.

BMW_I3_SPEJLVARME.1.jpg

Nu ventede jeg med at tage dette billede, da bilejeren et par pladser længere henne på pakeringspladsen, brokkede sig højlydt over at man skulle til at skrabe is af ruderne igen om morgen. Det er så ikke nødvendigt når man kører BMW i3. som er klimatiseret 10. min. Før man kommer ned til bilen. så tænkte det ville være en tand for skarpt at rulle vinduet ned, og sige puha der er sørme varmt inde i bilen her til morgen.

BMW_I3_SPEJLVARME.2.jpg

Jeg havde dog en udfordring med at min varme i spejlene var rigtig lang tid om at begynde at fjerne isen på glasset.

BMW_I3_SPEJLVARME.3.jpg

Her har jeg kørt små 3 kilometer og da jeg skal lave et højresving er det vildt frustreret at man ikke kan bruge spejlet fordi det er fyldt med is Det ville være for tåbeligt at overse en cyklist fordi spejlene ikke er afiset korrekt.

BMW_I3_SPEJLVARME.4.jpg

Sørger man for at bilen står i Comfort mode, så startere opvarmningen af spejlene meget hurtige da de åbenvart kører med på de forskellige køre indstillinger der er muligt i bilen. Comfort. Eco Pro. og ECO Pro+.

BMW_I3_SPEJLVARME.5.jpg

Dette problem med spejlvarme om vinteren viser sig selvfølgelig kun når det er blevet koldt udenfor. Her er det kun 1 grads varme. Billedet er ikke uskarpt fordi der er koldt inde i bilen. Det henledes til ham der har taget billedet.

BMW_I3_SPEJLVARME.6.jpg

Her er sidespejlet efter samme køretur som på der 2 billede i tråden. Helt fri for is og vand. Her har jeg så kørt i Comfort. mode i stedet for Eco Pro mode.

Det er lidt tåbeligt at man ikke har holdt varme i spejlene og i kabine ens i alle 3 kørestillinger. Eller i det mindste har lavet det temperatur afhængigt, så når det er koldt udenfor. Ja så prioritere man varme i kabinen og spejlene helt automatisk.

Dette er som skrevet kun noget man kommer til at opleve når det er koldt udenfor. Grunden til at det kan være lidt øv, er at man på mange BMW i3er har kodet bilen til at starte op automatisk i køremode Eco Pro. For at slippe for at gøre det hvergang man skal ud at køre i bilen, fordi det giver en bedre rækkevidde inden man skal oplade bilen igen.

Når alt dette er skrevet kan man nok sagnes sætte bilen i Comfort. mode når man har brug for at sidespejlene skal afises. Man skal bare vide det fungere sådan, og det ved du så også nu.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Jonas
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder