Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Sådan finder du en veludstyret BMW i3.
(1 viser) (1) Gæst
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1

EMNE: Sådan finder du en veludstyret BMW i3.

Sådan finder du en veludstyret BMW i3. 10 år siden #5452

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Sådan finder du en veludstyret BMW i3. i udlandet. altså til egen import.


Lad det være skrevet med det samme at det selvfølgelig ikke kun er en BMW i3 man kan finde på denne måde. Men nu er det netop sådan en BMW i3 som jeg har ledt efter og købt. Man skal selvfølgelig gøre sig nogle tanker inden man bare hopper ud i at købe bil f.eks. Tyskland som jeg har søgt efter bilen og handlet i.

Jeg har efterhånden hentet 5 BMW ér i Tyskland og det er selvfølgelig fordi at man ofte i Tyskland har meget mere fabriksmonteret udstyr i bilerne, end vi har i Danmark på grund af vores afgiftssystem. Er man fuldstændig ligeglad med udstyr kan det ikke betale sig at bruge tid på at lede efter den rigtige bil i Tyskland. Der er også en anden vigtig overvejelse og det er at man skal kunne betale bilen kontant. Sidst men ikke mindst er det ikke alle biler der er garanti på. Men her er ens mavefornemmelse en super god rettesnor inden man sætter sin underskrift.

BMW_i3_velholdt.jpg


Virker bilen ikke velholdt eller får man nogle bange anelser så lad være med at købe. Men lad os komme i gang med at lede.

Der er 2 meget store bilsider i Tyskland og de er mobile.de og autoscout24.de Du kan trykke på linket så bliver du henvist til dem. Der vælger man så hvilken bil og model man ønsker sig. Eller blot er interesseret i, derefter kan man detalje søge og fortælle hvilket udstyr man ønsker der skal være fabriksmonteret i bilen. Her er det vigtigt at man finder det meste af det man går efter. For det er dyrt at eftermontere udstyr i forhold til den tid man bruger på at søge efter den rigtige bil.

Jeg har brugt dage og uger på at lede efter den rigtige fordi jeg har efterhånden dannet mig en ide og mening om hvad mine biler skal have af udstyr. Min personlige liste til udstyr er bland andet. Xenon eller LED lygter. Stort klimaanlæg. Stort navigationsanlæg og her er det vigtigt ikke at gå på kompromi. Har du brug for hjælp til at lave en liste så stil spørgsmål herinde, så skal jeg og andre gerne hjælpe med et svar.



bmw-i3-Fundet.jpg




Når bilen er fundet skal man kontakte sælger i f.eks. Tyskland. Her er det vigtigt at vide at man ikke i Tyskland svarer med det samme. Svarer de ikke leder man bare videre. Men får man gang i en dialog er det vigtigt at forklare sælger at man kommer fra Danmark og vores afgifter gør at man skal være sikker på at bilen er i en god stand. Jeg har engang fået et svar retur at sælger synes jeg skulle finde en anden bil fordi det var en mandagsmodel. Men jeg har også prøvet det modsatte at bilen var som ny og da vi så stor i Hamburg var det en sur gammel mishandlet bør. Så tag det som en hobby og led efter den rigtige bil. Du bør huske at når sælger har brugt tid på at svare din henvendelse så fortæl ham at det måske ikke er den rigtige model eller bil alligevel. For lader du bare som ingenting risikere den næste der skriver til sælgeren nemlig ikke at få noget svar.

For hvem gider bruge tid på på nogle der end ikke gider svare tilbage, og her er det sælger der har grisen og derfor sætter prisen.

Når man så har fundet den rigtige bil og lavet en aftale med sælger. Så er det vigtigt at man får sælger med hen på motorkontoret eller rådhuset efter Tyske prøvenummerplader. Det er et besværligt og langsomt system de har i Tyskland. Men måske er det fordi man har svært ved at vente på at komme ud og køre i den nye bil. Jeg har en enkelt gang fået lov til at sælger at køre hjem på hans plader. Så blev de selvfølgelig sendt tilbage efterfølgende så han kunne afmelde bilen i Tyskland.

Alternativt kan du selvfølgelig leje en autotransporet eller en trailer og transportere bilen på den. Men hvorfor snyde sig selv for en god lang tur i sin nye bil.? Tro mig, det er Herre kvalitetstid.

3 ting du skal være opmærksom på før du skriver under

1 Restgæld
Hvis den tyske ejer har bilens papirer i hænde, er der ingen restgæld i bilen.
Husk dog at tjekke at sælgerens identitet stemmer overens med de ejerforhold, der står angivet på den tyske registreringsattest (på tysk hedder registreringsattesten “Fahrzeugbrief”).

2 Tjek på kilometertallet
Sørg for at tjekke om bilens stelnummer og stelnummer på papiret stemmer overens, og tjek servicebogen for kilometertal. Bed gerne sælgeren om at fremvise samtlige værkstedsregninger og tag dig tid til at gennemgå dem grundigt.

3 HUSK! Keine Papiren – Kein Geld
Det er ganske enkelt en nødvendighed, at du får bilens registreringsattest med hjem til Danmark. Har sælger ikke en original registreringsattests er der gæld og pant i bilen.

Inden du skriver under på slutsedlen.

Der er desværre set eksempler på, at nogle bilforhandlere i Tyskland forsøger at omgå forbrugerretten.
Tjek derfor slutsedlen efter nedenstående ord og begreber - Og skriv ikke bare under, hvis de forekommer. Men spørg og få en forklaring.

Händlergeschäft, autoforhandler, firma – hvis de står nævnt i forbindelse med dig som køber. Så skriver du nemlig under på, at der er tale om et engroskøb.
Im kundenauftrag – Er den tyske udgave af “sælges for kunde”
Unfallswagen, unfallsschaden, unfallauto – Betyder, at bilen har været skadet.
Bastlerfahrzeug, Schrottwagen, zum Ausschlatten – Betyder, at bilen er solgt “til reservedele”


BMW-i3_Lavspnding.jpg



Når man er kommer hjem til Danmark med bilen og skal have plader på bilen er der nogle forskellige måder man kan få bilen værdigsat til Skat. (Afgift) altså prisen på at få nummerplader på i Danmark. Som hovedregel er det CIRKA 62 % af tilsvarende biler der er til salg i Danmark der skal betales i afgift til staten. Inden 24 timer efter bilen er ført over den danske grænse, skal du derfor udfylde en formular. (link kommer) Du skal kunne fremvise købekontrakt i tilfælde af, at du skulle blive stoppet, inden anmeldelsen er indgivet.

Gør klar til kørsel i Danmark.

Inden bilen kan få plader på, skal bilen til syn, værdifastsættes og have betalt sin registreringsafgift.

Bilen skal til syn/toldsyn.

Et importeret køretøj skal igennem syn/toldsyn.

For at opnå tilladelse til at køre på de danske veje, skal et importeret køretøj gennemgå et registreringssyn. Ved et registreringssyn tjekkes køretøjet som ved et periodisk syn.

Et importeret køretøj skal også gennemgå et toldsyn. Ved toldsynet tjekkes køretøjets ”identitet”, hvilket vil sige at kilometerstand, udstyr og generelle stand efterses, ligesom bilen undersøges for skader, der kan have betydning for bilens værdifastsættelse.
Syn/toldsyn sker samtidig på synsstedet.
Hvis bilen er på tyske plader, skal den tyske registreringsattest (”Fahrzeugbrief”) fremvises på synsstedet.

Værdifastsættelse/vurdering.

Når bilen er synet, skal SKAT værdifastsætte den.

Ansøgning om værdifastsættelse kan klares gennem skattemappen (adgang via NemID). I Motorregistret under registreringsafgift, kan der anmodes om værdifastsættelse. Anmodningen vil herefter automatisk blive sendt til et motorkontor.

Alternativt kan du anvende et af de firmaer der reklamere med at de for omkring 500 til 1500 kr. kan give bilen en fast afgift. Her er det VIGTIGT at man ikke sparer det, for der kan virkelig ligge nogle grimme overraskler i dette. Det er nu engang bedre at bruge 1000 kr. på en fastpris vurdering, end at få en overraskelse på 50 eller 100.000 kr.
De kan afgiftsvurdere samt tage imod afgiften, så kan du få indregistrere din nye bil indenfor meget kort tid.


BMW_i3_Tyske_Plader.jpg



Hvis bilen er på tyske plader.

Inden 14 dage skal der anmodes om værdifastsættelse. I bemærkningsfeltet angives, at bilen er på udenlandske plader.
SKAT sender herefter en kvittering, som giver dig ret til at køre i Danmark med de tyske plader på køretøjet, indtil anmodningen om værdifastsættelsen er færdigbehandlet. Kvitteringen skal ligge i bilen, som dokumentation på tilladelsen.

Betaling af registreringsafgift.

Først når bilen er blevet værdifastsat, kan registreringsafgiften betales.
Du vil efter den digitale anmodning om værdifastsættelse modtage en afgørelse i TastSelv under ”meddelelser fra motorregistret”.

Du har to muligheder for betaling.

Personligt fremmøde på et Motorkontor. Her kan registreringsafgiften betales med Dankort, kontant eller banknoteret check. Bemærk at det ikke er muligt at anvende andre betalingskort end Dankort.
Sende en banknoteret check til SKATs afdeling i dit område

Nummerplader.

Når registreringsafgiften er betalt, kan der komme plader på bilen. Indregistrering koster 1.380 kroner, og nummerpladerne kan købes på motorkontorerne eller hos en nummerpladeoperatør.

Hvad skal jeg medbringe?

Når bilen skal indregistreres, skal den tyske registreringsattest anvendes. Foruden registreringsattest skal billede-ID og information omkring forsikringsselskab medbringes.

Ingen forsikringsblanket

Kun meget få forsikringsselskaber anvender stadig forsikringsbeviser – langt de fleste forespørgsler om forsikring klares elektronisk gennem det digitale motorregister (DMR) hos nummerpladeoperatøren. Det er derfor kun i langt de færreste tilfælde, at du overhovedet skal tænke på forsikringsblanketter.

Når man sådan lige ser sådan en smøre her kan man miste modet. Men husk du får en meget sjovere bil ud af at bruge tiden på at sætte sig ind i hvordan man henter og montere nummerplader på sin egen nye bil. Samtidigt er der en rigtig god timeløn i at bruge tiden. Ofte skal man selv tage sig at det der hedder garanti men det er nu sjældent der er noget i vejen med luksusbiler fra Tyskland. Men HUSK nu på at du har sparet en del penge på at finde bilen selv og lave arbejdet med at få den indregisteret i Danmark. Det kan nemt løbe op i 50.000 kr. Eller derover.


BMWi3.2.jpg



Rigtig god og spændende jagt på din nye bil.

Hvis du køber en BMW i3 som en ren El bil og får den synet og indregisteret i Danmark inden udgangen af 2015, så kan man få synshallen til at udlevere plader til bilen med det samme. En ren El BMW i3 er ikke låst i skats system. så skal du også være elektrisk? så er det bare at komme igang.

I 2016 kommer der også afgift på en ren El bil i Danmark. Ikke så høj som på de andre (Brændstof biler) men der kommer en afgift.








En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: t33j4y
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder