Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Tidsopladning af BMW i3 eller andre Elbiler.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: Tidsopladning af BMW i3 eller andre Elbiler.

Tidsopladning af BMW i3 eller andre Elbiler. 8 år, 1 måned siden #5676

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Tidsopladning af BMW i3 eller andre Elbiler.

En lille oplysning til jer som er i Radius (tidl. DONG) elforsyningsområdet og har timeafregnet El målere

Nu er det ikke kun Elbiler der bliver dyrere at lade op på bestemte tidspunkter på døgnet med det generelle elforbrug i husstanden. På Sjælland er man begyndt at udskifte elmålere i stor stil, til elmålere der selv sender forbruget ind til elselskabet. Det betyder at man nu kommer med et nyt tiltag der fra 1. oktober til 1. april er at nettariffen bliver 40 øre dyrere pr kWh mellem 17.00 og 20.00 sammenlignet med sommerperioden.


BMWi3TIDSOPLADNING.Large.JPG


Har man en BMW i3 kan man som det ses på billedet selv bestemme hvornår bilen skal starte med at oplade og slutte igen. Så kan man sætte bilen til at oplade når forbruget er faldet på El nettet igen. Det er tåbeligt at man ikke bruger de batterier der er i Elbiler til at levere strøm til El nettet når der er stort forbrug af strøm. Det har Elselskabet så set er imellem kl. 17.00 og 20.00. Så slap man for at forærer den strøm væk vindmøller levere eller slet og ret standser dem. Da der ikke er brug for strømmen.

Som det er i dag kan man ikke bare lukke ned for et kraftvarmeværk, de kedler der levere damp til de turbiner der generere strømmen de er timer om at komme op at køre igen, når de har været lukket ned. Derfor ville det være smart at kunne bruge Elbiler som strømlagere der leverede når det store forbrug var der, og så blev opladet igen når strømmen alligevel var der. Men i så store mængder at man ikke i dag bruger det.

Det er derfor at batteri teknologien løber derudaf med at komme til at gemme strømmen, så kan den nemlig bruges når forbruget er højt på El nettet.

Det fremskridt jeg er overbevist om kan du læse mere om her.

Kunne det fungere på samme måde med timeafregent Elmålere andre steder i landet.?






En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år, 1 måned siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: tonnyjoost
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder