Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW i3 Kendte Fejl.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW i3 Kendte Fejl.

BMW i3 Kendte Fejl. 8 år, 2 måneder siden #5669

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Uanset hvilken bil man køber, så er der nogle kendte fejl som går igen på de forskellige modeller og mærker. Det gælder også på en BMW i3. Så her kommer en tråd om de fejl som man ved er et problem på mange BMW i3er.

Forreste støddæmper manchetter.

Har du eller er du ved at købe en BMW i3 så skal du få tjekket om bilen har fået skiftet de forreste støddæmpere manchetter. Det er et problem som efterhånden rigtig mange BMW i3 ejere har oplevet. Der er ingen tvivl om at de må være fremstillet i noget gummi som har en fejl. Det får så ikke BMW til at lave en aktion, så de berørte BMW i3 ejere får det lavet på en aktion. (en aktion er hvor BMW kalder en model på værksted og betaler udgiften til at få en givet defekt del udskiftet) Har man så ikke garanti på sin BMW i3 så skal man selv betale for at få dem udskiftet.



BMW_GUMMIFORRESTE.1.jpg


Denne BMW i3 er kun 2 1/2 år gammel, kikker man på det gumme der sidder på støddæmperen, så skulle man tro bilen var langt ældre. Støddæmper manchetten er på det nærmeste helt smulderet.

BMW_GUMMIFORRESTE.2.jpg


Her ser man de støddæmpere manchetter, som er blevet udskiftet. De er ganske enkelt flækket. Det burde så betyde at det er lavet i et materiale som ikke kan holde særligt længe.

BMW_GUMMIFORRESTE.3.jpg


Sådan ser det ud med nye støddæmper manchetter på bilen. Man kan så håbe at de nye her holder længere end de støddæmpere manchetter der er blevet monteret fra BMW fabrikken.

Jeg har privat både en BEV og en REX version af BMW i3. Begge biler har fået udskiftet de støddæmpere manchetter. Derudover kender jeg til rigtig mange andre BMW i3 ejere der slås med samme problem.

Derfor burde BMW lave en aktion og ganske enkelt kalde alle BMW i3 ejere ind på et autoriseret BMW værksted for et tjek, og eventuelt udskiftning af de forreste støddæmpere manchetter uden omkostninger for kunden.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: BMW i3 Kendte Fejl. 8 år, 2 måneder siden #5670

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Nu vi er ved kendte fejl på en BMW i3. Så kunne det være sjovt at høre andre der har en BMW i3 med DAB+ tuner om de også har prøvet følgende.



Når jeg aktivere min elbagrude, så forsvinder mit DAB+ signal. Når jeg så slukker for min elbagrude så kommer signalet igen.

Det er fuldstændigt ligegyldigt hvilket program der spilles, så det er signalet der forsvinder.

Er der andre BMW ejere der oplever dette. ?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: BMW i3 Kendte Fejl. 8 år siden #5749

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Nu har jeg haft min BMW i3 til garanti eftersyn. Der forsøgte man så at få styr på hvad det kan skyldes at min DAB radio forsvinder når man aktivere El bagruden. Det som man kan se på videoen ovenfor. Jeg er nu ret sikker på at fejlen viste sig en morgen nu det er begyndt at blive koldt.


UNADJUSTEDNONRAW_thumb_16b7.jpg



Det er ret tydeligt at se der er nogle tråde der er kortsluttet i bagruden. Her har El bagruden været tændt i små 8 minutter. Der kan man så tydeligt se at der er flere tråde der slet ikke varmer. Denne fejl er stort set umulig af finde for et værksted. Det er fordi at man måler trådenes forbrug, og når de så er kortsluttet som det ses her, ja så er der et stort strømforbrug stadigvæk.



På sådan en BMW i3 er bagruden en del af bagklappen, så det kræver at hele bagklappen bliver skiftet. Så derfor er det naturligt at man prøver sig lidt frem. For hvem ville bekoste en udskiftning af bagklappen uden at være sikker på at fejlen så også er fundet og rettet
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.49 sekunder