I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
I forbindelse med opladning af min i3, når turen går til sommerhuset, har jeg spekuleret på hvor meget strøm der bliver trukket i de forskellige niveauer, der kan sættes i bilens iDrive system. Ikke mindst da installationerne i det pågældende er af ældre dato, og jeg helst ikke vil belaste dem mere end hvad der er forsvarligt
Inden laderen tilsluttes kan ladeniveauet sættes til "Maksimal", "Reduceret" eller "Lav"
Men hvad betyder det egentlig for ladestrømmen? Det kaster nedenstående skema lidt lys over.
Det viser sig at BMW producerer 4 forskellige modeller, til de forskellige markeder hvor bilen sælges. Hver af disse har en "ampere dating" dvs. den maksimal strøm, der bliver trukket af pågældende lader.
PÃ¥ bagsiden af laderen kan man se hvilken model der er tale om. Jeg vil tro at den model der leveres med de Danske i3ere er af 12 Amperes typen, ligesom min selvom den stammer fra Sverige.
Således oplyst, vil jeg nok stadig holde mig til indstillingen "Lav", indtil jeg evt. får etableret en specifik kontakt til at lade bilen fra