Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW’s 8 forvalgstaster.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW’s 8 forvalgstaster.

BMW’s 8 forvalgstaster. 8 år, 1 måned siden #5682

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW’s 8 forvalgstaster.

På de nyere BMW modeller er der kommet 8 såkaldte forvalgstaster. De giver dig mulighed for at gemme op til 8 forskelige funktioner som du ønsker skal starte op, når du trykker på en af knapperne. I dette indlæg vises det i en BMW i3 men det kunne også være vist i en nyere BMW for fremgangsmåden er den samme.
Der er flere der har den opfattelse at det kun er radioprogrammer man kan gemmes på de 8 forvalgsknapper.

Det er heldigvis ikke helt rigtigt som du vil se nedenfor.

BMW_i3_TASTETRYK.1Large.JPG

Her på toppen af klimapanelet ses de 8 forvalgsknapper som vi skal have tildelt de funktioner vi ønsker.

BMW_i3_TASTETRYK.2Large.JPG

Nu skal vi have gemt nogle funktioner på knapperne så nu skal vi rette blikket op på bilens Idrive skærm.

BMW_i3_TASTETRYK.3Large.JPG

Da vi i dette tilfælde vil lægge den funktion at når vi trykker på en knap så vil vi have denne BMW i3s Range extender til at starte op. Så vi drejer ned på indstillinger og trykker på drejehjulet.(iDrive controlleren)

BMW_i3_TASTETRYK.4Large.JPG

Så kommer vi ind i en undermenu og der kan vi se at der blandt andet står Range Extender, så den menu trykker vi på.

BMW_i3_TASTETRYK.5Large.JPG

Her kan vi så se at der er en funktion der hedder oprethold ladetilstand. Det er den funktion vi gerne vil lave et direkte tryk til på en forvalgsknap. ( Funktionen Oprethold ladetilstand er ikke mulig før bilens batteri er kommet ned på 75 % strøm)

BMW_i3_TASTETRYK.6Large.JPG

Når menuen Oprethold ladetilstand er er markeret som her på skærmen så vælger vi den tast vi ønsker at starte Oprethold ladetilstand med. I dette tilfælde vælger vi tast 5 og holder knappen trykket ned indtil der kommer en lyd. Vi kan se i toppen af skærmen at denne forvalgsknap ikke er anvendt til andet.

BMW_i3_TASTETRYK.7Large.JPG

Når funktionen Oprethold ladetilstand er gemt på forvalgsknap nummer 5 så står det øverst på skærmen.

BMW_i3_TASTETRYK.8Large.JPG

Det kunne i stedet for Oprethold ladetilstand have været en radiokanal eller en kontakt i telefonbogen man ofte ringer til. Det kan man for et eksempel, se at jeg har gemt på min forvalgsknap nummer 3.

BMW_i3_TASTETRYK.9Large.JPG

Kører man en finger stille og roligt hen over de 8 forvalgsknapper, så kan man se hvad og hvilke funktioner man har gemt på de forskellige knapper. Så dette er en lettelse i hverdagen fordi man slipper for at sidde og trykke sig frem til en undermenu på skærmen. Når man har gjort som det ses her, så går det som en leg efterfølgende.

BMW_i3_TASTETRYK.10Large.JPG

Som et eksempel på en funktion på en forvalgsknap har jeg valgt at når jeg trykker på forvalgsknap 8 så kommer navigationskortet frem. På min knap nummer 7 har jeg lagt funktionen Oprethold ladetilstand så uanset om du vil lægge dine funktioner i en anden rækkefølge, så ved du nu hvordan du bruger de 8 forvalgsknapper en nyere BMW giver mulighed for.

Ønsker du at ændre tidligere gemte forvalgs placeringer så vælger du blot den nye funktion du ønsker på forvalgsknappen, holder knappen nede og så har knappen den nye funktion du ønsker.

Det er vildt smart med disse 8 forvalgsknapper, så har du den i din BMW så brug dem, for det gør brugen af funktioner i bilen langt nemmere og hurtigere.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: BMW’s 8 forvalgstaster. 8 år, 1 måned siden #5686

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Det er en god feature at man kan lægge genveje til, snart sagt, alle funktioner der kan navigeres frem til i iDrive, specielt de funktioner der ligger lidt dybere i menuerne.

I min 330er brugte jeg f.eks en af tasterne til at skifte mellem dag og nat visningen i navigationen, da dette ikke sker automatisk i den version af CIC der sidder i en E91LCI.

Jeg har også lagt et par adresser som jeg ofte kører til, under mine taster, for f.eks hurtigere at kunne få en ETA til færge, sommerhus etc.
i3 REx 2014
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.45 sekunder