Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Connected Drive ( i ) Fejl.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Connected Drive ( i ) Fejl.

BMW Connected Drive ( i ) Fejl. 8 år, 1 måned siden #5689

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Connected Drive ( i ) Fejl.

Vi har tidligere beskrevet dette smarte tiltag BMW tilbyder deres kunder, der har en BMW som er produceret efter 10 måned 13, nemlig det smarte system der hedder BMW Connected drive. Systemet og hvad det kræver af udstyr i din BMW.

Det kan du læse mere om her på dette link.

Når man bruger dette BMW Connected Drive på sin smartphone så bliver man løbende spurgt om hvor sandsynligt det er at man vil anbefale andre BMW Connected Drive. I den forbindelse kan man så tilføje nogle ændringer man gerne vil have ændret. Nu bruger jeg dette BMW Connected Drive i vores BMW i3 så jeg forventer selvfølgelig at systemet er tilpasset en BMW i3 men det er slet ikke tilfældet. Så har du en anden type BMW end en Elbil så er der ingen problemer med det BMW Connected Drive system der er lavet til din BMW. (forhåbentlig)

Lad mig starte med at vise nogle af de funktioner der er virkelig smarte på BMW Connected Drive, så kan vi tage et kik på de funktioner længere nede i indlægget,der virkelig irriterer mig grænseløst, til trods for at det gentagne gange er skrevet til BMW.

BMW_CONNECTED_FEJL.1.jpg

Klimatisering af bilen.

Når man sidder med sin telefon og ved at man er på vej ud af døren så kan man bede bilen om at starte det man kalder klimatisering. Så er bilen varm eller kold afhængig af årstid. I Danmark er det nok kun det at komme ud i en varm bil der bruges. Som det ses på billedet er det blot at trykke på Aktivere nu.

BMW_CONNECTED_FEJL.2.jpg

Så bliver der sendt en besked fra telefonen til en BMW server om at man ønsker at klimatisere sin bil. Det tager lidt tid, men fungere i det store hele rigtigt godt nu.

BMW_CONNECTED_FEJL.3.jpg

BMW serveren melder tilbage at bilen er startet med at klimatisere. Der kunne det være smart at man kunne stoppe klimatiseringen igen. Det er ikke muligt. Der skal bilen nemlig ud at køre inden klimatiseringen stopper. Ellers kører den i 30 minutter.

BMW_CONNECTED_FEJL.4.jpg

Skal man bruge navigationen i sin BMW så kan man søge efter adressen på telefonen og så blot sende ruten til sin BMW. Så kommer der en besked der fortæller at du har modtaget en besked. Det virker ganske enkelt genialt og gør at jeg i dag stort set aldrig bruger bilen Idrive controller til at taste en adresse.

BMW_CONNECTED_FEJL.5.jpg

Nu er jeg på tur i min BMW i3 Elbil, og vil gerne finde en mulighed for at kunne oplade min bil. Så hvad er mere nærliggende end at gå ind under brændstof. Som selvfølgelig burde hedde Ladestationer i en BMW i3.

BMW_CONNECTED_FEJL.6.jpg

Jeg vælger så at gå ind under brændstof og det eneste der kommer frem er rene Benzinstationer. Der er slet ikke mulighed for at jeg kan bruge dette til min rene Elbil. Så det er ganske enkelt ubrugeligt. Her ville det selvfølgelig have været smart at jeg havde kunne se ladestandere og hvilken type det var, samt om det er en EON eller Clever der stod.

Dette er skrevet et utal af gange til BMW og der sker intet. Det ville også være smart at jeg kunne se hvor meget min bil havde kørt på en måned uge og en enkelt dag. Det ville også være smart at jeg kunne se hvor mange kWh. Jeg havde ladet på bilen i en given periode. Der er også flere ting i bilen som ikke er tilpasset en Elbil.

Nu inden det hele går over i brok og beklagelser så er jeg super glad og tilfreds med min BMW i3 dog er det tåbeligt at BMW at starte et prestigeprojekt og så ikke have tilpasset dette i BMW Connected Drive for i serien.

Har du også en BMW i3 og bruger BMW Connected Drive, så kunne det være spændende at læse om du også oplever nogle ting der irriterer dig i hverdagen med BMW Connected Drive
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: BMW Connected Drive ( i ) Fejl. 8 år, 1 måned siden #5690

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jeg er også stor fan af muligheden for at sende en destination/adresse til bilen fra telefonen, eller computeren. Men kunne i den sammenhæng godt tænke mig, at jeg ville kunne lave en rute med flere stop undervejs, som så kunne sendes til bilen.

Og apropos det med at navigationen insisterer på at vise tankstationer, til trods for at det måske ville være mere på sin plads med ladestationer, så kan det undre at navigationen ganske modsat ikke bruger rækkevidden for REx'en når man (for dem der kører i en sådan) taster en adresse ind. For hvis ruten er længere end rækkevidden på batteriet alene, bliver man mødt af alskens advarsler om at der ikke er rækkevidde nok...

Nu er det jo let at kritisere, så jeg benytter også muligheden for at give feedback, når appen beder om en bedømmelse.
i3 REx 2014

Sv: BMW Connected Drive ( i ) Fejl. 8 år, 1 måned siden #5691

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Connected Drive forsat.

Har man nogle spørgsmål til BMW Connected Drive så bliver man bedt om at kontakte sin autoriseret BMW forhandler. Så det skulle selvfølgelig prøves. Man kan ikke tillade sig at have ønsker til BMW Connected Drive uden at have forsøgt at få enten BMW Danmark eller en af deres partnere til at forklare hvordan BMW Connected Drive virker og skal fungere. Så gik til en autoriseret BMW forhandler og klagede min nød. Eller rettere spurgte til hvordan man kunne få oplyst om nogle ændringer til dette smarte BMW Connected Drive. De første 3 medarbejder kunne ikke hjælpe da de ikke var serviceret til I serien. Så blev henvist til en der skulle kunne forklare lidt om BMW Connected Drive. Da jeg spurgte lidt om ændringer på BMW Connected Drive til I serien. Så kikkede han på mig som om jeg havde sagt noget uartigt. Så skulle man mene at BMW Danmark havde en mailadresse eller en medarbejder der vidste alt om BMW Connected Drive, eller en medarbejder man kunne kontakte. Men nej det lader sig ikke gøre.

scaled.scaled.scaled.scaled.scaled.IMG_6940.png

I weekenden blev jeg tæppebombet med mail fra BMW Connected Drive om at jeg skulle holde øje med lade standen på vores BMW i3. Den ene sad på en hurtiglader og den anden af vores BMW i3 var lige blevet parkeret. Disse advarsler kom til begge biler, og i rigelig mængde som det ses i det viste udsnit.

Løbende når man benytter sig at sin BMW Connected Drive App. Så bliver man spurgt om hvor sandsynligt det er at man vil fremhæve BMW Connected Drive for andre BMW folk. Der er jeg stadigvæk på en 8 ud af 10. Men skriver hvergang de ting de bør ændre i BMW Connected Drive som står beskrevet i dette indlæg. Men intet sker.

BMW Connected Drive er på mange mådes super smart. Det er bare rigtigt synd at man ikke har brugt tid på at få den version af BMW Connected Drive som er i vores I3 modeller, tilpasset Elbiler. For den version af BMW Connected Drive Der er i vores biler, er den version som man har på alle andre biler. Der er det ikke så vigtigt om man skal tanke det ene eller andet. imens det i en BMW i3 er vigtigt at man bliver henvist til en tankstation der tilbyder ladning af Elbiler.

Det er rigtigt synd,

Sv: BMW Connected Drive ( i ) Fejl. 8 år, 1 måned siden #5699

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Det er morsomt at man laver et indlæg der beskriver hvilke mangler man synes der er på BMW Connected Drive. Dagen efter kommer der så en opdatering af BMW Connected Drive appen. Nu er der tilført et nummer man kan ringe på hvis man har spørgsmål til BMW Connected Drive Det bliver spændende at se om medarbejderen hos BMW Connected Drive kan komme med nogle konstruktive svar. Eller det blot er en sludder for en sladder.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_162b.jpg

Det ville være super fint hvis BMW Connected Drive er på vej med en App. Tilpasset deres Elbiler. Også fordi at den BMW i App. Der tidligere blev henvist til, er ved at blive lukket ned.

Men stor ros for at de løbende kommer med opdateringer.

Sv: BMW Connected Drive ( i ) Fejl. 8 år, 1 måned siden #5704

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Der er åbentbart sneget sig en fejl ind på BMW ConnectedDrive så alle der har en BMW connectedDrive konto får denne mail, et utal af gange.

Kære BMW ConnectedDrive kunde

Du bør kontrollere batteriets ladetilstand i din bil VZ72800 ved længere stillestående perioder.

Med venlig hilsen

BMW ConnectedDrive
www.bmw-connecteddrive.dk

Det er så en fejl, man ikke skal tage sig af.

Sv: BMW Connected Drive ( i ) Fejl. 8 år, 1 måned siden #5723

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
For at gøre forvirringen total er der 2 forskelige former for BMW Connected Drives App. Den beskrevne første er tiltænkt hele segmentet af BMW modeller der er udstyret med BMW Connected Drive. Den anden som vi skal gennemgå nu er forbeholdt i serien. Altså elbiler.

Det virker lidt tåbeligt at BMW har givet Elbils ejere adgang til en App der er lavet til almindelige BMW modeller. Det er blandt andet grunden til at man kan sammenligne forskellige funktioner, og irritere sig over at man ikke har mulighed for at vælge Benzinstandere fra og tilføje ladepunkter på gader og stræder.

Her nedenfor billedet kan du BMW’s beskrivelser af den BMW i App. Som er tiltænkt Elbiler altså I3 blandt andre. Nederst finder du også links til at downloade i Apps. Både til iPhone og android telefoner.

BMW_CONNECTED.jpg

Med sine BMW Connected Drives løsninger, som er specielt udformet til el-biler, er BMW i3 / i8 den første seriemæssigt fremstillede bil, der er netværksintegreret i alle henseender. Navigationssystemet BMW i har netværksforbindelse, og med rækkeviddeassistent og visning af strømstandere fører den dig til målet på den mest effektive vej.
BMW i Remote App er den forlængede arm af BMW i3 / i8 på en smartphone, og takket være de specielt for BMW i udviklede BMW TeleServices er BMW i partneren altid oplyst om eventuelle servicebehov.

De udvidede funktioner i BMW i Remote App giver bilens fører desuden mulighed for at kunne bruge sin BMW i3 / i8 også uden for køretøjet på den bedste og mest effektive måde.
Du vil nå frem til dit mål helt bekvemt uden at stå i kø? Du vil også bruge offentlige transportmidler? Eller vil du bare vide, hvor effektiv din egen kørestil er?

BMW i Remote App kan kun anvendes i forbindelse med en BMW i3 / i8. Den forudsætter en engangsaktivering af bilen i BMW ConnectedDrive kundeportalen www.bmw-connecteddrive.dk/app/dk/index.html#/portal/register Derefter følger du blot den vejledning der gives ved oprettelsen.

Følgende funktioner understøttes med BMW i Remote App (tilbuddet kan variere markedsafhængigt):
• Oplysninger om batteriets opladningsstatus og bilens rækkevidde (elektrisk & range extender rækkevidde)
• Visning på det dynamiske rækkeviddekort, om et mål ligger inden for rækkevidde
• Visning af førerens og bilens position direkte på en smartphone
• Brug af intermodal ruteføring (skift til jernbane, offentlig transport) og bekvem målføring til slutpunktet
• Indstilling af afgangstider for at optimere brugen af batteriet
• Visning af forskellige opladningsstatusser
• Brug af Remote Services (låsning og oplåsning af døre, forklimatisering af bilens indre og yderligere fjernfunktioner)
• Visning af oplysninger om bilen (samlet antal kilometer, bilens tilstand, servicebehov)
• Nem navigation fra den aktuelle position til bilen (Vehicle Finder) og transmission af vigtige mål til bilen
• Beregning af den egne kørestils effektivitet ved anvendelse af de sidste ruteresultater, CO2-tæller og andre kørselstatistikker. Sammenligning af disse værdier også inden for denne community.
• Optimering af din kørestil gennem integrerede vejledninger

Link til iPhone

itunes.apple.com/dk/app/bmw-i-remote/id689000407?l=da&mt=8

Link. til android.

play.google.com/store/apps/details?id=com.bmwi.remote
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.33 sekunder