Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Connected Drive.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Connected Drive.

BMW Connected Drive. 10 år siden #5458

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW Connected Drive.

BMW Connected Drive. Er en mulighed som BMW tilbyder til en helt række af deres modeller. Det kræver dog at man har tilkøbt nogle udstyrspakker (koder) på sin BMW fra fabrikken, som blandt andet er følgende udstyrs koder. ConnectedDrive Services (SA6AK) Intelligent nødopkald (SA6AC) BMW TeleServices (SA6AE) Real Time Traffic Information (SA6AM) Remote Services (SA6AP) Concierge Service (SA6AN) Internet (SA6AR) Online Entertainment (SA6FV)

Det er som det ses en ordenlig mundfuld at sætte sig ind i på en gang, så lad os lave en beskrivelse over hvad det forskellige funktioner / navne og udstyrskoder dækker over. Men inden, skal man lige være klar over at ønsker man at benyttet nogle at de koder i Danmark skal bilen være leveret fra BMW fabrikken EFTER 07 måned 2013. Er bilen før denne dato er disse funktioner ikke tilgængelige eller brugbare i Danmark.

Tankegangen bag BMW’s ConnectedDrive service og applikationer (Apps) starter med funktionerne ConnectedDrive (6AK) og det intelligente nødopkald
(6AC)

Har man en BMW med disse udstyrskoder(6AK) (6AC) kan man tilmelde sig det vildt smarte ConnectedDrive service og applikationer. (Real Time Traffic Information, Concierge Service, Remote Services, Internet)
Udstyrskoderne omfatter ekstraudstyret BMW TeleServices (6AE) med indbygget SIM-kort i bilen. Dette ekstraudstyr medfølger automatisk ved bestilling af funktionerne ConnectedDrive Services (6AK) eller intelligent nødopkald (6AC). Ved bestilling af BMW en fra fabrikken.

Men hvad betyder disse udstyrskoder og funktioner så. ?

ConnectedDrive Services (SA6AK)

Denne udstyrskode er en must funktions kode af have i bilen, for bestilling af ekstra tjenester hos BMW ConnectedDrive Services & Apps

Det er nødvendigt at kunne identificere bilen samt at behandle oplysninger for at kunne gøre brug af tjenesten, ved brug af tjenesten sendes der informationer i forbindelse med forespørgsler på f.eks. (Point of Interest-søgning) men alle data slettes efterfølgende, og ingen informationer overdrages til tredjepart.

Intelligent nødopkald* (SA6AC)

Denne udstyrskode er også en nødvendig kode i bilen til bestilling af ekstratjenester hos BMW ConnectedDrive Services & Apps

Det er nødvendigt at kunne identificere og lokalisere bilen samt at overføre redningsrelevante oplysninger til alarmcentralen.

Forespørgsler samt nødvendige data videreformidles evt. til tjenesteyderen – kun med henblik på levering af ydelsen, ingen data overdragelse til tredjepart.

Bemærk, at der ikke foretages dataoverførsel, hvis det intelligente nødopkald udløses i Danmark. I Danmark etablerer funktionen direkte forbindelse til alarmcentralen og således ikke først til BMW servicecenter. Servicen forventes lanceret i Danmark i 2015).

Dette er det vi tidligere kendte som BMW Assist.

BMW TeleServices (SA6AE)

Hjernen i ekstraudstyret BMW TeleServices (6AE) er et fast indbygget SIM-kort i bilen. Dette ekstraudstyr medfølger automatisk ved bestilling af funktionerne ConnectedDrive Services (6AK) eller Intelligent nødopkald (6AC).

Når bilen melder om behov for service, eller når du manuelt udløser funktionen, overføres servicerelaterede tekniske data (fx serviceoplysninger, tilstandsoplysninger gældende for bilen til BMW
Ved servicebehov overføres ingen kunderelaterede data.

Regelmæssig overførsel af tekniske data til BMW med henblik på videreudvikling, såkaldt BMW Teleservice Report – rent teknisk, ingen persondata sendes. Funktionen BMW Teleservice Report er ikke aktiveret permanent. Systemet overfører tekniske data fra individuelle biler til BMW efter behov i regelmæssige intervaller (tids- eller kilometerbaseret). Disse tekniske tilstandsdata (fx status for kølemiddeltermostat) anvendes til videreudviklingen af software på bilerne.

Kontrol at batteriets ladetilstand via BMW Teleservice Battery Guard – ved alarmerende lav ladetilstand pga. tændt parkerings- eller positionslys modtager kunden en besked via sms eller e-mail (afhængigt af registrering/indstillinger på det online BMW Connected Drive site.

Real Time Traffic Information (SA6AM)

Forudsætning for anvendelsen af tjenesten Real Time Traffic Information (6AM): ConnectedDrive Services (6AK) og/eller Intelligent nødopkald (6AC)

Trafikinformationer indsamles ved hjælp af teknologien Floating Car Data, hvor enhver BMW der er udstyret med ConnectedDrive udgør en mobil trafiksender (Floating Car)
Individuelle og anonymiserede positions- og sensordata overføres til BMW og en tjenesteyder sammen med en aktuel tidsangivelse.

Det betyder at du modtager og sender informationer løbende under turen, det er super smart for så skal man ikke vente på at modtage TMC meldinger (Traffic Message Channel) Da de ofte er langt bagud med aktuelle trafiksituationer.

Remote Services (SA6AP)

Forudsætningen for benytte tjenesten Remote Services (6AP): ConnectedDrive Services (6AK) og/eller Intelligent nødopkald (6AC)
Er at man tilmelder sig til kundeportalen My BMW ConnectedDrive
Bilen kan låses op og i via BMW servicecenter eller på smartphonen med appen My BMW Remote.

Appen My BMW Remote kan hentes i App Store eller hos Google Playâ„¢
Andre fjernfunktioner: Lokalisering af bilen ved hjælp af forlygteblink/signalhorn, styring af kabinetemperatur, samt mange andre smarte funktioner.

Concierge Service (SA6AN)

Forudsætning for anvendelsen af tjenesten Concierge Service (6AN): ConnectedDrive Services (6AK) og/eller Intelligent nødopkald (6AC)
Kræver forbindelse til BMW servicecenter via trykknap og integreret telefonenhed i bilen.

Du aktivere funktionen ved et tryk på en knap i bilen. Derefter kommer der en stemme og siger velkommen til BMW servicecenter. Hvad kan jeg hjælpe med. Du kan bede om hjælp til at finde stort set alt, når det ønskede er fundet kan servicecenteret sende adressen til bilen, og så er ruten lagt ind i navigationssystemet. (Smart)

Data til identifikation og lokalisering af bilen samt den aktuelle rute overføres eventuelt til tjenesteydere i BMW Connected. Overførte data opbevares tidbegrænset indtil brugen af tjenesten er ophørt, ingen overdragelse til tredjepart eller gemmes.

Internet (SA6AR)

Forudsætning for anvendelsen af tjenesten Internet (6AR): ConnectedDrive Services (6AK) og/eller Intelligent nødopkald (6AC)

Online Entertainment (SA6FV)

Forudsætning for tilmelding af tjenesten Online Entertainment (6FV): ConnectedDrive Services (6AK) og/eller Intelligent nødopkald (6AC)

Har du købt en BMW med ovennævnte koder og funktioner kan du tilmelde dig en online service hos BMW. Denne adgang giver dig de listede muligheder ovenfor hvis din BMW understøtter dem.

Her kan du tilmelde dig online og læse mere om disse spændende tiltag BMW Connected Drive. tilbyder dig og ikke mindst din BMW.

Er du i tvivl om hvilke af disse udstyrskoder din BMW er udstyret med, så er du velkommen til at sende en mail med bilens 7 sidste ciffer i stelnummeret, for at modtage en liste med udstyret på din BMW. Alternativt kan du bede din BMW forhandler om denne udstyrsliste også.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 8 år, 1 måned siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 1.04 sekunder