Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW i3 Importeret selv.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW i3 Importeret selv.

BMW i3 Importeret selv. 10 år siden #5474

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW i3 Importeret selv.

Nu var der styr på alle detaljer med sælger omkring købet af den (nye) BMW i3. Bilen er fra 10 måned 2013 men købt med en fabriksgaranti fra BMW i München. Bilen er en medarbejder bil som en medarbejder på BMW fabrikken har kørt i. Sælger ringede og sagde at nu var bilen ankommet hos ham. Så nu skulle bilen hentes.

Da der er tale om en BMWi3 der kører på rent EL er der i min optik ikke andet at gøre end at hente den på et såkaldt fejeblad. Man kunne også have lejet en autotrailer men husk nu på at man kører med en bil der ikke er forsikret. Så her er det helt klart bedre at bruge et fejeblad. Hvis man som jeg ikke er vant til at køre med en trailer med en bil bag på. Samtidigt må man kun køre 80 med en trailer og med denne autotransporter må man køre som med en personbil. For den er til lille kørekort. Jeg har trailerkort men dette er i min optik det helt rigtige valg.

BMW_I3.1Large.JPG

Klokken er her 3.30 om morgen eller om natten. Vi har aftalt at mødes hernede i firmaet og så komme afsted inden der kommer myldretrafik som der altid gør om morgenen. Jeg har lejet dette fejeblad af et lille seriøst firma som også ligger i Hvidovre. Faktisk tæt på hvor jeg bor privat. Så ned at hente bilen og så venter vi bare på de andre.

BMW_I3.2Large.JPG

Vejret var nu ikke særligt godt, men så er det som altid godt at være i god tid. Havde nu ikke et tidspunkt med sælger men ville gerne havde den hentet så man kunne komme videre.

BMW_I3.3Large.JPG

Bilen har som det ses et meget langt lad. Det gør at bagenden svinger ud så man skal ikke tro man er blevet trucker. Man skal tænke sig om og bare lunte der ned ganske stille og roligt. Men det er en super fin bil når man tænker på at dette er en udlejningsbil.

BMW_I3.4Large.JPG

Vi valgte at køre over broen og her er vi tæt på den Tyske grænse. Så var vi kommet så langt at der ikke var fare for morgen kø. Så nu måtte det være tid til at tanke bilen og få noget morgenmad. Det var faktisk utroligt så lidt bilen skulle tanskes.

BMW_I3.5Large.JPG

Jeg havde selskab af min far og så vore egen Roos herindefra. Så der blev snakket og hygget hele vejen. Det er smart at have en med der også kan køre bilen. Her var der så 3 der kunne klare opgaven.

BMW_I3.6Large.JPG

Her er vi så ankommet til Kiel. Bilen er bakket op foran salgsafdelingen. Så nu er vi klar til at få bilen kørt op på ladet.

BMW_I3.7Large.JPG

Der skulle ordenes nogle papirer og da jeg havde hørt om en anden der også havde hentet en BMW i3 dernede og tilkøbt sig ekstra garanti, så ville jeg også gerne have købt noget mere fabriksgaranti på bilen. Det krævede så at BMW fabrikken godkendte dette, Så der gik over en time inden vi var klar. Så der var tid til at kigge lidt på de andre biler forhandleren havde stående til salg.

BMW_I3.8Large.JPG

I ventetiden gik vi så rundt og tog nogle billeder af forhandleren parkeringsplads og bygninger. Det var en stor Autoriseret BMW forhandler. I hvert fald i forhold til dem vi har i Danmark. Man bliver dårlig ved tanken om hvad man kan få af BMW ér for (Småpenge) i Tyskland. Men afgiften herhjemme kvæler hurtigt udtalelsen Småpenge. For det kræver nærmest at man sælger alt man ejer og har.

BMW_I3.9Large.JPG

Her står min far og jeg og taler med sælgeren. Bilen er blevet vasket og kalk og pletter er ikke noget man bruger tid på. Den har også nogle sorte fingere inde på den lyse kabine, men det må fjernes når vi kommer hjem med bilen.

BMW_I3.10Large.JPG

Indrømmet jeg skulle vænne mig til udseendet da jeg så en BMW i3 første gang. Men efterhånden har jeg fundet de linjer der gør at jeg faktisk synes det er en smart bil med en masse detaljer.

BMW_I3.11Large.JPG

Bilen ser smart ud med de 19 tommer alufælge der sidder på bilen. Det er også ekstra udstyr i Danmark. Så udstyr det må vi lave en tråd om for sig selv, for der er ganske enkelt så meget at det ville fylde resten af dette indlæg.

BMW_I3.12Large.JPG

Så er bilen landet på ladet. Flyvelederen er ved at klargøre bilen til turen hjem til Danmark. Der skal monteres stropper så den ikke kan glide ned eller af ladet.

BMW_I3.13Large.JPG

Denne trucker bøv der kommer med gode råd er så mig selv. Tarveligt at man ikke har fået at vide man ligner en trucker med tøjet hængende ud. Men havde det været en anden havde jeg nok ikke selv sagt noget.

BMW_I3.14Large.JPG

Så er vi på vej hjem. Undervejs ville vi tage lidt slik med hjem. Så vi gjorde holdt ved en Fleggaard. Vi havde plads i bilen på ladet til at tage lidt med hjem. Man fristes næsten til at skrive. Det er rigtigt Mercedes kan også bringe køreglæde.

BMW_I3.15Large.JPG

Så er bilen ankommet foran værkstedet. Inden vi er kommet her har bilen været forbi en synshal. Desværre kom vi sent til synshallen så jeg nåede ikke at tænke på at tage billeder af synet. Men her er bilen nysynet og klar til at komme ind på værkstedet.

BMW_I3.16Large.JPG

Det har været en super god og fornøjelig tur hele vejen. Det ville være synd at snyde sig selv for at opleve dette. Som bilen står der på ladet ser den rigtig flot og fin ud.

BMW_I3.18Large.JPG

Så er bilen kommet ind på værkstedet. Der er lige nogle timers arbejde med at få monteret nummerplader og så fjerne kalk og de nævnte sorte fingere. Det er simpelthen noget forbandet svineri at folk på fabrikken ikke sørger for at der ikke kommer sorte fingere ind i bilen. Men ellers er bilen flot som det ses.

BMW_I3.19Large.JPG

Når man køber en BMW i3 følger der en lader med. Den er sat til bilen og bliver i daglig tale kaldt for Mormor laderen. Som det ses har vi på værkstedet indkøbt den store Wallcharger fra BMW da vi nu også skal til at kunne montere og kode denne BMW i serie.

Dette er efterhånden en lille uge siden bilen er kommet hjem. Så nu har vi afprøvet alt vores kode udstyr ti denne BMW i serie så nu er vi klar til at tilbyde kort opdateringer til navigationssystemet. Samt alle andre små kodninger. Når bilerne er udløbet fra BMW fabriksgaranti kan vi også opdatere bilens modul software. Det kan vi også nu men det ville være tåbeligt at sætte kundens fabriksgaranti på spil.

Men løbende skal vi da bruge vores egen (nye ) BMW konebil til test og forsøg. Da jeg foreslog dette hjemme så min søde kone helt forskrækket ud. Men ro på, som altid gør, og sker der ikke noget på værkstedet som vi ikke er sikre på virker.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Roos, Deljeh

Sv: BMW i3 Importeret selv. 8 år, 3 måneder siden #5652

• Darmand
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn m.fl.

Jeg er selv i gang med at lege og forhåbentlig udleve tanken med en en REN EL bil.

Afgift på en 100 % udstyret bil fra slut 14 er ca. 15.000,- kr. - så det er væsentligt anderledes end hvad der er normalt.

Ved du hvad sådan en BMW ekstra garanti løber op i ?

Det er en lang rejse man evt. skal ud på med en del stop undervejs med en BEV - men så får man set lidt tankstationer (EL) undervejs.

Jeg tænker og leder videre.....

Sv: BMW i3 Importeret selv. 8 år, 3 måneder siden #5653

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Jesper.

Nu har vi i husstanden valgt at gå all ind på elbiler. Den BMW i3 BEV jeg hentede i Tyskland købte jeg en Tysk forsikring på. Den kostede små 500 Euro for 3 år. I starten irriterede det mig at den ikke er så nem at bruge i Danmark. Men efter flere overvejelser ville jeg nok bare leje et fejeblad og køre til den Tyske forhandler hvor jeg har købt bilen, hvis der skulle komme nogle dyre reparationer.

Der har kun været en ting på bilen og det er de gummi manchetter der sidder på de forreste støddæmpere. De smuldrer og er en standard fejl på en BMW i3. Det vil alle andre der kører BMW i3 også opleve. Så vores BMW i3 BEV er stort set fejlfri, der har været nogle småfejl på elektronikken. Det er dog rettet med at software opdatere bilen.

SÃ¥ det er bare at komme i gang med at finde en BMW i3 BEV det vil i ikke fortryde.

Velkommen til for øvrigt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.23 sekunder