Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW i3 - dæk/hjul larm!
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW i3 - dæk/hjul larm!

BMW i3 - dæk/hjul larm! 8 år, 2 måneder siden #5660

• Darmand
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej

Nu har sønnen og jeg hjemhentet en i3 fra København med et smut forbi Kenn og få lidt strøm.

Fed bil!

Meeeeeeeeennnn - WTF er der galt med bilen og dens hjul?

Min har 20" hjul på og hold kan kæft hvor de larmer og næsten rulle/skrider - kan man mærke. Alt over 80 km/h er næsten forfærdeligt!

Jeg kan se at mange andre har/havde samme problem - er det dækkene eller hjulene som er for store?

Tænker 19" måske er bedre end 20"?

Sv: BMW i3 - dæk/hjul larm! 8 år, 2 måneder siden #5661

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Når jeg kører i vores BMW i3 så er det eneste man kan høre under kørslen luft og dækstøj. Dog har jeg ikke fornemmelsen af at bilen skrider ud, eller larmer overdrevet meget. Du må reklamere over de hjul og dæk der sidder på bilen. Dog skal det siges at vinterhjul som du bør få fat i, siger mindre og er et must når vejene begynder at blive glatte. Vinterhjulene er også meget blødere og behaglige at køre med.

Skriv til sælger at der er et problem med dækstøj på bilen. Nu var det synd at min ikke var hernede for så kunne vi have køre en tur så du havde noget at sammenligne med.

Dog skal der ikke være dækstøj ej heller skal bilen føles som om den skrider ud på vejen.

Nu har jeg konens BMW i3 BEV med hernede i dag og den kører fuldstændig fejlfrit. Jeg tog nogle billeder af de dæk der sidder på bilen.

BMW-I3_DK.1Large.JPG

Som det kan ses på billeder så er det Bridgestone Dæk der sidder monteret på bilen.

BMW-I3_DK.2Large.JPG

Dæk størrelsen er 175 /60 R19 de larmer overhovedet ikke og ligger rigtig godt på vejen.

BMW-I3_DK.3Large.JPG

Som det ses er navnet på dækket Ecopia Dette er originale BMW I3 dæk som bilen er leveret med fra BMW.

På min BMW i3 REX sidder der også monteret 20” hjul på og de føles lidt mere levende, men støj er der ikke. Dog glæder jeg mig til at få mine vinterhjul på bilen igen, for de føles mere behagelige og bløde.

Det var super hyggeligt at hilse på og ikke mindst se din nye BMW i3.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW i3 - dæk/hjul larm! 8 år, 2 måneder siden #5662

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jeg så også din fine i3er i går, da du var forbi Kenns værksted, og lagde mærke til at dine hjul og dæk er magen til det sæt der sidder på min.

Jeg har også Bridgestone Ecopia EP500 dæk på i 20", og kan ikke genkende det du beskriver.

Jeg synes bilen kører fint og støjsvagt, omend jeg (i forhold til min tidligere touring) måske i højere grad lægger mærke til asfaltens beskaffenhed, for hvis asfalten er dårlig, kan der være ganske meget rullestøj, hvorimod der er virkelig tyst i kabinen hvis asfalten er god...

Synes heller ikke at bilen skrider, selv hvis den bliver kørt lidt friskt, men det kan jo afhænge af kørestil
i3 REx 2014

Sv: BMW i3 - dæk/hjul larm! 8 år, 2 måneder siden #5664

• Darmand
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hep

Pyha - kan nu heller ikke forestille mig at BMW havde en opsætning som gjorde de larmer.

Må lige se i weekenden om jeg kan se noget på dem.

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.24 sekunder