Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW i3 Erfaringer.

BMW i3 Erfaringer. 10 år siden #5448

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW i3 Erfaringer.

Hvad har en BMW i3 ejer haft af oplevelser med sin BMW i3. Her er tråden hvor du som BMW i3 ejer kan lave en beskrivelse af din BMW i3.

Vi andre læser med i spænding.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW i3 Erfaringer. 10 år siden #5449

• Jonas
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Jeg er den heldige ejer af en BMW I3. Det er lidt en tragisk historie, hvordan jeg er blevet ejer af BMW I3. Min far fik knoglekræft, og kunne ikke holde til at køre særligt langt mere. Tidligere havde han en diesel bil, så derfor syntes han det var en smadder god idé (inkl. mig selv) at han købte sig en el-bil, da en dielsel bil "hader" koldstarter. Da vi i min familie altid har haft BMW, var valget nemt, at det skulle være BMW I3. Vi får bilen bestilt med stort set alt i udstyr inkl. læderkabine hos Jan Nygård i Lyngby. Da læderet kommer fra økologiske kvæg, og der var mangel på sådanne kvæg blev bilen forsinket i leveringen (ca. 1/2 år). Min far dør desværre 1 uge inden bilen bliver leveret
Jeg vælger så at beholde BMW I3 - og det har jeg IKKE fortrudt. Jeg var i starten skeptisk omkring el-biler.....hvordan kører de, er ladning besværligt o.s.v. men for pokker hvor er jeg taknemmelig, at min far fik idé'en til at købe en el-bil.
Jeg er også den lykkelige ejer af en BMW E60 M5 (V10 motor), så derfor skal der jo noget til, hvis I3 skulle kunne imponere mig. Det store spørgsmål for mig: Kører den som en BMW? Alle BMW ejere ved godt, at en BMW er noget helt specielt. Man føler sig "hjemme" når man kører BMW Kunne en el-bil fra BMW gøre det? Det korte svar: JA!!!!! Allerede når man åbner føredøren ser man den bundhængslede speeder, og man tænker: YES!! De "gamle traditioner" er der holdt ved - FEDT!
Den kører hamrende godt. Den er agil (0-100 km/t) 7 sek. Faktisk er den fra 0-60 km/t hurtigere end en BMW M3 (den nye model), og det er sgu imponerende. Total lydsvag er den også.
Yderligere er der også en helt fantastisk ting ved BMW I3 - den kan ikke ruste. Den er bygget af kevlar/plastic, og det gør også at vægten bliver holdt nede, og derved også den hurtige acceleration.
BMW har jo bygget I3 fra bunden af......d.v.s. man har ikke taget en BMW 1-serie og fået lagt en el-motor i. Næææ, man har simpelthen bygget en el-bil 100% fra bunden af....modsat til VW Golf og Up o.s.v.
Økonomi: Grundprisen for en BMW I3 var 282.000 kr. den min far fik bestilt kom til at koste 404.000 kr. inkl udstyr. Der er ingen ejerafgifter på el-biler, og der er heller ikke store udgifter til service udgifter. Min I3 skal hvert 2. år ha' skifter bremsevæske...
Den bruger ca. 12 kw pr. 100 km. Det svarer til, at det koster 24 kr. at køre 100 km, som igen hvis man skal sammenligne med en diesel/benzin bil så kører BMW I3 ca. 50 km/l. Det er så ovenikøbet ved
bykørsel. Jeg lader min I3 i garagen, hvor jeg bare bruger den medfølgende lader (mormor laderen).
Hvis jeg har kørt batteriet helt fladt, så tager det ca. 10 timer at lade op. Den kører ca. 110-160 km på en opladning. Især om vinteren kører man ikke så langt, da man bruger en del energi på opvarmning af kabinen.

Så alt i alt en fantastisk bil. Så hvis man "opfylder" kravene for at være el-bil ejer, ja så er det kun en ren anbefaling herfra. M.h.t. at kunne "opfylde" kravene for at være el-bil ejer synes jeg at man skal kunne nikke genkende til følgende:
1) Man skal kunne komme til en stikkontakt/lader ved sin bopæl.
2) Højest køre 100-120 km om dagen - og hvor mange gør det egentlig??

Så hvis de 2 punkter er opfyldt, så er det sgu bare om at "springe ud"
Man kan selvfølgelig også gøre som jeg - ha BMW I3 som 2.bil. Så alt "bagerkørsel" og byture, så tager man I3, og ved lange ture så bruger man den anden bil. Det er luksus, men for pokker hvor er det livsglæde. Jeg talte med en anden ejer af M5 E60, som sagde: "Hvad skal man med friværdi, når man kan få livsværdi"

Nå, det var en ordentlig smøre, og skriv gerne til mig, hvis du har spørgsmål eller kommentar

Ps. kunne ikke uploade nogle billeder i denne tråd....hmmm mærkeligt?!

Her kommer billederne

BMWi3.1SideLarge.JPG

BMW i3 Set fra siden.

BMWi3.2Large.JPG

Det er en smart løsning med døren til bagsædet.

BMWi3.3Large.JPG

Det er en super flot kabine der er i sådan en BMW i 3. Denne er dog leveret med komplet læderkabine. Læg mærke til den elegante træ pakke bilen er også leveret med. Det er selvfølgelig ekstraudstyr på sådan en BMW i3 også

BMWi3.4Large.JPG

Sådan en kabine kan godt tåle et nærbillede.

bmwi3.5Large.JPG

Navigation professionel. Med mulighed for musik Streaming.

BMWi3.6Large.JPG

Billedet på dette nye navigationssystem står som det ses bare knivskarpt.

BMWi3.7Large.JPG

Der sidder også den nye touch Idrive controller. Så er det bare at skrive bogstaver med fingrene, så taster man adressen. Denne BMW i3 har elektrisk håndbremse og knappen P er automatisk parkeringshjælp.

BMWi3.8Large.JPG

Kvaliteten i bilen og måden man har placeret er smukt og meget gennemtænkt.

BMWi3.9Large.jpg

Fronten på en BMW i3 er ikke som på en brændstof bil hvor der er gitter i gællerne foran. For her er ingen motor der skal køles ned.

BMWi3.10Large.jpg

Bilen har også den helt nye type LED lygter. De er ganske enkelt pivfrække og ser usandsynligt smart ud.

BMW.i3.11Large.JPG

Denne model af BMW i3 er også levet med soltag fra BMW fabrikken af. Ønsker man dette i sin BMW i3 er det noget man skal huske at bestille sin nye BMW i3 med for det er ikke muligt at eftermontere i bilen senere.

BMWi3.12Large.JPG

En BMW i3 er lavet af kulfiber ( kevlar/plastic) og aluminium. Så der er ikke nogen grund til at frygte den begynder at ruste for det er ganske enkelt umuligt. Smart BMW.

BMWi3.13Large.JPG

Fuld betjening fra rattet og her ses fartpilot og knapperne til Driving assistent plus. Modstat styrer man volumen og andet til bilens lydsystem. Radiokanaler og nummerskift osv.

Denne BMW i3 er ganske enkelt så gennemført i detaljerne. Det ses tydeligt at denne BMW i3 er udviklet fra bunden af, og ikke er en brændstof model der er modificeret. Nytænkning og det mærkes tydeligt når man kører i bilen.

Vh
Jonas
Sidste redigering: 10 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Deljeh

Sv: BMW i3 Erfaringer. 10 år siden #5450

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Jonas.

Send dine billeder til mig, så skal jeg lægge dem ind i forummet.

Tak for et super godt indlæg.

Velkommen til.

Sv: BMW i3 Erfaringer. 10 år siden #5472

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Erfaringer er måske nok at tage munden for fuld. Bilen kom hjem i går på et fejeblad. På vej hjem var den forbi en synshal og så blev den indregistreret. Monterede nummerplader på bilen i dag. Så det et nok den hurtigste importbil jeg har hørt om nogensinde.

Jeg har selvfølgelig lavet en række billeder på turen og den kommer herinde på et tidspunkt. Men jeg kan allerede nu afsløre at der er sket en kæmpe udvikling i software og måder man bruger sin BMWs udstyr på i dag. Lad mig komme med en meget overraskende fornemmelse her. Kører bilen ned fra ladet på autotransporteren, og inden den rammer ramperne den skal køre ned af, kommer der varm luft ud af luftdyserne. Bilen har ikke været med tænding i et minut. Så er der varmt i bilen..

Indtil der kommer lidt indlæg omkring vores nye BMW i3 kan i hygge jer med denne video. Der fornemmer man hvordan motoren i en BMW i3 arbejder..

Sv: BMW i3 Erfaringer. 8 år, 2 måneder siden #5671

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu har vi så haft BMW i3 i hustanden i små 2 år. Det har stort set været en fornøjelse, der har været nogle småting men ikke noget i forhold til hvad det krævede at holde vores tidligere BMW 120i samt BMW 535D. Faktisk har der kun været nogle manchetter foran som du kan læse mere om her. Når man læser rundt omkring på nettet, eller i forums som har med BMW i3 at gøre så er der nogle der er vildt utilfredse, men langt de fleste er super glade for deres BMW i3. Dem som ytrer sig negativt om deres BMW i3 er nok fordi de forventer at en BMW i3 skal være fejlfri, eller folk der har købt en bil som de næsten ikke har råd til at holde. Selvfølgelig kan der være mandags modeller og det er mega surt at være ham eller hende der har fået netop denne mandags bil.

Efterhånden har der været en del BMW i3 ejere forbi på værkstedet og fået kodet på deres BMW i3. Det har stort set alle været super glade for deres BMW i3. Så det eneste det kræver inden man tager springet ud i en BMW i3 er at man har taget en seriøs beregning på ens kørselsbehov. Kører man længere end 130 km. Om dagen så skal man vente lidt med at tage springet, om ikke andet så indtil batteri teknologien er kommet frem med nogle batterier der kan køre længere på en opladning. På nuværende tidspunkt er man kommet med en batteripakke der hedder 120 kWh hvor dem der sidder i vores er på 60 kWh. Så teknologien er i fuld kraft frem. Heldigvis kan man vælge at få batteriet skiftet på vores BMW i3 når den rækkevidde er nået, som man mener retfærdiggør at nu er tiden til batteriskift kommet.

Så vores erfaring er ganske enkelt super positive. Vi kunne ikke få bedre biler end vores BMW i3 der giver denne komfort og bare tanken om at man hele tiden skal være nervøs for om man køre langt nok, det er en fornøjelse at være sluppet af med. Udgiften på brændstof er en joke i forhold til tidligere. På vores ferietur i år var regningen under 600 kr. for 3 ugers kørsel. Det kunne jeg ikke tanke min tidligere BMW 535 D for en enkelt gang.

Det er en super fornemmelse at sidde med denne holdning små 2 år efter vi har købt vores BMW i3.

Sidste redigering: 8 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: BMW i3 Erfaringer. 8 år, 2 måneder siden #5672

• Johan B
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Vi har nu haft vores BMW I3 REX i 2 måneder. Vi har tilbagelagt ca. 5000 km og er super tilfredse med den.

Det eneste bump på vejen vi har mødt, var da vores ”Mormor-lader” pludselig meldte ”Internal failure”. Ladningen stoppede og ”Power Fault” og ”Charging Fault” begyndte at blinke samtidig i en frekvens af fire blink.
Det var lidt en streg i regningen.
Det endte med at jeg skilte den ad og fandt ud af at den, mod min forventning, ikke er fuldstændig vandtæt. Heldigvis var den klar igen efter at jeg havde fået den tørret.
Følgende bruger(e) har sagt tak: tonnyjoost
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder